Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

_Pleasure_

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:39

Ik rij ook altijd met cap, sowieso omdat ik een voorbeeldfunctie heb, maar ook omdat ik op een FNRS manege sta met mijn paard...vind het niet eens erg, en als je hoofdpijn krijgt is je cap te klein!!

SandraC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:27

Ik rij ook altijd met cap. Het is ook wel eens lekker om zonder cap te rijden, maar niet zo veilig.
Op onze manege is dit ook verplicht.
Dus ik zet hem ook altijd op.
Je paard kan altijd wel eens een onverwachte beweging maken en dan kan je blij zijn met een cap ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:13

Ik rij altijd met cap. Zeker als mijn ouders in de buurt zijn.
Als mijn vader ziet dat ik zonder cap rij, dan is het dag dag paardrijlessen. Op de manege is het sowieso al verplicht.

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:29

Ik vind dat je altijd een cap op moet doen. Anders veel te gevaarlijk.
Zelf rijd ik altijd met cap. 1 keer ben ik het uit haast vergeten en toen ben ik heel hard op mijn hoofd gevallen.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:22

Ik rijd eigenlijk altijd met cap (enkele uitzonderingen daar gelaten, zie mijn profiel). De caps vroeger waren warme ondingen, maar ik heb nu net een nieuw lichtgewicht model: wat een verademing!!!!

En als je hoofdpijn hebt is ie idd te klein ;-)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:24

Ik ben heel slecht ik geef het toe ik rijd zonder CAP :o

maar als ik naar buiten ga of op een jong paard rijd of op een paard rijd dat ik niet ken dan doe ik wel altijd een cap op. Ik ben overigens pas vanaf mijn 16e zonder cap gaan rijden daarvoor altijd met cap.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:30

Ik rij altijd met cap en bodyprotector.
Alleen maar buitenbak en buitenritten en vind het een prettig en veilig idee om beide te dragen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:26

Ghostattack schreef:
Ik rij altijd met cap. Zeker als mijn ouders in de buurt zijn.
Als mijn vader ziet dat ik zonder cap rij, dan is het dag dag paardrijlessen. Op de manege is het sowieso al verplicht.

Terecht ook. Vind het erg goed van je vader dat ie zich zo bezig houdt met jouw veiligheid.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:33

Ondanks dat ik weet dat het ontzettend verkeerd is ,,

Rij ik thuis altijd zonder cap.
En als ik de weg af ga rij ik ook altijd zonder cap.

Op de manege en wedstrijden heb ik wel een cap op omdat het simpel weg verplicht is.

Ben op straat al een keer aangehouden door de politie omdat ik geen cap ophad en heb een waarsschuwing gekregen. :+

Ik heb wel eens gehoort..
Dat als je zonder cap valt en je hebt wat aan het hoofd de verzekerings wel eens moeilijk kan gaan doen omdat je zonder cap reed.
Wie weet hier meer van?

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:32

Ik rij altijd met cap. Ben er al een aantal keren hard afgevallen met (lichte) hersenschudding tot gevolg, ik wil niet weten wat ik had gehad zonder mn cap op!

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 01:07

Ik rijd altijd met cap op, nou is dit ook verplicht bij ons op stal

xcharlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:20

ik rijd altijd met cap. want het is volgens mij op alle maneges zowat verplicht. maar ik vind het erg warm zo'n ding op je kop. xd

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:29

ik rij ook altijd met cap.
was er laatst trouwens echt wel heel blij mee! paard (wat normaal bijna nooit schrikt) struikelde en ik viel er zo op mijn gezicht af. Nu geen pijn gedaan, maar het klepje van de cap was verbogen. Anders was zeker mijn bril kapot geweest en waarschijnlijk ook nog wel wat andere onderdelen van mij...

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:56

Dressagegirl schreef:
Met of zonder cap boeid mij niet zoveel! ;).

Vorig jaar en de jaren daarvoor had ik een 200% betrouwbare pony vanaf 6 jaar had ik die en 7 jaar gehad never nooit afgelaserd! dus reed ik altijd zonder cap ja.! *D.

En me jonge paard neeehh daar doe ik hem nu niet bij af maar als die wat verder door getraint is en ook betrouwbaar waarom niet lekker luchtig! Vooral in die snik hitte!.
( dit wanneer ik het echt heel erg vertrouw! )

En weetje wat het is. Wanneer je eraf lazerd zonder cap heb je net zoveel pijn als dat je een auto ongeluk krijgt of valt/struikeld weet ik veel waar en recht op de stoep ketst! ;).

Op paarden waar ik het niet bij vertrouw draag ik altijd een cap. Overigens nu ook durf hem absoluut niet af te zetten. Maargoed dan heb ik het over een 4 jarig paard. Wellicht wanneer deze 7 of 8 is verder doorgetraint dus zet ik hem met een gerust hart af! :)

Ik ben het echt niet met jou eens.
Omdat wij een kennis hebben/hadden die dus ook lekker op buitenrit going paardje had ze al jaren deed er alles mee maar reed ALTIJD met cap op een gegeven moment was ze bijna thuis dus deed ze de cap vast af.
Paard slaat door iets ( wa niet bekend is ) op hol meisje klettert er van voren af recht op d'r hoofd.
waarbij ze in een keer overleed!
Hoe trouw je paard ook is het is en blijft een beest.

Maarja iedereen zijn eiegen verantwoording ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:58

Ah, ik heb per ongeluk op Nee, Nooit geklikt. Maar ik bedoelde eigenlijk, Ja, altijd. Ik rijd altijd met cap. Al vertrouw ik mijn beest volledig en ben ik er in drie jaar nog nooit afgevallen, je weet maar nooit. Kan altijd iets gebeuren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:01

Ik rij nooit zonder, vergeet ik hem dan rij ik niet.Ik moet een gezin draaiende houden,als mij iets overkomt zadel ik andere mensen daar mee op.Veel mensen beseffen niet wat er alleemaal kan gebeuren.

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:14

ik rij altijd met cap. hoe braaf mijn paard ook is.
ik vind het ook een slechte zaak dat in de topsport mensen zonder cap zich vertonen. juist die mensen hebben een voorbeeld functie.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:43

Op de manege mag je zonder cap niet rijden. Dus geen cap, geen les. Het zijn supermakke paarden op deze manege maar zoals al vaker gemeld: het zijn en blijven vluchtdieren! Ik heb 1x geprobeerd om in de bak mijn cap even af te doen omdat het zó warm was (paard werd vastgehouden aan teugel) maar dat mocht dus niet. Zou wel graag een "zomercap" willen hebben, misschien een drafhelm? En ik denk dat ik voor de winter speciale oorwarmers voor aan de cap ga kopen (ze bestaan, echt waar :D).
Maar zonder cap, nee nooit :n. Onverantwoord is mijn mening.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:50

Ik rij altijd met cap

_ping_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:47

ik rij ook altijd met cap

mag zelf genees bij ons zonder cap ook al ben je ouder dan 18

fabkebab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:17

Ik rij altijd met cap, vroeger vond ik dat heel vervelend, maar sinds ik een nieuwe heb voel ik er niks meer van! Hij zit ook gewoon lekker :j

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:05

Ik rijd altijd met cap, naja bijna. Als ik op buitenrit ben ofzo, en het is warm dan lucht ik mijn hoofd wel ff'tjes. Maar dit is nog geen 10 minuten, is alsnog gevaarlijk hier ben ik mij bewust van.

Voor de rest rijd ik altijd met, zonder voel ik mezelf niet veilig en rijd ik geen eens lekker.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:22

ik heb hestemt op : ja,maar niet altijd.

ik draag hem vaak als automatisme..
tenzij ik een paard 100% vertrouw... en weet dat ik alles wat ie doen kan uit kan zitten.. dus het paard door en door ken en onder controlle heb.

op elk ander paard gaat de cap gewoon op. :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:25

ik rij niet altijd met cap :o
wel altijd met buitenritten en soms ook gewoon in de bak, maar als het echt te warm is lekker zonder cap ( als i het paard vertrouw dan ;))

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:28

na mijn lancering vorige week (met cap) ben ik weer meer mijn cap gaan dragen...