Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:17

Klijntjuh schreef:
Corine1993 schreef:
Ik vind een mening van; een cap zit niet lekker eigenlijk gewoon: Bullshit.

Dan wil ik dolgraag weten wat voor lichtgewicht-zonder-bandjes-aircondishiond-niet kriebelende cap jij hebt.. _/-\o_

weet niet welk type het is, het is al iets van 10 jaar geleden dat ik hem heb gekocht..
gewoon een 1 of andere verstelbare. ;)

Kriebelt niet, ventileert, en je voelt er echt niet van als je hem goed stelt.
Maar goed ieder zijn mening daarvoor natuurlijk! :(:)

Diaz

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:29

Maar jij hebt dus geen kinbandje o.i.d.? (die dingen zitten zoooo bout!)

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:33

Ik vind dat mensen dat voor zichzelf moeten uitmaken of ze met of zonder cap rijden. Ik kan het nog niet omdat mijn merrie 3 is en dan zijn ze heel onvoorspelbaar en dan vind ik het wel onverantwoordelijk om zonder cap te rijden. Maar als ze wat ouder word ga ik ook zonder rijden, ik vind het gewoon prettiger. En het geeft een vrijer gevoel. En dat is ook waar het bij mij om draait, zo veel mogelijk vrijheid criëren, ookal ben ik een wedstrijdruiter.

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:17

Klijntjuh schreef:

er zit wel een bandje aan, maar niet z'on vreselijk ding dat strak tegen je kin aan zit.
Bij mij hangt die er wat onder maar geen last van.
Foto opzoeken?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:27

ik rijd altijd met.
naja als ik geen zin heb om de berg op te lopen ga ik lekker over mijn pony hangen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:24

Corine1993 schreef:
Klijntjuh schreef:

er zit wel een bandje aan, maar niet z'on vreselijk ding dat strak tegen je kin aan zit.
Bij mij hangt die er wat onder maar geen last van.
Foto opzoeken?

het enkele elastiek van vroeger vond ik beter, en uit die tijd had ik er een met dunne riempjes.

nu heb een soort buitenboordbeugel-stellage die ook aan de achterkant mijn dreadlock mijn nek in duwd..
en die riemen/bandding zit ook bij je oren niet fijn...

naast dat ik een cap vreselijk warm vind..

misschien moet ik gewoon een andere cap?

Ik zat eigenlijk te denken aan een westernhoed met een capje erin..( niet goedgekeurd, maar beter dan niks)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:36

Ik heb geinversteerd in zo'n dure GPA en die zitten perfect!
Ventileren en bliven prima zitten ook al heb je het kinbandje niet zo strak!
je hebt maar 1 hoofd, en vrijheid vind ik prima, maar veiligheid staat bij mij voorop....
Jammer dat er zoveel mensen het dragen flauwekul vinden, ik vind het net zo vanzelfsprekend als een helm bij een motorrijder!

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 05:16

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:28

hahaha, ik snap dat je die minder voelt.. hij zit echt OP je hoofd..
maar lijkt met ventilatie e.d. dus dat scheelt ook, en de riempjes zijn niet huge

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:32

Bij ons op stal is een cap ook verplicht. zonder cap mag je niet rijden.
daarvoor reed ik ook al altijd met cap!
vaste gewoonte:D

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:47

Miekje23 schreef:
Bij ons op stal is een cap ook verplicht. zonder cap mag je niet rijden.
daarvoor reed ik ook al altijd met cap!
vaste gewoonte:D

Ook de wat oudere mensen met eigen paard?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:54

Bij ons op stal is cap eigen keuze. Zelf rijd ik altijd met cap, ook als we foto's etc gaan maken. Ik vind het een veilig gevoel en zit zekerder op mijn paard, heb nogal een heet en streskipperig paardje. Maar als ik een rondje ga wandelen met mijn paard en mijn moeder en ik krijg hoofdpijn of last van mijn knie mag ik er wel even op tot stal zonder cap. Dan heeft mijn moeder haar wel goed vast en dat doen we alleen als ze rustig is :j

In de zomer heb ik eigenlijk geen last van mijn cap, met de training niet in ieder geval. Op wedstrijd als ik mijn laatste proef rijd word ik soms wel even niet lekker door de warmte en de inspanning.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:03

ik rij ALTIJD met een cap. het is niet dat ik geen vertrouwen heb in mijn paard, maar het is in de loop der tijd een gewoonte geworden. Ik zou het mezelf nooit vergeven dat ik een hoofdletsel zou oplopen doordat ik mijn cap niet draag.

als je investeert in een stevige cap die goed zit, dan hindert die helemaal niet en ben je veilig aan het paardrijden. maar, dat is ieder zijn mening...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:14

Ik rij een Ijslander, op hem durf ik zo zonder cap te gaan rijden. Maar omdat het daar verplicht is heb ik hem wel altijd op. Zelf vind ik zoon ding niet vervelend want ik merk het nauwelijks. Dat is een voordeel maar zonder is altijd wel lekkerder.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:16

ik rijd echt bijna altijd met cap ( behalve wanneer ik van de wei over het terrein naar de stal met hem ga, omdat ik het vergeet ) maar ik blijf er bij dat een cap eigenlijk altijd noodzakelijk is.

gewoonmarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:37

bij ons is het ook verplicht om een cap op te hebben, ook mensen met een eigen paard en oudere mensen. die regel geld voor iedereen.
ik heb er geen problemen mee, vooral s winters niet, dan zet ik m'n cap pas weer af als m'n pony op stal staat en ik alle spulletjes heb opgeruimd (lekker warm) :D

zico2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:18

Zelf heb ik een Casco winner, die deden ze hier voordelig weg, ik had er normaal nooit zo een gekocht want ze zijn normaal dik over de 200 euro, maar je kan het wel merken hoor, nooit geen pijn in mijn hoofd, minder zweten, zit echt prima.
Iedereen zou een helm moeten dragen vindt ik.
Je ziet het met skieen ook , dat gaat toch een keer verplicht worden.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:59

Ik heb laatst wel een keer zonder cap gereden omdat het zo warm was, maar moet eerlijk zeggen dat ik me toch minder 'veilig' voel.
Verder rijd ik dus eigenlijk áltijd met cap!

Weet zo uit m'n hoofd niet wat voor eentje ik heb.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 03:13

Ik voel me 'kaal' zonder cap :+ Al heb ik uiteraard ook wel eens zonder erop gezeten, zeker in de wei.
Maar voel me toch fijner met cap.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:23

Vanky schreef:
Bij ons op stal is cap eigen keuze. Zelf rijd ik altijd met cap, ook als we foto's etc gaan maken. Ik vind het een veilig gevoel en zit zekerder op mijn paard, heb nogal een heet en streskipperig paardje. Maar als ik een rondje ga wandelen met mijn paard en mijn moeder en ik krijg hoofdpijn of last van mijn knie mag ik er wel even op tot stal zonder cap. Dan heeft mijn moeder haar wel goed vast en dat doen we alleen als ze rustig is :j

In de zomer heb ik eigenlijk geen last van mijn cap, met de training niet in ieder geval. Op wedstrijd als ik mijn laatste proef rijd word ik soms wel even niet lekker door de warmte en de inspanning.

Slechte zaak dat dragen van een cap eigen keuze is. Bij ons op stal staat overal met dikke letters dat het verplicht is.
Ik zie zelfs wel eens mensen in het bos rijden zonder cap, dan ben je echt niet goed bij je hoofd vind ik.

Bianc93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:59

Moet je echt nooit doen! Is naar mijn idee gevaarlijk, omdat je tijdens een val jezelf kan bezeren of erger beschadigen. }:0

_ping_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:32

bij ons op stal (pensionstalling)

mag je genees zonder cap rijden

en ook al heb je een heel braaf paard
er kan altijd wat gebeuren waarom je valt

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:57

Ik rijd altijd mèt een cap. Vind het toch veiliger voor de zekerheid. Kan me eigen wel voorstellen dat het fijner is om zonder cap te rijden.
Maar voor de veiligheid doe ik toch altijd met, je weet natuurlijk maar nooit. Het is en blijven dieren.