Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:42

man man man , jij treft het wel. Ik zou nu gewoon voorlopig even geen stalklant nemen.
Maar het is toch ook een beetje raar van de eigenaresse? Wel een stal op basis van kale huur, maar vervolgens maar 1x per 2 dagen komen? Dan werkt het principe kale huur ook niet lijkt mij (zowel voor paard als voor stalhouder).
En als iemand de stalling niet kan betalen, kan zo iemand dan wel de verplichte WA verzekering voor paarden betalen of zou de stalhouder dan met de ellende zitten mocht er iets gebeuren? En dat , dat paard gratis zou zijn snap ik wel, als niemand dat beest binnen de omheining kan houden is hij ook niets waard. Daar moet je geld bijkrijgen.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:47

Ik lees wat mee afgelopen tijd. Wat een gedoe en een verhaal zeg. Hoop dat je je plek lekker voor jezelf houd. Neem rust en geniet v je eigen stek

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:00

Als ik jou was zou ik idd niemand meer op je stek toelaten. Het kost alleen maar heel veel energie.

Goed dat de vrouw zelf heeft beslist om weg te gaan. Dat maakt het gemakkelijker voor jou. Contact zou ik niet meer houden als ik jou was. Netjes is het niet gegaan.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 16:06

bruintje123 schreef:
Dus nu is ze weg want madam moest wat doen. Stank voor dank voor al je werk.
Nou ben maar blij. Hoop tijd kwijt maar veel tijd en ergernis bespaard voor de toekomst.

Nou ja...vind het ergste nog wel dat ze zo hamerde op dat ie hier alleen maar op stal stond. En geen groen had (nee had dat Maar 1 en 1 is algauw 2 als een paard zo mager is..paard is hier al bijgekomen (zei ze zelf ook) maar dadelijk ben ik weer degene die te weinig geeft want op de nwe stal werd ie veel dikker. Ze moest vandaag ook betalen trouwens...heeft ze ook niet gedaan..ja 30 euro want ze had ook meegeholpen te dungen en musli gekocht (wat voor haar eigen paard was en ik heb er een paar keer uit gegeven omdat zij 4 dagen van mijn voer gebruikt had). Enfin...had geen zin in gezeur...lekker gaan dan. Haar kunststof palen staan hier nog..die kan ze krijgen als ze de rest betaald.

bruintje123

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:17

Ja dat krijg je als dank nog mee ook ja. Dat ze zeggen dat je slecht voor het paard zorgde.
Maar het grappige is wel, het paardenwereldje is klein en dan zeggen ze dat tegen de verkeerde en dan keert het echt tegen zichzelf.

En inderdaad mooi die paaltjes pas mee als ze betaald.
Maar goed dan zit je wel ineens met paaltjes waar je zelf ook niet om hebt gevraagd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:23

Nou ja zeg, wat een mafketel die dame. Onbegrijpelijk ook hoe ze zonder geld 2 paarden kan houden. Hopelijk wordt er op de nieuwe stal goed voor het paard gezorgd, ook al molt ie alles.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:32

Waar woonden jullie ook alweer in emsland? Zoek heel misschien over een half jaartje ofzo een stalling....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 16:32

bruintje123 schreef:
Ja dat krijg je als dank nog mee ook ja. Dat ze zeggen dat je slecht voor het paard zorgde.
Maar het grappige is wel, het paardenwereldje is klein en dan zeggen ze dat tegen de verkeerde en dan keert het echt tegen zichzelf.

En inderdaad mooi die paaltjes pas mee als ze betaald.
Maar goed dan zit je wel ineens met paaltjes waar je zelf ook niet om hebt gevraagd.

Nou ja...zijn prima paaltjes dus kan ik wel gebruiken. Het zal me zelfs niet verbazen dat ze het geld gewoon niet heeft en bij de volfende stal ook weer zo vertrekt..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 16:33

hagelslag schreef:
Waar woonden jullie ook alweer in emsland? Zoek heel misschien over een half jaartje ofzo een stalling....

Klein hesepe tussen meppen en lingen waar zoek jij dan misschien?

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:38

Zou mooi die paaltjes achter slot en grendel zetten tot ze met geld aan komt zetten :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:39

IHN schreef:
hagelslag schreef:

Klein hesepe tussen meppen en lingen waar zoek jij dan misschien?

Ahh te ver richting beneden.
Ik ga uiteindelijk meer voor rhede etc

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:40

TS, zo zie je maar... Je moet gewoon je prijs vragen en de juiste afspraken maken. Nooit tot het uiterste gaan voor je pensionklanten of te veel doen. Als puntje bij paaltje (hihi) komt ben je toch de pineut en de slechte.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 16:40

Riel schreef:
TS, zo zie je maar... Je moet gewoon je prijs vragen en de juiste afspraken maken. Nooit tot het uiterste gaan voor je pensionklanten of te veel doen. Als puntje bij paaltje (hihi) komt ben je toch de pineut en de slechte.

Ja..dat blijkt haha.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:26

zo wat een soap TS.

nu maar lekker geen pensionklanten meer of wel?

als ik jou was zou ik gewoon beginnen met alle regels op te schrijven.
mocht iemand zich melden, dan kun je vanaf dag 1 duidelijk zijn.

want ik ga wel wat met de reacties mee, je hebt alweer veel te veel gedaan.
kale huur is kale huur

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:36

Wauwwww, wat een lef heeft ze om zomaar weg te gaan zonder het aan jou bekend te maken tevoren.

Maar, die nieuwe stalhouder......die gaat het ook lastig krijgen en dat is al begonnen doordat de trailer is gemold...........hihi, begint al goed.

Blij dat je ervanaf bent.

Misschien voortaan een borg vragen van een maand?
Want ze moest jou nog wat gaan betalen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 17:42

Nou...geen emslander meer in stal lijkt me een beter begin..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:01

Vanaf het moment dat je hier postte dat je alweer een pensionner had heb ik me maar grootendeels stilgehouden, ik kon er namelijk toch niks constructiefs over zeggen :+ . Je hebt meer aangegeven dan bij de vorige klant maar toch weer flink over je heen laten lopen. Kale huur en toch elke dag flink in touw voor het pensionpaard, allerlei verzorgingsmiddelen uit eigen zak betaald, dure afstandshouders geplaatst zonder stroom (dat was ook wel een beetje dom) die nu verbogen zijn en de huur ook nog eens niet op voorhand geïnd(!) als ik het zo lees ... oh oh oh -O- .

Ik ben blij dat ze weg is gegaan want dit zag ik echt niet goedkomen hoor. Ik ben benieuwd wat het hierna wordt :7 .

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:07

GDG schreef:
Vanaf het moment dat je hier postte dat je alweer een pensionner had heb ik me maar grootendeels stilgehouden, ik kon er namelijk toch niks constructiefs over zeggen :+ . Je hebt meer aangegeven dan bij de vorige klant maar toch weer flink over je heen laten lopen. Kale huur en toch elke dag flink in touw voor het pensionpaard, allerlei verzorgingsmiddelen uit eigen zak betaald, dure afstandshouders geplaatst zonder stroom (dat was ook wel een beetje dom) die nu verbogen zijn en de huur ook nog eens niet op voorhand geïnd(!) als ik het zo lees ... oh oh oh -O- .

Ik ben blij dat ze weg is gegaan want dit zag ik echt niet goedkomen hoor. Ik ben benieuwd wat het hierna wordt :7 .

Vind je het heel erg dat ik heel erg moet lachen om je post? :D. Haha...ik vond zelf dat ik best goed bezig was maar als je het zo stelt dan tja... :+

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:15

IHN schreef:
Vind je het heel erg dat ik heel erg moet lachen om je post? :D. Haha...ik vond zelf dat ik best goed bezig was maar als je het zo stelt dan tja... :+
dan kan je beter geen pensionklant meer nemen. Je deed het zelfs nog slechter dan met je eerste klant vind ik. Sorry :o

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:22

Riel schreef:
IHN schreef:
dan kan je beter geen pensionklant meer nemen. Je deed het zelfs nog slechter dan met je eerste klant vind ik. Sorry :o

|( |(

Maar goed...heb er ook geen trek meer in. Wie weet als wat leuks voorbij komt maar zodra het al begint over geld te duur haak ik af...eerst maar lekker zelf gaan genieten samen met vrienden die hier bijrijden.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:26

Goh wat ben ik dan blij met mijn pension klantjes... betalen netjes op tijd, paarden zijn braaf, en meisjes helpen overal mee! Laatst hadden ze de hele zadelkamer voor mij opgeruimd, hoefde ik niet eens om te vragen. Nog nooit aangebeld (zou ik trouwens niet heel erg vinden) en altijd super vriendelijk en respectvol.
Ik zou het op zich ook wel moeilijk vinden om ze weg te moeten sturen ofzo, dus snap TS ook wel een beetje, ben niet zo van de confrontaties...

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:24

IHN schreef:
|( |(

Maar goed...heb er ook geen trek meer in. Wie weet als wat leuks voorbij komt maar zodra het al begint over geld te duur haak ik af...eerst maar lekker zelf gaan genieten samen met vrienden die hier bijrijden.
Sorry, :(:) :o

Ik hoop dat je nu de tijd neemt om gewoon heerlijk te genieten van je mooie paarden. Je werkt hard zo te lezen dus je verdient het om heerlijk te kunnen ontspannen bij je paarden.
Laatst bijgewerkt door Riel op 02-05-17 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:26

Riel schreef:
IHN schreef:
|( |(

Sorry, :(:) :o

Ik hoop dat je nu de tijd neemt om gewoon heerlijk te genieten van je mooie paarden. Je werkt hard zo te lezen dus je verdient het om heerlijk te kunnen ontspannen bij je paarden.

Thanx Riel!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:06

IHN schreef:
GDG schreef:

Nee hoor, het siert je alleen maar dat je het zo sportief opvat ipv dat je in de verdediging schiet +:)+ .

Ondertussen blijf ik wel heel nieuwsgierig naar het vervolg (met deze en mogelijk volgende pensionklanten) dus ik hoop dat je ons op de hoogte houdt :D .

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:13

Oh en nog een toevoeging: ik heb zelf op meerdere kleine stallingen gestaan en gemerkt dat mensen (de eigenaren van de stallingen dus) het vaak erg moeilijk vinden als het niet precies gaat zoals zij het zelf doen. Het is immers ook echt hun thuis en dan is het toch moeilijker loslaten dat je niet alles zelf meer in de hand hebt, wat ik op zich ook best logisch vind hoor. Maar onder andere dat is voor mij een reden om - nu ik zelf een paard op pension zou kunnen nemen - geen pensionner te nemen.
Niet dat jij zulke vreemde opvattingen erop nahoudt, maar je probeert toch je eigen standaard op te leggen aan de pensionner (manier van omgang, verzorging van wonden...).

Ik heb weleens gedacht aan een paard in pensioen, maar enerzijds hebben die paarden vaak veel zorg nodig (waar ik niet om sta te springen) en anderzijds heb ik niet zo'n zin om het risico te lopen dat de eigenaar op een gegeven moment gewoon stopt met betalen en helemaal niet meer thuisgeeft, dus ook niet voor dierenarts- en hoefsmidkosten (en nee, dat zal niet vaak voorkomen maar ik heb het best een aantal keer voorbij zien komen op bokt en dan ben je mooi in de aap gelogeerd).