Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ikzelf heb maar 42 naar ben niet zo groot ( 1.60) en dan oog je al snel dikkerig. Pas had ik het met vriendinnen over lichaamsvormen; appelvorm, peervorm, recht etc en toen kwamen we tot de conclusie dat ik sinasappelvormig ben LOL. Maar als je er een beetje rekeing mee houdt qua paard; dus niet op een smal arabiertje maar op een haflinger ofzo ( ik heb een haflinger en een tinker) dan is het toch geen probleem! Natuurlijk zou ik ook wel weer maat 38 willen hebben zoals voorheen ( heel lang heen
) maar dat is nu eenmaal niet en daardoor laat ik mijn paardrijplezier niet vergallen hoor!!! Nu rijd ik het liefste in een aansluitende jeans en shirt of trui; en met jodhpurs en chaps, maar ik heb ook een rijbroek hangen voor langere ritten. Dus; lekker van genieten en als ze er wat vanaf willen kijken moeten ze dat maar doen!!! Nobel01 schreef:Rijbroeken was voor mij ook altijd een probleem. Vaak trekken ze in het kruis.
Ik rijd altijd met rijbroeken met (kunst)leren inzet.
Ik ben nu helemaal overgegaan op de Fits- rijbroeken.
Deze stof heeft een 4-way stretch systeem en zijn zeer rekbaar. Ze hebben ook een leren zit. Dit leer heeft een soort gaatjes waardoor het leer ook min of meer stretch heeft.
Het is net en legging,de broek past zich aan je lichaam aan. Geen knellende rijbroek meer voor mij.
Ze zijn niet goedkoop, maar na bijna een jaar ziet hij er nog steeds als nieuw uit. Geen uitgelubberde kont.
Inmiddels heb ik er weer twee besteld. Een gewone en een winteruitvoering, die wind en waterdicht is.
Misschien een idee?
Ik kom ook uit Noord-Holland, dus ik houd me aanbevolen indien je een manege weet!