[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:37

Joolien schreef:
Maar je kunt wel een taillelijn erin zetten, dan lijkt het nog alsof :D Bijv door de voorsplit ronder weg te laten lopen en de achtersplit iets meer uit elkaar weg te laten lopen zodat hij onderaan iets wijder valt.

Ja zoiets bedoelde ik ook ;) Ik bedoelde niets l*lligs over je figuur ofzo, 't was mij namelijk niet opgevallen. Ik dacht dat het puur aan het model jasje lag ;)

Annash
Blogger

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:38

Nee, ik heb van mezelf al geen taille meer. Ik had 'm wel - en ik wil 'm ook terug - maar nu moet het maar even zo... :P

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:48

Komt vanzelf. Ik denk dat deze lengte juist als je in het zadel zit wel mooi is en het gewenste effect ook geeft: optisch langere benen ;-) en daar doe je het voor toch?

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:49

Ik vind het een erg mooi jasje, vooral de mouwen en details. Enige puntje wat mij mooier lijkt is een knip zeg maar in je kraag zoals in de gewone jasjes ipv zo recht (je weet wel wat ik bedoel denk ik).
Ik ben zelf ook niet lang en snap wat je bedoelt, met een lang jasje heb je zowat geen stukje witte rijbroek meer over. Hangt je jasje zowat tot op je laarzen. Ik ben erg benieuwd hoe hij te paard staat.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ik heb voor nu even een softshell van HH. Navy met roze bies. Niet het mooiste jasje maar voor nu goed en voor even betaalbaar. En ik ging sneller over vh BB naar B dan gepland dus had snel een jasje nodig :). Als ik weer op normaal gewicht ben dan koop ik een 'blijvend jasje'. Ik heb 6 jaar niet gereden (en 11 jaar niet gestart) en ondertussen 2 kids gehad en wat tegenslagen qua gezondheid. Dus nu weer lekker aan het rijden en sindskort weer wedstrijden. Ik had vroeger altijd de Kingsland, donkerblauw met kobaltblauwe fluwelen kraag en dubbele split. Met gouden knopen. Erg mooi jasje.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:57

Ah, aan de voorkant bedoel je PKfoto? Die knip?
Het jasje dat ik eerst op het oog had heeft dat ook, maar ik vond dit ronde juist anders dan anders... vandaar de keuze hiervoor. :D

Navy met roze bies vind ik wel erg chique!

Heb van de week voor een klant een navy met dark lilac borduursel binnengekregen... echt <3

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:56

Stiekem vind ik het eigenlijk wel een erg mooi jasje. Maar misschien is dat omdat ik ook kort en breed ben. Met veel jasjes zie je er dan snel zo uit proportie uit. Dat zie je op die andere foto's die annash liet zien ook. Net alsof ze en heel lang bovenlijf heeft en bijna geen benen.
Plus dat het vaak heel lastig is om een jasje te krijgen wat niet spant om je bovenarmen.

Vermoed alleen dat de prijs wel is ver boven wat ik me ooit kan veroorloven ligt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:02

Hihi, in ieder geval gaat het al wel ruim 3 pagina's over je jasje :D Mijn smaak is het niet helemaal, maar ik ben ook meer van het klassieke, kom maar op met de winter, kan mijn tweedjasje eindelijk weer uit de kast :7

De foto's van het navy met roze jasje kan ik helaas niet zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:05

viefdepief schreef:
Hihi, in ieder geval gaat het al wel ruim 3 pagina's over je jasje :D Mijn smaak is het niet helemaal, maar ik ben ook meer van het klassieke, kom maar op met de winter, kan mijn tweedjasje eindelijk weer uit de kast :7

De foto's van het navy met roze jasje kan ik helaas niet zien..

Ik vind tweed ook helemaal de bom! Heb nu een tweet jasje van de H&M, misschien ga ik daar wel een keer in starten :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:38

Veulen84 schreef:
Stiekem vind ik het eigenlijk wel een erg mooi jasje. Maar misschien is dat omdat ik ook kort en breed ben. Met veel jasjes zie je er dan snel zo uit proportie uit. Dat zie je op die andere foto's die annash liet zien ook. Net alsof ze en heel lang bovenlijf heeft en bijna geen benen.
Plus dat het vaak heel lastig is om een jasje te krijgen wat niet spant om je bovenarmen.

Vermoed alleen dat de prijs wel is ver boven wat ik me ooit kan veroorloven ligt.

Dat ligt eraan... Dit jasje is (standaardmaat) 299,95. In tegenstelling tot veel andere merken is maatwerk slechts 50 euro meer (349,95). Kortom: het kan nog veel duurder. :+

Lengte van een jasje kan je (bij maatwerk) uiteraard zelf bepalen, dus dat is net wat je wil. Bij standaardmaten wordt er onderscheid gemaakt tussen je lengte (jasjes voor 1,75m en kleiner, en daarboven) en dan kan je nog kiezen uit een kort of lang model. Dus ook bij de standaardmaten kan je al wel het één en ander aanpassen. :-)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:09

ik rijd ook in de zomer stug in mijn tweed jasje :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:52

Ach, kan best toch? Als het verder mooi zit en het staat leuk, waarom niet? :-)

Deze foto vandaag gemaakt van mij op de pony. Misschien is het dan al makkelijker om in te beelden hoe het met jasje eruit ziet. Ik gok dat 'ie ongeveer eindigt waar mijn billen echt de lepel raken (aan de achterkant als je de vorm van de lepel volgt aan de binnenkant zeg maar. Lekker duidelijk haha.)

Ik hou in ieder geval voldoende bovenbeen over ... :D

En ik denk niet dat mijn bovenlichaam er heel kort van wordt. Je kunt zien nu met een blousje aan dat ik dan gelijk een korter bovenlijf heb/lijk te hebben. Met een jasje in het midden zijn de verhoudingen hopelijk goed. :-)

Afbeelding

Dit blousje ga ik wel dragen onder mijn jasje.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:54

Moooooie pony! Je bent ook een mooie combinatie met hem :) Goh, dan baal ik soms weer van mijn lange stelten :=

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:01

Ach, ik wel eens van mijn korte... :D
Maar bedankt, ben erg blij met Dylano.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:07

Annash schreef:
Ach, kan best toch? Als het verder mooi zit en het staat leuk, waarom niet? :-)

Bij mij gaat dat dus echt niet omdat ik dan van mijn stokje ga en zo'n wollen jasje daar ook echt niet van opknapt :o

Gauw een foto maken in volledig tenue!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:23

Hm nee, een iets ander jasje is dan inderdaad wel prettig. Met materiaal kan je al veel bereiken! Gelukkig kan dat tegenwoordig en dat vind ik het mooie van de sport.

Foto in volledig tenue hoop ik snel te hebben, maar dat weet je bij mij maar nooit _O-
ik beloof dat ik 'm plaats als ik 'm heb.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:36

Die animo jasjes zaten mij heel netjes (ja scheelt als je ipv rolletjes uitstekende botjes hebt :') )
Maar die mouwen mogen ze wel een heel stuk langer maken...
Korte jasjes staan mij niet, wordt wat ik die droomt van een springcariere op een spierwitte schimmel. Want springen met mijn ch jasje gaat hem niet worden haha

Over je jasje annash ik ben niet zo van de kleur paars maar vind het wel een mooi jasje voor de rest past goed bij je figuur

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:48

Shanna, hele gave foto (ook ff een like op fb ;) ), maar die springschoenen! :))
Die passen overigens perfect bij mijn cross set! (Exact zelfde kleur)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:51

Annash schreef:
Dat ligt eraan... Dit jasje is (standaardmaat) 299,95. In tegenstelling tot veel andere merken is maatwerk slechts 50 euro meer (349,95). Kortom: het kan nog veel duurder. :+

Lengte van een jasje kan je (bij maatwerk) uiteraard zelf bepalen, dus dat is net wat je wil. Bij standaardmaten wordt er onderscheid gemaakt tussen je lengte (jasjes voor 1,75m en kleiner, en daarboven) en dan kan je nog kiezen uit een kort of lang model. Dus ook bij de standaardmaten kan je al wel het één en ander aanpassen. :-)

Toch blijft 300 euro voor een jasje beetje boven me budget. Als ik het nog paar keer per maand zou dragen... Ja dan misschien wel, dan zou het een goed excuus zijn om er 1 te kopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:24

300 euro tot zelfs 350 euro voor een rijjasje dat je misschien 2 keer per maand aan hebt vind ik ook wel heel veel geld eigenlijk. Ik heb het er iig niet voor over.
Ik heb overigens de Pikeur Nenita, mooi jasje voor weinig geld, sluit netjes aan en zit als een huis! http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ijjas.html

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:40

Ik vind €234 dus echt niet in de categorie 'weinig geld' vallen... :o Zelf zal ik nooit zoveel geld neerleggen voor een kledingstuk.. :) Schrik dan ook vaak van de bedragen die hier langskomen :wow: Scheelt wel dat ik er een neus voor heb, het leuk vind om te mp'en en te ebay'en en dat het voor mij niet nieuw hoeft te zijn, maar voor een heel stuk minder kun je gelukkig ook leuk op je paard zitten :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:43

Dat heb ik ook. De meest belachelijke bedragen worden afgedaan als 'goedkoop'. Blijkbaar heb ik daar een vertekend beeld van? :+ Ik vind een bedrag rond de 150 euro al duur zat voor een rij-jasje, en als je dan een beetje goed zoekt heb je ook iets wat netjes getailleerd zit en van goede kwaliteit is! 300 euro en zelfs nog hoger ga ik echt nooit uitgeven voor een enkel kledingstuk dat je misschien 1 a 2 keer in de maand aan trekt. Zonde!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:52

Ik heb al heel wat jasjes gehad pikeur, kentucky, Jeamo en een aantal andere merken,

Maar ik start dit jaar in een Shires Henley, voor mij gemaakte plastron met rood/blauw/zilver, gepimpte BR zenith swarovski en bijpassend dekje van Equest, nog nooit zoveel complimenten gehad :D *D

Jasje kost maar 75 euro en vaak met korting dus nog voordeliger! Zit echt heel mooi qua pasvorm, nog veel mooier in het echt dan op de foto :j

Jasje
http://www.onlineforequine.co.uk/media/ ... d-full.jpg

cap (heb ik gewonnen, dus gratis :D )
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7430_n.jpg

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:06

listiglistje schreef:
Ik heb al heel wat jasjes gehad pikeur, kentucky, Jeamo en een aantal andere merken,

Maar ik start dit jaar in een Shires Henley, voor mij gemaakte plastron met rood/blauw/zilver, gepimpte BR zenith swarovski en bijpassend dekje van Equest, nog nooit zoveel complimenten gehad :D *D

Jasje kost maar 75 euro en vaak met korting dus nog voordeliger! Zit echt heel mooi qua pasvorm, nog veel mooier in het echt dan op de foto :j

Jasje
http://www.onlineforequine.co.uk/media/ ... d-full.jpg

cap (heb ik gewonnen, dus gratis :D )
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7430_n.jpg

Waar heb je dat jasje gekocht? Ik vind hem mooi, maar dan het liefst in het bruin.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:52

Mooie set hoor!
Nou ik heb alle jasjes gepast bij divoza van goedkoop naar duur maar alles is te kort of mouwen of romp of allebei
Best zittend was ch en toen naar de showroom van hun gegaan omdat zei het jasje nog voor je kunnen aanpassen want ook die mouwen waren te kort...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:12

roosje78 schreef:
Waar heb je dat jasje gekocht? Ik vind hem mooi, maar dan het liefst in het bruin.

Equimatch, maar hij is er alleen in navy/rood/ of zwart/paars