Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:21

Ik had hem nog niet gewassen of ze waren al stuk. Was sowieso alles op 30 en droog op het wasrek. Slechte broekzakken stof dus

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:29

Goed om te weten in ieder geval, ik ga het doorgeven dames. Een keer een slechte zak of rits kan gebeuren maar dit vindt ik te vaak, dan is de stof gewoon niet goed.

Inaway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:15

Citaat:
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? een dieet of extra sporten?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:30

Ik heb afgelopen weekend een Mondoni rijbroek gekocht met kunstlederen zitvlak. Die vallen echt wel groot.
En rekken heel erg mee.
Kwaliteit is echter niet zo mooi als Pikeur of Cavallo....

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:01

Hoe zitten ze om de kuiten? Daar ligt mijn grootste probleem.............. ik kom er gewoon niet in. Heb normaal maat 88 (= 44 lengte).

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:06

Gut je moet je broeken waar je mee in de mest zit toch gewoon op graadje of 60 kunnen wassen..... Vind het echt slecht als ze dan al stuk gaan. Met een koude was haal je niet alle viezigheid uit de stof. Geen fullfilies voor mijn dan, dus goed om te weten. Met andere broeken nooit problemen gehad op 60 graden.

Ik ga morgen bij Divoza wel een mondoni halen. Mag weer rijden, eindelijk en de HH die ik nu heb is eigenlijk wel gaar en zit ook niet meer zo geweldig.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:06

nadita schreef:
Ik heb afgelopen weekend een Mondoni rijbroek gekocht met kunstlederen zitvlak. Die vallen echt wel groot.
En rekken heel erg mee.
Kwaliteit is echter niet zo mooi als Pikeur of Cavallo....

Ja daar betaal je dan ook stukken minder voor natuurlijk ;)

Ik heb het altijd fijne broeken gevonden :j

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:11

Ik heb nog nooit een rijbroek op 60 graden gewassen................... altijd op 40 en ze worden prima schoon.
Dat een broek 60 graden aan moet kunnen vind ik wel erg veel gevraagd.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:17

linky schreef:
Ik heb nog nooit een rijbroek op 60 graden gewassen................... altijd op 40 en ze worden prima schoon.
Dat een broek 60 graden aan moet kunnen vind ik wel erg veel gevraagd.

Aan de buitenkant worden ze wel schoon ja..... Maar verder :n

Vroeger werdt alles op 60 graden wassen, het is tegenwoordig een trend om ''koud'' te wassen, maar daar krijg je de vieze beesjes niet mee dood hoor :n

Mijn nette kleding waar ik niet mee mest was ik wel op 30 hoor. Maar mijn rijkleding en mijn man zijn werkkleding allemaal op 60. Nooit probelemen gehad met kleding dat stuk gaat, dus zoveel gevraagd is dat dus niet....

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:35

WinBinChes schreef:
Gut je moet je broeken waar je mee in de mest zit toch gewoon op graadje of 60 kunnen wassen..... Vind het echt slecht als ze dan al stuk gaan. Met een koude was haal je niet alle viezigheid uit de stof. Geen fullfilies voor mijn dan, dus goed om te weten. Met andere broeken nooit problemen gehad op 60 graden.

Nou het is niet zo dat de hele broek kapot gaat bij 60 graden wassen hè, het gaat om de katoenen/linnen stof aan de binnenkant van de steekzakken van de jeans broek die niet goed lijkt te zijn. Wordt aan gewerkt, komt vast een goede oplossing voor Fuller Fillies kennende.

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit op 60 was maar wel 40 (de paardrijkleding). Als je echt beestjes :P dood wilt hebben zul je toch al aan de kookwas moeten gaan vrees ik.

Ik ben nu naarstig op zoek naar een fijne zomer broek (gewone broek, niet om te rijden). M'n zwarte winterbroeken zijn niet fijn als je op een terrasje zit... Linnen zit wel lekker maar wordt gauw zo lelijk kreukelig vind ik altijd en ik heb liever wat stretch. Iemand nog tips?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:20

ong tussen de 7 en de 70 graden voelen "beestjes" zich zeer prettig, dus dan zal wassen op 60graden ook niet helpen, tussen de 70 en de 100 graden voelen ze zich niet zo prettig meer maar je dood ze nog niet (je verdoofd ze en ze vermedigvuldigen zich niet meer), pas boven de 100graden worden "beestjes" gedood.
dit is trouwens vanuit de horeca en dan hebben we het natuurlijk niet over beestjes maar over bacterieen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:33

Een groot deel gaat bij 60 graden er gewoon aan. Maar goed, iedereen moet het zelf weten toch. Dus laat mij lekker op 60 wassen, ik wil gewoon een groot deel van de beestjes dood. ( en dan heb ik het over huis en tuin bacterien, het zal in een keuken geheid anders zijn )

Trouwens gaat je wasmachine ook langer mee als je hoger wast. Bij alleen 30 en 40 wasje blijven er veel resten achter. ( wasmiddel en vuil) Ik doe de wasmachine elk kwartaal op 95 met een vaatwas tabletje. Geen was erin uiteraard. Dus even een tip!

Dat had ik niet begrepen niet Suusje. Dat veranderd natuurlijk alweer. Hoe is het met de andere broeken? Want ik vind die nieuwe zwart met krijtstrepen zo mooi

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:48

Ben ook aan het denken over een mondoni rijbroek -- maar er zijn veel verschillende broeken te zien op de site (ik ga op internet bestellen; alle divoza winkels zitten ver te ver weg). Tot nu toe vind ik de lage band model van NedHorse en de concours (hoge band) model van Harry H. het lekkerste zitten, allebei zonder zitvlak (maar de HH wel met kniestukken). Iemand met een idee over welke mondoni broek ik kan best proberen? (Ik ben lang - 176 of zo, en echt een 'zandloper' . . . . confectie maat 42/44, rijbroeken meestal 44).

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:54

Ik heb een hele fijne Eurostar rijbroek in de aanbieding, maat 48, soepel materiaal. Ik ben van vorm veranderd en heb in verhouding een slanke taille, deze zit dus voor geen meter meer bij mij. Dus mocht je interesse hebben: [EA-TK-AR] 2 x Paardrijbroek (mt 42 en mt 48) Bodywarmer XL

Van de week ga ik eens langs Divoza, een aantal Cavallo en Mondoni's proberen! Ik heb behoorlijke bovenbenen, dus ben benieuwd of ik met een nieuw broek thuis ga komen. Confectiemaat heb ik 42.... maar dat zegt niet zoveel over de maat paardrijbroek...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:55

sambagirl schreef:
Ik heb een hele fijne Eurostar rijbroek in de aanbieding, maat 48, soepel materiaal. Ik ben van vorm veranderd en heb in verhouding een slanke taille, deze zit dus voor geen meter meer bij mij. Dus mocht je interesse hebben:

.

Welk model is het, wat is de tailleband in cm's ?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:05

Evelyne79 schreef:
sambagirl schreef:
Ik heb een hele fijne Eurostar rijbroek in de aanbieding, maat 48, soepel materiaal. Ik ben van vorm veranderd en heb in verhouding een slanke taille, deze zit dus voor geen meter meer bij mij. Dus mocht je interesse hebben:

.

Welk model is het, wat is de tailleband in cm's ?

Het model weet ik echt niet meer, ik kan het etiket ook niet meer lezen. Hij heeft kunstleren kniestukken, bandplooi, taille heb ik even met een rolmaat gemeten ongeveer 90 cm. Hij is ideaal voor appelvormige vrouwen zeg maar. Vraagprijs 20 euro.

[EA-TK-AR] 2 x Paardrijbroek (mt 42 en mt 48) Bodywarmer XL

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:26

Sambagirl vertel je even wat het wordt?
Ik heb ook een smalle taille met forse benen, meestal als ze goed om mijn benen zitten, kan er een koikarper om mijn taille zwemmen....................

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:34

Ik heb ook altijd een smalle taille gehad en. De mondoni hebben altijd goed gezeten, vandaag weer 1 gehaald. Euro star zat ook altijd

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:39

Maar die krijg ik niet over mijn kuiten? Tenminste niet die met een nepleren zitvlak. |(

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:54

@ Linky, Ik heb ook flinke kuiten (49 cm). Maar de mondoni met leren zitvlak krijg ik wel over mijn kuiten. Mits ik de broek zeker een maat groter neem dan normaal bij stijf leer wel 2 maten. Maar moet idd altijd wel een riem om omdat hij anders van mijn kont zakt :o

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:58

linky schreef:
Sambagirl vertel je even wat het wordt?
Ik heb ook een smalle taille met forse benen, meestal als ze goed om mijn benen zitten, kan er een koikarper om mijn taille zwemmen....................

precies, die Eurostar zit om mijn benen goed (hij is wel iets te groot) als ik 9 maanden zwanger zou zijn, dan zit die goed... Ik heb een studie van de Mondoni's en de Cavallo's onder 100 euro gemaakt, ik wil geen kunstleren stukken en bij voorkeur katoen met elastan, dus de keuze is al wat beperkter, ik probeer vanmiddag op tijd weg te gaan en naar Divoza te kunnen, ik hou je op de hoogte!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 12:06

ik vind mondoní's op zich prima, ook mooi goedkoop, maar ze worden wel heel snel lelijk vind ik... heb overigens nooit problemen met kuiten oid, maar misschien is kuitmaat 45 voor mijn maat nog wel redelijk normaal :+

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:16

Ik heb de schurft aan leren billen al dan niet in nepleer :+ Dus ook geen ervaring mee. De mondoni zit lekker en lekker goedkoop. Bij mij gingen ze altijd wel een jaar of 2 mee. En dan wil je ook wel weer een keer een andere. Heb trouwens gewoon effen blauw hoor. Ben ook niet van de printje op broeken :D

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:20

miccamaaike schreef:
ik vind mondoní's op zich prima, ook mooi goedkoop, maar ze worden wel heel snel lelijk vind ik... heb overigens nooit problemen met kuiten oid, maar misschien is kuitmaat 45 voor mijn maat nog wel redelijk normaal :+

@WinBinChes dat heb ik ook, nep leren kniestukken is nog wel een concessie die ik wil doen, maar zo'n nepleren zitvlak.....(zweet r.e.e.t./d.o.o.s brr.. ) nee dank u

Ik heb een keer eerder een Mondoni gehad, toen ze net bestonden, die was ook heel snel lelijk, kwaliteit is wel beter geworden volgens mij.

Zie net op de Divoza site ook nog wat HH en Easy Rider die in aanmerking kunnen komen om mijn nieuwe rijbroek te worden..

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:21

Ik heb ook kuiten 44-45 maar heb broekmaat 44/88. Dan zit hij in de taille al bijna te ruim, maar meestal krijg ik hem niet eens zover omdat hij niet over mijn benen wil..................... vanaf 46/92 kan ik een broek niet meer met goed fatsoen strak om de taille krijgen, dan zit de riem wel strak maar de broek zakt er vooral aan de achterkant onderuit (te weinig riemlussen?) zodat je bobbels krijgt die erg vervelend zitten.
Ook heb ik nog eens lange benen, en broekenfabrikanten verlengen hun standaardmaten aan de onderkant. Dat zou beter bij de dijen kunnen, want die zijn bij lang mensen ook veel langer. Nu zit de knie dus te hoog, op de dikkere dij en trekt altijd naar beneden, naar het dunnere (nou ja, minder dikke dan) stuk.

Ik heb net de Easy Rider Zhora gekocht, een fijne broek maar de variant met leren zitvlak pastte dus niet.