Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:28

linky schreef:
Ik heb ook kuiten 44-45 maar heb broekmaat 44/88. Dan zit hij in de taille al bijna te ruim, maar meestal krijg ik hem niet eens zover omdat hij niet over mijn benen wil..................... vanaf 46/92 kan ik een broek niet meer met goed fatsoen strak om de taille krijgen, dan zit de riem wel strak maar de broek zakt er vooral aan de achterkant onderuit (te weinig riemlussen?) zodat je bobbels krijgt die erg vervelend zitten.
.

dat probleem had ik met die Eurostar maat 48 ook, dat loste ik op door de sluiting niet vastmaken aan het haakje, maar de sluiting door te trekken naar de 1e riemlus... ;) als je snapt wat ik bedoel, dan zat die in mijn taille goed. Ik ben nu echter wat afgevallen (of het is gezakt naar mijn bovenbenen) dus die constructie werkt niet meer

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:43

:D :D :D Zat dat wel lekker dan?
Ik begrijp niet waarom er alleen grote maten voor appeltjes (rond bovenlijf) gemaakt worden en niet voor peren (rond meer naar onderen :o ...................

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:05

WinBinChes schreef:
Trouwens gaat je wasmachine ook langer mee als je hoger wast. Bij alleen 30 en 40 wasje blijven er veel resten achter. ( wasmiddel en vuil) Ik doe de wasmachine elk kwartaal op 95 met een vaatwas tabletje. Geen was erin uiteraard. Dus even een tip!

Dat had ik niet begrepen niet Suusje. Dat veranderd natuurlijk alweer. Hoe is het met de andere broeken? Want ik vind die nieuwe zwart met krijtstrepen zo mooi

Goeie tip van de wasmachine met een vaatwasblokje! Dat ga ik straks meteen eens doen. Er hangt namelijk een geurtje in de machine... :oo

De andere Fuller Fillies broeken heb ik nog nooit iets over kapotte zakken gehoord. De nieuwe krijtstreep is mooi, lekkere stevige stof die van alles verdoezeld. :))

linky schreef:
Ik begrijp niet waarom er alleen grote maten voor appeltjes (rond bovenlijf) gemaakt worden en niet voor peren (rond meer naar onderen :o ...................

De Fuller Fillies broeken zijn zeer geschikt voor peertjes (zoals ik zelf :j ) Horka is weer beter voor de appeltjes onder ons.
Laatst bijgewerkt door Suusje1972 op 27-04-11 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 13:07

Ja de fuller fillies is goed voor peervormigen, aangezien ik ook zo'n soort figuur heb! die krijtstreep heb ik ook nog gepast met suus, vond ik ook leuk! Maar nothing beats de checkmate broek :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:27

Is de checkmate er ook in effen? Aan mijn (dikke) benen geen ruitjes...................... |(

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:44

linky schreef:
:D :D :D Zat dat wel lekker dan?

ja had er verder geen last van, leuk shirt er over en klaar!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 13:53

er zijn genoeg effen broeken!! maar die ruitjes zijn juist zo leuk! ook bij flinke bovenbenen :) daar zijn de ff juist voor gemaakt! :D

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:07

Meen je dat nou? Worden ze dan niet heel erg uitgerekt?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:14

linky schreef:
Meen je dat nou? Worden ze dan niet heel erg uitgerekt?

vind dat ook wel meevallen hoor, die ruitjes broek van Harry Horse van mijn slankt juist af.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:26

Ja ik vind ook dat je niet te licht en teveel ruitjes moet hebben op een dikke kont. :o Streepje kan nog net!

Suusje: Is die met de streepje meer wat voor het najaar/winter dan? Want ik heb nu goed gelet dat de stof niet te dik was. ( en nu vind ik de mondoni die ik heb eigenlijk iets te dik, maar je met ergend consessies op doen als je niet veel geld wilt uitgeven )

tcboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:30

Begin vandaag na 25 jaar met rijden. Dacht koop ik een rijbroek op Marktplaats. Nog gevraagd of de broek echt maat 42 was, helaas, krijg hem net binnen. Veel te klein, valt meer als een 38 dan 42. Het is een Horka rijbroek. Jammer dus. Gaat hij gewoon weer terug op Marktplaats (maar dan wel met de melding dat de broek erg klein valt). Iemand misschien nog tips? Wil er nog niet al te veel geld aan uitgeven omdat ik nog niet weet of ik het wel weer leuk ga vinden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:37

Nou ja de Mondoni heb je al vanaf 29,95 nieuw bij Divoza.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 14:42

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 14:42

WinBinChes schreef:
Nou ja de Mondoni heb je al vanaf 29,95 nieuw bij Divoza.

Ja maar die raad ik toch niet aan... die broek rekt alle kanten op en heeft een super gladde stof, niet mijn voorkeur!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:44

tcboo schreef:
Begin vandaag na 25 jaar met rijden. Dacht koop ik een rijbroek op Marktplaats. Nog gevraagd of de broek echt maat 42 was, helaas, krijg hem net binnen. Veel te klein, valt meer als een 38 dan 42. Het is een Horka rijbroek. Jammer dus. Gaat hij gewoon weer terug op Marktplaats (maar dan wel met de melding dat de broek erg klein valt). Iemand misschien nog tips? Wil er nog niet al te veel geld aan uitgeven omdat ik nog niet weet of ik het wel weer leuk ga vinden.

Zou in jouw geval ook gewoon een goedkope nieuwe nemen, kijk hier eens, ook altijd wel leuke aanbiedingen
in standaard maten.

http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... gorie/1385

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:18

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:27

tcboo schreef:

Ik heb nog wel een paar leuke broeken te koop, pb me maar als je interesse hebt
http://www.mijnalbum.nl/Album=SAVKWKXG
http://www.mijnalbum.nl/Album=8WOG6LYG

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:25

tcboo schreef:

Ik heb nog wel een aantal kleine maten (da's 44 bij mij) liggen in de opruiming, effen en ruitjes, met en zonder leren zit van € 14,95 tot € 39,95.
Kijk hier maar even: http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 16&lang=NL
Veel plezier weer met het rijden in ieder geval!

WinBinChe: het is wel een dikke/stevige stof maar niet echt voor zomer of winter. Zit veel katoen in dus ademt wel.

linky: de Checkmate (check = ruitje ;-) ) is er niet in effen, wel in zwart met een dun krijtstreepje en dan heet ie de Piper.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:58

Even een verslagje van mijn razendsnelle pas-sessie, ik was uiteindelijk pas om 17.20 bij Divoza, werd heel goed geholpen door een meisje die achter me aanliep met tips.

Voor de beeldvorming even mijn gestalte van beneden naar boven
maat 41
ranke enkels
plof kuiten (44-45 cm)
puntknieen
stevige bovenbenen
redelijk normaal achterwerk
klein buikje
smalle taille
confectie maat : 42 afhankelijk van het model en broeken standaard met elastiek of riem in taille :P

De volgende modellen zijn de revue gepasseerd

Mondoni Ghana op het rek bekeken, wat een flutstof -> afgekeurd
Mondoni Benin mt 44, prima broek, paste redelijk goed, best wel dikke stugge stof -> afgekeurd
Mondoni Kampala, bleef hangen op mijn kuiten ->afgekeurd
Cavallo Blue Florestan mt 44, stugge stof, categorie hijs hijs om kruis goed te krijgen -> afgekeurd
PK model?, dikke stof, strak op kuit en niet mijn kleur (ook in een soort jeansstof maar dan net zo'n verkeerde kleur blauw)--> afgekeurd
Eurostar Domino Flex mt 46 leuk model, leuke stiksels en klepje, geen klitteband maar soort elastiek, ietwat strak in de knieholte wel wat duurder--> optie
Harry's Horse de Luxe, mt 44 mooie broek, fijne stof, paste goed, wel iets te lang (dan gaat het bij mij op mijn enkels opstropen, auw) --> optie
Easy Rider Zohra Knee wauw wat een lekkere broek, maat 44 en 46 aan gehad, zat eigen tussen 2 maten in, wel wat dikkere stof maar ook een leuke broek om te zien met contractstiksels. Dus de laatste is het geworden in het donkerblauw, voor 69,95 euries.

Ik ga hem thuis nog even op mijn gemak passen met chaps en laarzen en nog even nader bekijken.

en dat binnen een half uur tijd!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:11

wauw! Wat een verslag over de Divoza broeken! Dankjewel - je hebt mij enorme geholpen. Ik ga weer kijken naar de HH deluxe en de easy rider zohra . . . het wordt dus geen mondoni broek voor mij (nog niet in ieder geval). Veel plezier met je nieuwe broek -

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:18

Heb je de mondoni mali niet aangehad?

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:27

sambagirl : tnx voor je verslag, daar kan ik iets mee :-)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:32

Bedankt, ik heb net een bon van Divoza gekregen voor 25% korting en haal toch maar nog een easy rider Zohra maar dan niet zwart maar bruin. <<)

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:47

Romeo2007 schreef:
Heb je de mondoni mali niet aangehad?

nee, ik wil absoluut geen kunst/nepleren zitvlak, zo'n broek heb ik en ik vind het echt niet lekker zitten.
Eventueel alleen kunst/nepleren kniestukken wel.

De Mondoni Exclusive is trouwens ook erg mooi, maar ook niet gepast vanwege dat zitvlak

linky schreef:
Bedankt, ik heb net een bon van Divoza gekregen voor 25% korting en haal toch maar nog een easy rider Zohra maar dan niet zwart maar bruin. <<)

Ik heb een donkerblauwe, die ook erg mooi

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:16

Ik heb de Mondoni Sahara geloof is. Gister mee gereden en de stof ademt meer dan ik had verwacht!

Als de mondoni over een half jaar te groot is ( ja ja ) dan ga ik voor de stripe van FF of de ER Zohra of misschien wel heel wat anders :D