Paardrijden in stijl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 10:03

Bedankt en ja je hebt gelijk; een hoed zou het af maken. Eigenlijk kanten manchetten en een jabot. Komt beslist.

Ging perféct. Was op zondagmiddag met mooi weer naaar/via Cortijuelo gelopen. Je bgrijpt dat dit een populaire toeristsiche route is dus ... motorfietsen. Zalig bomzeker paard!!!
We hebben hilárische conversaties gehad. Vooral over ruinen want er stonden er twee pal naast de weg. Verhelderende paardvriendelijke logica zeg maar :D Helemaal opportuun stond Capricho te dekken toen we naar de brug liepen _O-
Het rijden ging onderwijl instinctief goed, erg goed. Het mooie van het jasje draagt onbewust bij aan correct zitten.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:06

Even een reactie over de website waar het in het niet-Engelse-zadels topic over gaat, maar die daar wel héél erg off-topic zou zijn.
Deze dus, voor wie daar niet leest: http://www.2dragons.be

Er staat een grappig stukje bij 'cavalerietradities' over 'sabrer le champagne'. Dat is het met één houw afhakken van de kurk+bovenste deel van een fles champagne (bij wijze van openen met enige show natuurlijk).
http://www.maisons-champagne.com/encycl ... sabrer.jpg
Dat roept voor mij herinneringen op, ik ken twee mensen die dat vlekkeloos kunnen, waarvan één die na zijn militaire carrière archeoloog geworden is, het zich ook aangeleerd heeft met een truweel :+ Erg stijlvol!

Stijl is niet alleen mooie kleertjes, neenee.. daar horen ook de juiste gedragingen bij 8-)
Ik vind toch wel dat je je dat te paard en met je zwaard eigen moet maken HC! Spektakel hoor als je dat kan om de dames een glas uit te gieten ;)
Ik zorg wel voor een goeie fles http://www.wijnkasteel.com/index1024.html

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:37

Dat stijl niet alleen de kleding is, is helder. Het is in mijn perceptie zelfs een stuk gereedschap tot stijlvol gedrag *D

Bandida schreef:
Ik vind toch wel dat je je dat te paard en met je zwaard eigen moet maken HC! Spektakel hoor als je dat kan om de dames een glas uit te gieten ;)
Ik zorg wel voor een goeie fles http://www.wijnkasteel.com/index1024.html

Dat heet niet voor niets een huzaren-stuk.

Het verkrijgen van het zwaard wat ik wil loopt telkens vast.... Dat gáát echt komen en ja, dan moet dat ontkurken op den duur wel gaan lukken.
Of dat van die dames een goed plan is, is discutabel O:)
Ook dat is huzaren... en ik ben heer ;)

p.s. net in de opslag gekeken en daar staan nog twee dozen cava. De ene gekregen voor het meezeulen van die windmolen toen bij jou vandaan weet je nog?!
Mooi excuus om er daarvan als je hier weer bent een paar eerst leeg te maken voor de eerste goedbedoelde slagen in de lucht...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:01

Huertecilla schreef:
Het verkrijgen van het zwaard wat ik wil loopt telkens vast....

Stom, maar is een zwaard ook niet zoiets als een zadel.. je kan het wel over internet kopen, maar als je eerst even kan proefzitten is het toch heel wat anders. Proef.. euh zwaardvechten (?).

ps: ja de windmolen weet ik nog, maar hoe kan je nu twee dozen cava 'vergeten'! Dat overkomt mij niet :9

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 22:50

Bandida schreef:
ps: ja de windmolen weet ik nog, maar hoe kan je nu twee dozen cava 'vergeten'! Dat overkomt mij niet :9

Tis eigenlijk één doos cava; die van de windmolen. De andere doos is een assortiment champagne en cava. Hoe vaak trek je nu een fles bubbelspul open? Toch maar eens doen. ´Vandaag wéér niet gevallen´-feestgelegenheid of zoiets. Cola bruist ook, dus waarom niet eigenlijk. Het enige verschil is ´light´ in je lijf of ´light´in je hoofd :D
Het is bíjna volle maan, dus onder de sterren met bubbles in de bubbels klinkt niet gek.

Staat ook nog een dozijn rood assortiment.
Het punt is dat dit allemaal flessen zijn voor ´een gelegenheid´ en dan neemt er altijd weer iemand iets mee. Vaak meer en zo groeit de gelegenheidsvoorraad aan.
Misschien moet ik de eenvoudige doch smakelijke tempranillo eens niet aanvullen en het assortiment een opschonen. ´Zonde om zomaar te drinken´ is niet erg zinvol als het neerkomt op ´niet´ want dat is pas écht zonde.

Oh, en de Orval vind ik écht lekker. Gewoon op temperatuur, záálig.

tamary

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:24

Steekt hier ook hoofd om de hoek. Interessant onderwerp en inzichten hier.

Ik rij (helaas misschien) zeg maar functioneel stijlloos. Prioriteit is even netjes rijtechnisch. Trouwens voor de mooie aankleding zou ik eerst de naaimachine moeten leren bedienen. Kleding vanuit de winkel is mij vaak iets te duur en daarnaast het vaak net niet wat ik zou willen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:27

tamary schreef:
Prioriteit is even netjes rijtechnisch.

Stijlvolle kleding helpt daar écht bij.
De oorzaak zit tussen je oren uiteraard, maar perceptie wordt in dit geval echt realiteit.
Dat is net als een mooie avondjurk; je voélje mooi, dus bén je mooi. Dat zien anderen en is meer dan de jurk zelf.
Het scheelt in perceptie, in je houding en aangezien je op de rug van het paard zit voelt deze dit ook en reageert daarop (als het geen afgestompt allemanspaard is).
Het heeft echt effect op netter rijtechnisch correct rijden.

Én omdat het leuk ´is´ op zich én vanwege dit effect heb ik gisterenmorgen een lange beleer´wandeling´ gemaakt met Madame in haar nieuwe barokke jas.
Ze voélt zich mooi, zit dus beter en daar reageert haar gevoelige merrie op.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:51

kleding naaien is leuk, maar het kost me altijd zoveel tijd :+
laatste aanwinst die ik gemaakt heb.
dit soort jas, maar dan in een bruine stof.
Afbeelding

patroon is samengesteld uit 2 knippies en een burda en een plaatje van internet. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 14:06

+:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 14:33

Bandida schreef:
Er staat een grappig stukje bij 'cavalerietradities' over 'sabrer le champagne'. Dat is het met één houw afhakken van de kurk+bovenste deel van een fles champagne (bij wijze van openen met enige show natuurlijk).

http://www.champagneinfo.nl/Serveren/Ch ... fault.aspx

Ik begrijp de natuurkunde. De inwendige druk scheurt door een tik op de stressrand de hele rand met kurk en al van de hals af, hetgeen inhoudt dat het níet met een lege fles kan.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:50

ik zou bijna gaan oefenen thuis :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 15:05

martina1 schreef:
ik zou bijna gaan oefenen thuis :P

Heb nét een heuse champagnekoeler tussen de bloemvazen gevonden :o
Een bot zwaard heb ik wel; er ligt een fles koel voor vanavond :D

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:09

Dit topic is een bron van inspiratie voor me +:)+

Zo leuk om te zien dat er meer liefhebbers van stijlvol paardrijden zijn. Vanuit mijn enthousiasme voor 'anders dan anders' en iets meer versiering dan standaard ben ik de barokshop begonnen.

Volgens mij heb ik de beugels waar jij naar op zoek ben ook HC. Nieuw zijn ze idd behoorlijk kitsch, maar eenmaal in gebruik worden ze (naar mijn smaak ;) ) idd steeds mooier.

Dus voor iedereen die zich graag verlekkerd aan (historisch zeer oncorrecte) barok sier-harnachement...
Binnenkort komt er nog meer hongaars harnachement, en veel meer handgemaakte hoofdstellen (en losse frontriemen ed) in portugese stijl (met verschillende hoeveelheden en soorten beslag erop).

Oh ja, en ik ben nog op zoek naar mooie zadeldekjes voor in de shop. Zelf zit ik de denken aan de zog. 'antique schabrakken' stijl. Iemand suggesties?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 15:50

Marja schreef:
Volgens mij heb ik de beugels waar jij naar op zoek ben ook HC. Nieuw zijn ze idd behoorlijk kitsch, maar eenmaal in gebruik worden ze (naar mijn smaak ;) ) idd steeds mooier.

Inderdaad dezelfde als waar ik links van had gegeven.
Doe een prijsvoorstel *D

´Patina´ is er zó op gemaakt met wat zout opgelost in azijn (en een piezel amoniak) erop gekwast.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:17

Prijsvoorstel? Ik ben al een tientje goedkoper :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 20:19

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:48

Aaaah!! ik wil oooook!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 09:20

Bandida schreef:
Aaaah!! ik wil oooook!!!

;)

...enneh.... GELUKT *D

Bandida schreef:
Spektakel hoor als je dat kan om de dames een glas uit te gieten.

Madame was inderdaad verassend onder de indruk.
Die is mij toch ´gewend´ dus het verbaasde me. Zag er zeker inderdaad echt stoer uit.

Nog 12 flessen te gaan *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:27

Afbeelding

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:37

altijd leuk als je Madame tóch nog kan verrassen ;)
het was vast heel erg stoer :j
ben je niet bang voor glassplinters in de bubbels?

die glazen zijn wel een beetje gewoontjes voor zo'n actie :+

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:45

Heb niet het hele topic door gekeken, maar WAUW wat een prachtige kostums zitten er tussen!!!! Net als of je even in een andere wereld beland. Dan wel een sprookje dan wel een kijkje naar de traditie in een ander land.... Ik vind het wel wat hebben :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:47

fojoe schreef:
altijd leuk als je Madame tóch nog kan verrassen ;)
het was vast heel erg stoer :j
ben je niet bang voor glassplinters in de bubbels?

die glazen zijn wel een beetje gewoontjes voor zo'n actie :+

De glazen zijn omvalbestendig. Champagneglazen gaan niet samen met de rand van een jacuzzi.
Romantiek in stijl moet wel praktisch zijn, vandaar het ´practical´ zwaard en de glazen ;)

Glassplinters zijn geen probleem: de rand wordt met grote kracht gelanceerd door de gasdruk. De eventuele splinters ook.
Verder is glas véél zwaarder dan bubbeldrank dus als je nog zekerderder dan zeker wil zijn, drink je de laatste halve cm. niet uit je glas.

Waar je wél mee op moet letten is het niet met blote voeten lopen rond de plek waar je de hals eraf hebt geslagen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:23

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 13:29

fojoe schreef:
hihi, veiligheidsschoenen zijn meestal niet zo stijlvol ;)
al vind ik de mijne wel iets hebben: http://i312.photobucket.com/albums/ll34 ... G_6264.jpg
:+

In verband met het openbare karakter geen fotos van mijn stijl; adamskostuum op crocs :P

Tzt. vast wel een keer van het sabreren in strak pak te hengst. Kwestie van de juiste motiverende entourage ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:00

Huertecilla schreef:
...enneh.... GELUKT *D

Haha geweldig :D Ziet er helemaal goed uit *\o/* .
Normaal gezien komen er geen splinters aan te pas, gewoon knal die bovenkant er in één stuk af ;)