haha ja he, foutje... Dat heb je als je een stof gebruikt die aan twee kanten hetzelfde is en om 2 uur 's nachts uit enthousiasme nog zit te naaien .
Wat doen jullie trouwens met de flappen aan de achterkant? volgens mijn patroon moet ik die helemaal vastmaken(tenminste ik denk dat ik dat moet doen volgens mijn patroon), maar ik dacht dat deze altijd los hoorde. Mijn eigen jasje ligt niet thuis, dus even spieken kan niet. Vind los ook mooier denk ik...
Ik denk dat het moeilijk gaat worden om zo'n patroon van iemand over te nemen kopiëren is geen optie en vaak is het al op maat uitgeknipt. Het is makkelijker om hem zelf te kopen.
Ik heb het patroon niet overgetrokken. Tegen de tijd dat ik een maatje groter nodig heb, kan ik zelf patroon tekenen haha. Dus ik ben lekker lui geweest en heb het zo uitgeknipt.
Heb wel trouwens mijn jasje bijna af, dus schiet al lekker op. Alleen de binnenvoering nog.
Armani88
Geplaatst: 21-02-11 18:59
je moet die jasjes gaan maken op bestelling joh, je mag mij er ook wel één maken, ik woon in de buurt
Waarom niet Kaula? Ik bedoel, als je de stof laat betalen, hoeft 'niemand' te weten hoe duur de stof oorspronkelijk is toch? Kun je gerust iets bovenop tellen!
Kaula
Geplaatst: 22-02-11 14:26
Mmm ja dat is zeker waar. Het zou natuurlijk wel zo kunnen ja, alleen weet ik niet of mijn naaikunsten ook goed voor iemand anders zullen zijn haha. Daar vind ik namelijk wel verschil in zitten.
Nog even een foto van mijn jasje vanaf de achterkant. Ik ben erg aan het twijfelen over de splitten, de bovenkant zit goed, maar vrees dat mijn bilpartij ( ) toch iets te groot is voor het rok gedeelte. Denk dat ik de volgende keer het patroon zelf maar even aanpas en het wat wijder uit laat lopen...
eempiej
Geplaatst: 22-02-11 14:28
Ziet er goed uit! Erg mooi! Alleen jammer dat de splitten nu behoorlijk wijken... is er nog mogelijkheid ze wat breder te maken oid?
Kaula, jij hebt een kont die een dubbele split nodig heeft! Oftewel, een hele losse flap, die valt dan mooi over je derriere!
MieLo
Geplaatst: 22-02-11 14:32
even een stipje, wil binnenkort ook een poging gaan wagen ^^ ga rustig aan op zoek naar stof en een patroon. kennis van mij heeft waarschijnlijk een patroon liggen en anders spit ik internet wel even af Wordt zowieso een bruine ruit, en wil waarschijnlijk met babyblauwe stiksels gaan werken, maar ben ik nog niet zeker over
Kaula
Geplaatst: 22-02-11 14:32
Nee, dat is dus het jammere. Bij het vorige jasje zat dit dus wel goed, maar was hij bij de schouders en borsten echt veeeel te groot. Ik pas dus niet in de standaard patroon maat, maar misschien dat ik de onderkant weer helemaal los haal en de rok wat breder maak aan de onderkant, dan zou die goed moeten zitten.
@ kleinvosje, ja dat is ook een optie, maar dan zou ik een nieuw patroon moeten kopen.
Moet er trouwens wel bij zeggen dat mijn billetjes niet echt charmant kleiner worden door die broek haha en hij bleef ook een beetje hangen op de stof van mijn joggingbroek. Maar hij moet sowieso groter.
Joh, kun je dit patroon niet een beetje verbouwen? Je hebt al speldnaden staan op deze. Kun je niet het achterpand overnieuw knippen, en dan niet een middensplit maar twee zijsplitten maken?
Kaula
Geplaatst: 22-02-11 14:39
zou ook kunnen, maar dan moet alsnog mijn zijachter ook breder worden, anders heb ik aan de zijkanten weer ruimte te kort. En mijn 2 achterpanden moeten 1 worden, maar dat is niet zo moeilijk.
Ik vrees dat het tijd word voor een nieuw jasje haha.. Bij mij geschied het via de trial and error methode vrees ik.