paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:34

Petratje72 schreef:
@Mamajolijn
Ik heb hetzelfde probleem van die 95 kg grens. Zit er net boven ;-) Ik kom ook uit Noord-Holland, dus ik houd me aanbevolen indien je een manege weet!

Ik zit er ook niet zover boven en heb zaterdag voor het eerst weer gereden op Manege Janssen in Molkwerum, Friesland op Berber, een hele grote Fries. Zij lieten iig mensen toe tot 110 kilo. Was een hele leuke manege, voelde me er erg welkom. Let op de lessen zijn wel in Fries hihihi. Zorgde bij mij af en toe voor wat hilariteit, omdat de andere ruiters ineens allemaal van hand veranderd waren enzo.

Waar uit N-H kom je? (mag ook in pb als je het liever niet openbaar zet hoor)

Petpa

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:06

@Mamajolijn
Ik woon in Heerhugowaard.
Om te gaan rijden heb ik echter niet alleen een probleem met mijn gewicht maar ook met een fysieke beperking.
Ga je door met rijden bij manege Janssen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:28

Je moet je er niet van aantrekken wat andere denken, of als ze kijken.
Aantrekken waar jij jezelf goed in voelt, en wat je fijn vind zitten.
Je bent zo te horen niet de enige, dus maak je geen zorgen, en anders misschien een kleur dat goed bij je past? en afkleed als je dat fijn vind.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:57

Ik heb ook maat 46 en heb nu best wat fijne rijbroeken die niet zo strak zitten. Boss is zo;n fijn merk. Dat zijn dan geen stretch broeken. En in mijn profiel zie je de HH cherry broek. ook een fijne broek. En verder idd lekkere wijde shirts erop.

stampfeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:51

rijbroek is idd het enige probleem, verder beetje je rondingen verbergen door gepaste kleding denk ik ;)

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:09

Ook chaps, sokken en laarzen voor de meesten hier ;-)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:35

Ik zoek eigenlijk rijbroeken met steekzakken aan de voorkant met een drukknoop. Kan ze gewoon niet vinden in een grotere maat. Deze rijbroeken zonder dit kan ik genoeg vinden, bij EJ en Divoza enz.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:47

Heb je al eens bij AmazoneXL gekeken?

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:49

Lies21 schreef:
Ik zoek eigenlijk rijbroeken met steekzakken aan de voorkant met een drukknoop. Kan ze gewoon niet vinden in een grotere maat. Deze rijbroeken zonder dit kan ik genoeg vinden, bij EJ en Divoza enz.

Bij Ooteman hebben ze rijbroeken met hoge band en steekzakken met drukknoop, volgens mij t/m maat 48. Volgens mij heten ze "rozet" en ze zijn er ook met kunstlederen zit "elite". Uit ervaring (ruiter met een maatje meer en een forse Fries) hele fijn rijbroek en ook nog voor een redelijke prijs.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:58

@ Misterylady, ja ik heb Suzanne al eens gevraagd of ze eraan kan komen maar dat kan ze helaas niet.
@ Marijke, hoe valt die rijbroek?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:08

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:12

Lies21 schreef:
@ Misterylady, ja ik heb Suzanne al eens gevraagd of ze eraan kan komen maar dat kan ze helaas niet.

Maar ben het niet vergeten en er nog steeds mee bezig hoor! ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:16

Lies21 schreef:

Ik heb een divoza broek met steekzakken en drukknoop. De mondoni mali gaat tot maat 54.

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:22

[quote="Lies21@ Marijke, hoe valt die rijbroek?[/quote]

Met een normale confectiemaat 48 kun je gerust een maat 46 bestellen, verder zijn ze goed van lengte (ben zelf 1.77) en is het een katoen/stretch van een goede kwaliteit dus een stevige stof niet zo flinterdun in ieder geval (vind ik persoonlijk wel prettig, draag ze ook in de winter).

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:14

Suusje1972 schreef:
Lies21 schreef:

Maar ben het niet vergeten en er nog steeds mee bezig hoor! ;)

Oh dat is fijn!!

Die Mondoni Malli ziet er ook wel fijn uit.
Heb je enig idee hoe die uitvallen? Divoza zit niet bij mij op de hoek helaas.

@ Vinurr, die broeken zijn heel gaaf maar helaas niet in mijn maat.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:22

Die mondoni valt normaal, ik zou niet aanraden om een maat kleiner of groter te kopen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:24

Ik heb helaas ook een maatje meer en als ik sommige bokkers moet geloven pleeg ik zowat een misdrijf door op Silence te stappen. Dit heeft mij behoorlijk geraakt en daarom plaats ik met hem ook geen rijfoto's meer.
Van mij en mijn Fjordje worden aankomend weekend de eerste rijfoto's gemaakt, maar ik twijfel of ik er een topic van ga maken :o
Ondanks dat ik ondertussen behoorlijk afgevallen ben.

Gelukkig slaag ik nog wel goed in de ruitersportzaak.
Van broeken kan ik Bellstar echt aanraden :j
Zijn hele fijne, stretchie broeken en niet duur.

Shirtjes koop ik ook zelden in de ruitersportzaak ondanks dat het me wel past. Met het rijden zit het dan net te strak om me er fijn in te voelen. Dus ik koop of mannenshirtjes of ik koop ze gewoon in andere winkels.

Mondoni valt normaal inderdaad :j

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:00

@Silence: Ik vind jouw topics altijd leuk om te zien, vind ook dat jij niks hebt om je voor te schamen. Dus gewoon posten die foto's :D (ben zeker wel benieuwd naar rijfoto's van jou op je leuke nieuwe aanwinst :)) ) Maar kan het me wel voorstellen hoor, zulke dingen kunnen heel kwetsend zijn :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:04

Ik ga helemaal met Vankje mee.

Ik plaats om diezelfde reden ook nooit geen foto's. Alleen af en toe in mijn eigen vertrouwde HK-topic omdat ik weet dat ik daar niet veroordeeld word.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:45

Misterylady schreef:
Ik ga helemaal met Vankje mee.

Ik plaats om diezelfde reden ook nooit geen foto's. Alleen af en toe in mijn eigen vertrouwde HK-topic omdat ik weet dat ik daar niet veroordeeld word.

Ik plaats zelf ook nooit rijfoto's op Bokt hoor, ook alleen in mijn HK-topics. Niet zozeer omdat ik een volslanke amazone ben, maar meer omdat ik de kritiek op rijtechnische zaken hier vaak niet opbouwend vind. Als ik tips of hulp nodig heb, dan pak ik dat met mijn instructrice op :)

Ik vind het jammer dat er zo over vollere meiden geoordeeld wordt, maar dat gebeurt helaas niet alleen hier op Bokt..

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:54

Juist jammer dat jullie geen foto's plaatsen, al snap ik het heel goed. Het heeft mij ook veel rare blikken opgeleverd toen ik vertelde dat ik weer wilde gaan rijden. Juist toen ik wat ging zoeken op internet en de winkel van Susanne (hoop dat ik het goed schrijf) tegenkwam, maakte mijn hart een opgelucht sprongetje. Dat heeft mij juist gesterkt in dat ik niet de enige ben met een maatje meer die aan paardrijden doet. En daarna kwam ik met mijn zoektocht dit topic tegen en inmiddels heb ik mijn oude hobby opgepakt. Dus dames:

BEDANKT! :D

Italydiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:46

Ik heb dus precies t zelfde
Ik voel me ook altijd zo bekeken
(want ik heb best dikke boven benen)
en dan in een rijbroek
voel ik me nooit zo fijn
dus ik doe altijd een lang vest aan ofzo
misschien kan jij een grote vliestrui aan doen
dan valt t minder op

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:58

De maten van Mondonu vind ik apart.. De Spijkerrijbroek heb ik een 54!! En die met ruitjes en steekzakken met zitvlak (Ghana of Mali, weet het niet :+) heb ik een 46.. Zit toch enig verschil in :P!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:13

Oh als ik dit lees krijg ik zowat tranen in mijn ogen.

Ik ben sinds een jaar in de ziektewet, ook door mijn rug.
Ik ben nu 2 herniaoperaties verder (1 hernia in maart en de 3 andere in augustus) en zowat 15 kilo verder -O-

Voor mijn operaties reed ik 3 fjorden per dag en was ik de hele dag in beweging(had toen een kleine maat 40) maar nu kun/mag je niks en ik voel me gewoon te vet.
Maar ook het commentaar van mensen om je heen, tjee je bent er niet magerder op geworden %) .
Ik word er echt moedeloos van.

Ik mag nu weer een beetje gaan stappen en als mensen je in je rijbroek zien lopen dan kijken ze je aan.
Ik baal hier echt van.

Ik hoop zo dat het er nog af gaat, ik snoep niet meer en let bewust op maar door geen beweging gaat het wel heel erg langzaam.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:26

Silence schreef:
Ik heb helaas ook een maatje meer en als ik sommige bokkers moet geloven pleeg ik zowat een misdrijf door op Silence te stappen. Dit heeft mij behoorlijk geraakt en daarom plaats ik met hem ook geen rijfoto's meer.
Van mij en mijn Fjordje worden aankomend weekend de eerste rijfoto's gemaakt, maar ik twijfel of ik er een topic van ga maken :o
Ondanks dat ik ondertussen behoorlijk afgevallen ben.

Wát |o Sorry maar dat kan ik me bij jou echt niet meer indenken, word dat echt nog gezegd? :oo
Meid, je bent absoluut niet te zwaar voor hem, daarbij ga echt geweldig met hem om en rijd je hem super netjes!
Wauw.. Sorry daar ben ik echt verbaasd over.. Pluimpje trouwens nog maar een keer omdat je zoveel bent afgevallen.. wilde dat ik dat kon.