ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pasje03

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:44

Weet iemand toevallig een goede en betrouwbare rijschool in Den Bosch?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:33

Even om die uitspraak te nuanceren;
meteen doorgaan voor je E was vooral handig omdat je dan nog in het ritme van 'lessen' zit, je alles nog goed weet ed.

Als je je E hebt, betekend dat toch niet dat je meteen alleen de weg op gaat met een trailer? }:0
Lijkt mij sowieso onverstandig, zelfs al heb je je rijbewijs al jaren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:43

Tja. Ik weet niet hoor, waar haal je anders je E voor? Om vervolgens nog een paar jaar te wachten met trailerrijden? Ook om een zo groot mogelijke kans te hebben om je E-examen goed af te sluiten heb je IMO inzicht en vaardigheden nodig die je alleen opdoet door daadwerkelijk kilometers te maken.

Ik ben overigens wél meteen na het behalen van mijn E alleen de weg op gegaan met trailer. Noodgedwongen, ik heb het namelijk gehaald om niet steeds afhankelijk te zijn van anderen (ook niet op de bijrijdersstoel). Ga ik ook niet steeds iemand meevragen. Ik zou ook niet weten waarom dat in mijn geval een probleem zou moeten zijn, mijn B heb ik inmiddels al ruim 15 jaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:54

Voor je je E gaat halen moet je gewoon meer ervaring hebben in het verkeer, de ervaring die je opdoet tijdens je lessen is hier niet voldoende voor :n
Vind het koeienpoep om te zeggen dat je dan nog in het ritme van je lessen enzo zit :\ zoveel lessen heb je meestal niet voor je E. Dat gebeurt meestal in een paar dagdelen of op 1 dag en dan gelijk examen. Geen enkel lesritme te vinden dus

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:46

Evelli schreef:
Ik had al 5 jaar mijn rijbewijs voor ik voor mijn E ging. Vind het een vreemde bewering van rij-instructeurs dat je gelijk door moet gaan :n levensgevaarlijk!

Dat zie jij zo, maar zo is het dus niet, en ik spreek uit eigen ervaring

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:16

wimmus schreef:
Even om die uitspraak te nuanceren;
meteen doorgaan voor je E was vooral handig omdat je dan nog in het ritme van 'lessen' zit, je alles nog goed weet ed.

Als je je E hebt, betekend dat toch niet dat je meteen alleen de weg op gaat met een trailer? }:0
Lijkt mij sowieso onverstandig, zelfs al heb je je rijbewijs al jaren.

Ik ga 9 van de 10 keer alleen op pad met de trailer, ook naar sgw wedstrijden die 2,5 of meer uur rijden zijn. Zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:06

MSQuincyTE schreef:
Evelli schreef:
Ik had al 5 jaar mijn rijbewijs voor ik voor mijn E ging. Vind het een vreemde bewering van rij-instructeurs dat je gelijk door moet gaan :n levensgevaarlijk!

Dat zie jij zo, maar zo is het dus niet, en ik spreek uit eigen ervaring

Dus omdat het bij jou goed is gegaan, gaat het bij iedereen goed?

Ik heb het al meerdere keren verkeerd zien gaan ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:51

Het zal wel per persoon verschillen denk ik. Ik kan me zo indenken dan een instructeur dat wel aardig in kan schatten.
Ik denk dat je wel gewoon meteen moet gaan rijden als je je E hebt gehaald. Met m'n B ben ik ook meteen achter het stuur gezet door vriendlief. De enige manier om ervaring op te doen is dan toch echt rijden en niets anders.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:34

Ik vind het argument dat je dan nog steeds in het lesritme zit iig geen argument. De reden heeft Evelli al genoemd.

Maar goed, wat een ander doet moet-ie zelf weten. Ik ben iig blij dat ik wat ervaring met zelfstandig rijden heb opgedaan tussen mijn B en mijn E. ;)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:30

Karin schreef:
Ik vind het argument dat je dan nog steeds in het lesritme zit iig geen argument. De reden heeft Evelli al genoemd.

En toch is het echt waar dat je dan nog in je les ritme zit

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:36

Ik zie niet wat 'in het lesritme zitten' bijdraagt aan 'veilig met een aanhanger kunnen deelnemen aan het verkeer'?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:41

MSQuincyTE schreef:
Karin schreef:

En toch is het echt waar dat je dan nog in je les ritme zit

Ik heb mijn E-achter-B nog niet, maar ik was na het halen van mijn B-rijbewijs echt zo enorm blij dat ik juist even niet hoefde te lessen. Plus dat ik denk dat ik nu wat sterker in mijn schoenen sta verkeers(inzicht)technish gezien. Tussen poging 1 en poging 2 voor mijn B-rijbewijs heb ik heel bewust ook even pauze genomen van het lessen. Het enige ritme wat ik me kan bedenken is een financieel ritme: je bent er in elk geval aan gewend dat je elke week bedrag X kunt afgeven aan de rijschoolhouder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:42

Karin schreef:
Ik zie niet wat 'in het lesritme zitten' bijdraagt aan 'veilig met een aanhanger kunnen deelnemen aan het verkeer'?

Ik zie meer in een paar jaar ervaring opdoen met alleen je B om daarna door te gaan voor je E.
Voor 1 dag lessen met daarna gelijk examen hoef je geen lesritme meer te hebben hoor :n Voor 3 dagdelen en daarna examen ook niet :n
Wél ervaring, inschattingsvermogen en voertuigbeheersing

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:43

Aan de andere kant is het als rijschoolhouder vast prettig om leerlingen bij je te houden en als je denkt dat iemand het kan...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:45

Hilli schreef:
Aan de andere kant is het als rijschoolhouder vast prettig om leerlingen bij je te houden en als je denkt dat iemand het kan...

Als je het goed doet als rijschoolhouder en je hebt de faciliteiten om ook E achter B te doen, heb je grote kans dat de leerling vanzelf bij je terug komt :) en over een paar jaar zijn de prijzen ook weer gestegen en verdien je er meer aan :+
Alhoewel :+ als ze eerst 3 keer zakken verdien je er ook een hoop aan natuurlijk :+

Ik ben voor mijn E ook teruggegaan naar mijn rijopleider van mijn B :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:45

Mijn instructrice en haar collega zijn er iig geen voorstander van, direct E achter B. Zelfs bij 'natuurtalentjes' niet.

Ik spreek hier over een rijschool met een zeer hoog slagingspercentage en een zeer goede naam in de omgeving, en een instructrice die bij deze rijschool zeker 80% van de lessen voor E achter B voor haar rekening neemt.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:58

Evelli schreef:
Hilli schreef:

Als je het goed doet als rijschoolhouder en je hebt de faciliteiten om ook E achter B te doen, heb je grote kans dat de leerling vanzelf bij je terug komt :) en over een paar jaar zijn de prijzen ook weer gestegen en verdien je er meer aan :+
Alhoewel :+ als ze eerst 3 keer zakken verdien je er ook een hoop aan natuurlijk :+

Ik ben voor mijn E ook teruggegaan naar mijn rijopleider van mijn B :)

Hier nog één, en er zat toch echt 20 jaar tussen, maar ik heb nog steeds een goed gevoel bij hen en ben dus ook terug gegaan.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:34

Ik heb vandaag mijn E rijbewijs gehaald :D Had al ruim 1 jaar met 1,5 paard trailer gereden(legale B combi :P ) en heb 8 uur gelesd en toen examen(verspreid over 3 keer). Had geen commentaar van de examinator en was zo waar niet zenuwachtig maar juist relaxt :P

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:46

Zamora schreef:
Ik heb vandaag mijn E rijbewijs gehaald :D Had al ruim 1 jaar met 1,5 paard trailer gereden(legale B combi :P ) en heb 8 uur gelesd en toen examen(verspreid over 3 keer). Had geen commentaar van de examinator en was zo waar niet zenuwachtig maar juist relaxt :P

Gefeliciteerd! Zo wil ik het ook gaan doen...dus eerst een legale B-combi rijden.
Ga je nu een 2-paards trailer kopen?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:17

Het helpt echt, je voelt je veel zekerder met lessen. Ik heb bijna 3 jaar mijn rijbewijs en aardig wat km erop zitten en dat kon hij wel merken zij hij. Dus kan het zeker aanraden eerst tijdje te rijden met je B voor je E gaat doen.

Ik ga van het voorjaar ofzo een trailer kopen en andere auto. Heb m voorlopig niet nodig dus vind het dan zonde van mijn geld en van de trailer :P

loes_united

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:29

Ik heb gelijk mijn E achter mijn B aangedaan.. je weet alle technieken etc. nog wel maar de omgang in het verkeer is nog niet echt geweldig zullen we maar zeggen.. Je hebt geen ervaring. Echter ben ik achter de E aan ook gelijk voor de vrachtwagen gegaan.. beetje dom dus om de E te gaan halen :Y)