Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:59

Ik kreeg sporenbandkes, opblaas spanners, potje met spul voor beschadigingen (dacht alleen in de zelfde kleur maar is gewoon bank) en deniro schoonmaak zet. Best veel dus!

ImLucky

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:36

Ik kreeg verzorgingsetje van deniro erbij, maar wel omdatk zo lang had gewacht, toen ik hier destijds in het toppic las kregen mensen er zelfs gratis sporenriempjes bij...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:50

Ik kreeg niks. Sporenriempjes nu voor 19,95 erbij besteld

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:14

Mhm Oke wisselend dus! Lijkt dan dat t aan de winkel ligt? Ik kreeg er inderdaad ook wel van die opblaasbare spanners bij, maar deze werden gelijk afgeraden en daarom toen van die harde erbij gekocht.

PanamaD inderdaad best wel veel! Waar heb jij ze besteld als ik vragen mag? En welk model? Ik heb zelf de dressagios met van alles erop en eraan :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:19

Heb de ottaviano, standaart zonder bijzonders bij Levade weg

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:16

Hier laarzenspanners (goede, dus niet die opblaasbare), laarzentas, sporenbandjes én de poetsset :+ Maar ook alleen omdat ik langer moest wachten dan "normaal".

Mijn laarzen zijn alweer een tijdje weg (sinds 29 maart), de balein (strook achterop de laars) liet los en had ze nog maar 2,5 maand dus ben meteen terug gegaan naar de winkel. Kon sneller opgelost worden door het te laten maken bij een schoenmaker waar ze de laarzen heen sturen voor dit soort fouten, maar de laarzen zaten ook wat te ruim dus heb besloten ze meteen maar terug te sturen naar Italië om ze een cm smaller te laten maken. Helaas betekend dat wel dat je net zo lang mag wachten als op nieuwe laarzen. Dus hoop nu dat ze binnenkort weer terugkomen want ondertussen zijn mijn Petries aardig dood aan het gaan en doen zelfs zeer tijdens het rijden omdat ze zo erg plooien aan de binnenkant, incl gaten :Y)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 00:46

Ik had ook sporen riempjes erbij besteld maar ik heb ze daar gelaten :+ wat een K kwaliteit

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:18

Ik had echt hele dure, door fout winkel overal 2 cm te groot aangemeten en kreeg ze uiteindelijk pas 1 jaar na datum bestellen. Ik kreeg er niets bij.... schandalig

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:58

Ben ik wel benieuwd welke winkel. Wat zuur..

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:43

Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik had niet verwacht dat er nog zoveel verschil in zou zitten. Zuchini jeetje wat slecht zeg! Je zou zeggen dat een excuses wel op z’n plaats is met op z’n minst een kleinigheidje erbij..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:01

Welke goeie spanners gebruiken jullie? Die opblaasdingen zijn natuurlijk niet ideaal

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:06

Ik gebruikte altijd de opblaasbare, vond die juist wel ideaal! Veel minder spanning op het leer dan die ijzeren dingen. Alleen gaan ze zo snel lek..
Heb er nu geen spanners meer in en dat gaat eigenlijk ook heel prima. Zet ze in mijn laarzentas in de kast.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:25

Was me afgeraden ivb afsluiten en kans op schimmel. Geen last van dus?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:35

PanamaD schreef:
Was me afgeraden ivb afsluiten en kans op schimmel. Geen last van dus?

Ik laat de laarzen een avond drogen en daarna doe ik de opblaasbare er weer in. Die van mountain horse passen ook fijn in mijn laarzen vanwege de smalle enkels

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:54

Ik laat de laarzen ook even drogen en daarna van die echte spanners erin. Dus niet de opblaasbare want die zijn binnen no time lek.
Sporenbandjes zou ik ook niet erbij bestellen, zijn namelijk echt flubber riempjes. Bij DR kan je wel wat doen als je bijv. met meerdere personen laarzen bestelt. Ik kreeg na goed onderhandelen wat korting, een laarzentas en een schoonmaaksetje. Ook 'finetunen' (oprekken aan 1 been) ze je laars kosteloos. Fijne service dus.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:46

Mijn sporen bandjes zijn wel van goede kwaliteit! Best sterk en stevig

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:51

PanamaD schreef:

Ik vergelijking met de Kieffer Secu sporenbandjes vind ik wel een groot verschil maar misschien is dat smaak en intersiviteit van het gebruik. :j

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:24

Ik deed altijd mijn laarzen uit, ging dan paard en spullen opruimen en dan waren ze wel droog. Spanners er in en in de tas, in de kast.
Ik heb nooit schimmel gehad, heb ze denk ik een jaar met spanners gebruikt. Toen ging er één lek en ben ik gestopt met spanners :Y)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:48

PartOulOver schreef:
PanamaD schreef:

Ik vergelijking met de Kieffer Secu sporenbandjes vind ik wel een groot verschil maar misschien is dat smaak en intersiviteit van het gebruik. :j

Een stal genootje had ook deniro bandjes en die zei idd dat zij flut bandjes had. Maar ze vond die van mij veel dikker, lijkt ook of die 2 laagjes heeft. Die van haar waren ook helemaal niets

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:43

Maanlicht schreef:
Ik ben ook aan het orienteren op nieuwe DeNiro's. Wil ze zelf gaan samenstellen op basis van de Bellini. Heb erg smalle enkels en kuiten, dus deze lijken me voor mij het mooiste. Ik heb zelf al 6 jaar oude DeNiro Ottaviano's, en daar ben ik echt verliefd op. Ze zijn heerlijk zacht en ik leef er zo'n beetje in. Die zijn in cognac kleur en ik merk dat ze nu toch wel oud worden. Ik ben niet van plan ze weg te doen, maar het is wel heel tof om een extra paar nieuwe laarzen erbij te hebben. Ik ga voor zwart met lak accenten denk ik, ik baal namelijk heel erg van deze vlekken op mijn cognac-kleurige:
[ [url=m/QVUfWR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ook even getwijfeld over Celeris, maar daar hoor ik zulke slechte ervaringen mee dat ik maar lekker voor DeNiro ga. Ik wil ze aan laten meten bij Fugers in Soest. Iemand hier geweest?

Als ik ze zo zie vermoed ik ook dan ze dunner geworden zijn aan de binnenkant? Een patch is dan ook een optie. Ben je meteen van het verkleurde af. Dit zijn mijn oude beessies met de patch pas gezet. Op de foto 7 jaar oud, inmiddels ruim 9 jaar oud en nog steeds top laarzen.
Afbeelding

Afbeelding

Edit: Bij de 4 paar die ik nu gekocht heb, heb ik 2x bandjes gekregen en verder niets. Volgens mij zitten die er voortaan standaard bij voor transport, heb ze ook al eens gehad bij reparatie. Bij de oudere laarzen had ik bandjes en geen opblaasspanners en bij de nieuwere andersom. Voorkeur gaat bij mij trouwens ook uit naar ‘echte’ spanners. Dat ademt inderdaad veel beter.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:03

xLoki schreef:
Ik kom me hier even melden!

Ben op zoek naar nieuwe laarzen, wil mooie cognac-achtige kleur maar niet te geel.
Had mijn ogen laten vallen op de Petrie Coventry maar na het voelen in de winkel vind ik het leer toch niet zo mooi...
Nu liet de mevrouw in de winkel me de DeNiro’s voelen en passen en wauw dat zat lekker!
Het lijkt of ik in een standaardmaat pas (41 voet, 50 hoogte, M kuit) alleen hij zit ietsjes los bij de enkel, maar is wel echt detail.
Mag ik vragen hoeveel jullie voor maatwerk betaald hebben? En zijn jullie tevreden over jullie laarzen? Volgens mij had ik de Tizziano’s aan.

Let niet op m’n beenrolletje :')
[ [url=m/HJUvSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kleur die ik heel mooi vind (oxford?)
[ [url=m/5Wdc4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze kleur ook en bij mij zijn ze helaas ook heel erg verkleurd. Zoals de foto vlak boven mij vind ik prachtig, maar zo zien die van mij er echt niet uit helaas...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:23

Mijn laarzen zijn nu al binnen _/-\o_ naar 5 weken!
Zaterdag ophalen. Ben benieuwd of ze helemaal zo zijn geworden als ik in gedachten had.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:39

Gaaf! Dat is snel. Ben heel benieuwd. Laat je ze zien?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:57

Saaams schreef:
Gaaf! Dat is snel. Ben heel benieuwd. Laat je ze zien?

Ja tuurlijk! Ik had dezelfde als jij hebt die donkerblauwe van jou bovenste foto (zijn mijn laarzen) maar die liepen gigantisch uit. Maar 10x aangehad en werden met de keer wijder leek wel. Die heb ik verkocht.
Heb nu Ottoviano’s weer, die had ik eerder ook en was ik erg blij mee.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:08

Sorriso schreef:
Maanlicht schreef:
Ik ben ook aan het orienteren op nieuwe DeNiro's. Wil ze zelf gaan samenstellen op basis van de Bellini. Heb erg smalle enkels en kuiten, dus deze lijken me voor mij het mooiste. Ik heb zelf al 6 jaar oude DeNiro Ottaviano's, en daar ben ik echt verliefd op. Ze zijn heerlijk zacht en ik leef er zo'n beetje in. Die zijn in cognac kleur en ik merk dat ze nu toch wel oud worden. Ik ben niet van plan ze weg te doen, maar het is wel heel tof om een extra paar nieuwe laarzen erbij te hebben. Ik ga voor zwart met lak accenten denk ik, ik baal namelijk heel erg van deze vlekken op mijn cognac-kleurige:
[ [url=m/QVUfWR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ook even getwijfeld over Celeris, maar daar hoor ik zulke slechte ervaringen mee dat ik maar lekker voor DeNiro ga. Ik wil ze aan laten meten bij Fugers in Soest. Iemand hier geweest?

Als ik ze zo zie vermoed ik ook dan ze dunner geworden zijn aan de binnenkant? Een patch is dan ook een optie. Ben je meteen van het verkleurde af. Dit zijn mijn oude beessies met de patch pas gezet. Op de foto 7 jaar oud, inmiddels ruim 9 jaar oud en nog steeds top laarzen.

Ja klopt inderdaad. Staat wel stoer, maar ik weet niet of ik het wat vind.

Ik heb trouwens nooit laarzenspanners of tas gebruikt, wat geeft dit voor voordeel?