Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marleen_usar schreef:Het is geen zeuren, tenminste zo zie ik het niet.Als iemand zelf geen verantwoording neemt dan moet een ander dat maar voor ze doen.
griebels schreef:@Voltigeur:
nadat ik eens in je profiel heb gekeken moet ik tot de conclusie komen dat jij zonder cap zelfs halsbrekende toeren op je paard beoefend. Hoezo spelen met risico's?
Misschien eerst zelf eens een cap gaan dragen voordat je andere zo de grond in boort
) 
Blue_Eyes schreef:Trennie en Griebels - als jullie dat denken over Voltigeur, dan hebben jullie zijn eerdere posts niet goed gelezen! Even teruglezen, Griebels?
Oomens - ik veroordeel niemand als ik wijs op het dragen van een cap - ik wijs er alleen op dat het veiliger is! Daar zit een heel verschil in, vind je zelf ook niet?
Maar het is iemand zijn eigen keuze om met of zonder cap te rijden al ben ik er niet zo'n voorstander van zonder cap rijden
) maar dat je het uitsluitend voor JEZELF kunt doen. Niet voor wie of wat dan ook ter wereld.
Ik zag het niet en/of wilde het niet zien, wie kan het zeggen? Daarom kan ik ook niet boos zijn op anderen, die geen cap dragen of willen dragen. Het is hun leven, hun keuze. Net zoals het mijn keuze was, is het nu ook mijn leven en de gevolgen die ik moet dragen, simpel. Ik had alleen gewild dat ik beter had nagedacht over de gevolgen, misschien had ik dan langer stil gestaan over mijn keuze, die cap destijds NIET te dragen.
. 
neutje schreef:Iedere zijn eigen keuze toch!!
dat is net t zelfde als op een scooter rijden met of zonder helm,
met 35 a 40km/p kun je ook vallen en slecht terecht komen.
maar dat is ook de keuze van de gene of hij/zei er een met helm koopt of zonder.
Niet dan!!
dus ik vind ieder zijn eigen keuze.
ps rijd zelf wel met een cap
MiloFriendly schreef:Het is gewoon gevaarlijk![]()
.
Ja hoor!!
Ook niet mét helm. sflj schreef:MiloFriendly schreef:Het is gewoon gevaarlijk![]()
.
![]()
![]()
Ja hoor!!
![]()
Als jij dat vindt, hoor je niet op een paard!Ook niet mét helm.
griebels schreef:@Voltigeur:
nadat ik eens in je profiel heb gekeken moet ik tot de conclusie komen dat jij zonder cap zelfs halsbrekende toeren op je paard beoefend. Hoezo spelen met risico's?
Misschien eerst zelf eens een cap gaan dragen voordat je andere zo de grond in boort
Trennie schreef:Ik vermoed[ dat Voltigeur zich onder de categorie ervaren mensen beschouwd die ik genoemd heb in mijn stuk, die zelf een inschatting kunnen maken of zij wel of niet een cap dragen. Wat ik prima vind en waarvan ik ook vermoed dat hij hiertoe ook echt capabel is.( maar tegelijkertijd iedereen er op wijst dat niemand zo anders zo kundig is)
Voltigeur: ik wil je niet beoordelen of veroordelen, maar hoe zit dat nu precies bij jou? Waarom reageer je zo fel op het wel dragen van een cap, maar doe je dit zelf niet? Waarom laat je de ander niet in zijn waarde en kun je zelf weinig tot geen kritiek incasseren? Waarom kom je met tegenstrijdige argumenten waarin je jezelf tegen spreekt? En een laatste vraag: Ik heb je post via je profiel eens door zitten lezen. Het is opvallend hoevaak een discussie met jou eindigd in respectloze reacties die kort door de bocht en ongenuanceerd zijn. Zelf moderators moeten er zo her en der aan te pas komen. Zou je jezelf eens niet een keer achter de oren krabben en je afvragen of het niet toch ook een heeeel klein beetje, ietsiepietsie aan jezelf ligt ipv het steeds bij de ander neer te leggen of een ander af te zeiken?
Citaat:Voltigeur: ik wil je niet beoordelen of veroordelen, maar hoe zit dat nu precies bij jou? Waarom reageer je zo fel op het wel dragen van een cap, maar doe je dit zelf niet? Waarom laat je de ander niet in zijn waarde
Blue_Eyes schreef:Trennie en Griebels - als jullie dat denken over Voltigeur, dan hebben jullie zijn eerdere posts niet goed gelezen! Even teruglezen, Griebels?
Oomens - ik veroordeel niemand als ik wijs op het dragen van een cap - ik wijs er alleen op dat het veiliger is! Daar zit een heel verschil in, vind je zelf ook niet?
Voltigeur schreef:Trennie schreef:Ik vermoed[ dat Voltigeur zich onder de categorie ervaren mensen beschouwd die ik genoemd heb in mijn stuk, die zelf een inschatting kunnen maken of zij wel of niet een cap dragen. Wat ik prima vind en waarvan ik ook vermoed dat hij hiertoe ook echt capabel is.( maar tegelijkertijd iedereen er op wijst dat niemand zo anders zo kundig is)
Voltigeur: ik wil je niet beoordelen of veroordelen, maar hoe zit dat nu precies bij jou? Waarom reageer je zo fel op het wel dragen van een cap, maar doe je dit zelf niet? Waarom laat je de ander niet in zijn waarde en kun je zelf weinig tot geen kritiek incasseren? Waarom kom je met tegenstrijdige argumenten waarin je jezelf tegen spreekt? En een laatste vraag: Ik heb je post via je profiel eens door zitten lezen. Het is opvallend hoevaak een discussie met jou eindigd in respectloze reacties die kort door de bocht en ongenuanceerd zijn. Zelf moderators moeten er zo her en der aan te pas komen. Zou je jezelf eens niet een keer achter de oren krabben en je afvragen of het niet toch ook een heeeel klein beetje, ietsiepietsie aan jezelf ligt ipv het steeds bij de ander neer te leggen of een ander af te zeiken?
- Ik reken mezelf tot geen enkele categorie mensen, en al zeker niet tot die categorie die jij denkt.
Oh, en ik dacht niet dat ik ooit gezegd, of zelfs maar geïnsinueerd zou hebben dat niemand anders zo "kundig" zou zijn.Citaat:Voltigeur: ik wil je niet beoordelen of veroordelen, maar hoe zit dat nu precies bij jou? Waarom reageer je zo fel op het wel dragen van een cap, maar doe je dit zelf niet? Waarom laat je de ander niet in zijn waarde
- Had je alle berichten in dit topic gelezen ipv al mijn post in andere topics, dan had je mij bovenstaande vraag niet eens hoeven te stellen. Op mijn profiel staan trouwens enkel foto's van kozakkenvoltige... Wie zegt dat ik tijdens dressuurrijden of een wandeling geen cap op heb?
- Ik begrijp niet echt wat reacties van mij in een ander topic hiermee te maken hebben, en al helemaal niet hoe jij door het lezen van enkel mijn post en niet volledige topics mij durft te beschuldigen van respectloze reacties en kort door de bocht en ongenuanceerd (de pot verwijt de ketel...?)
Trennie schreef:Heb wel degelijk de andere topics doorgelezen en niet enkel alleen juw post.
Heb ook niet gezegd dat je nooit een cap draagt, dus leg me geen woorden in de mond. Verder denk ik dat je even een stukje verder terug moet lezen. Mijn reactie op jou reactie wb het voorbeeld met het portiersverhaal. Dat is nl waar ik op doel en niet de zijdelingse citaten die jij er nu uit pikt, zonder dat gedeelte. Te vinden vanaf pagina 22 om precies te zijn...
Citaat:.( maar tegelijkertijd iedereen er op wijst dat niemand zo anders zo kundig is )