Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:15

Altijd met. Ik heb er geen last van en ik zou mezelf nooit vergeven als me iets overkomt omdat ik dat ding niet droeg. Ben ook al eens met mijn hoofd tegen de bakrand gelanceerd, en ik denk niet dat ik zomaar had kunnen opstaan daarna als ik mijn cap niet op had. Maar ook daarvoor had ik al dezelfde mening, gewoon opdoen.

Fenna_s

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:26

Ik rij veel op jonge paarden, dus ja (bijna) altijd.
Op mijn eigen paard soms nog even aan het halster erop zonder cap stappen. :o Ze is ook zo braaf, schrikt nergens van. Maar dat is geen goede reden natuurlijk.

xminix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:40

erg slecht ik rijd altijd zonder..
soms denk ik er ook wel is aan wat als ik nu zou vallen?
ben er nu zo aan gewend zonder cap dat ik het ook gewoon vergeet te pakken.
als ik op een vreemd paard rij heb ik wel altijd mijn cap op maar eigelijk nooit op mijn eigen.

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:55

ik rij eigenlijk altijd met cap.
alleen soms in de zomer niet als we zonderzadel buitenrijden en dan gaan zwemmen
verder heb ik hem eigenlijk altijd op,
ik vind niet dat het verboden moet worden om zonder cap te rijden,
en ook niet om foto's te plaatsen zonder cap ieder moet het voor zichzelf weten

iLenkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:02

Indd.
Mijn ouders hebben me verplicht om altijd een toque (cap) aan te doen.
Na 8 jaar ben je het wel gewend. (Niet dat ik het niet wilde ofzo. Ik rij gewoon altijd met 1)

Ik ken ruiters die al 20 zijn en denken dat ze kunnen rijden (ookal rijd ik beter dan hun).
Ze rijden nooit met een toque.
Tjaa.. Je bent slim of je bent het niet!

iLenkaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

TyTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:03

In de bak of op buitenrit, ik rijd altijd met cap.
Geeft me een vertrouwder gevoel denk ik :).
Heb bij het kopen van de cap ook heel goed gekeken of de cap wel lekker zit en niet in de 'weg', want als ie niet lekker zit doe je hem ook niet op vaak.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:24

ik vind het dom als je zonder cap rijdt!
het is voor je eigen veiligheid en niet of je er mooi uit ziet of niet!
ik rijd ergens en je moet een cap op zo niet, mag je niet rijden.
dus ik zeg: altijd cap op ook al lijkt je hoofd er groot, dik of wat dan ook eruit!
groetjes Lisa

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:43

Iedereen doet ermee wat ie wilt, maar als je met je kop tegen de zijkant aanknald dan is het écht wel gedaan met het paardrijden, tenzij je schedel van staal is :Y)
Ik rijd met cap, veél vijliger en als je valt heb je veél minder kans dat je schedel uiteen spat ! :P

Cisga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:35

Geen punt van discussie: altijd met! Ik zie hier veel reacties van mensen die een cap heel naar vinden zitten. Ik heb een tijdje geen haar gehad door omstandigheden en toen heb ik een cap gekocht die heel prettig zat zonder haar. Er zijn zo veel modellen, met ventilatie, zonder ventilatie, met verwisselbare binnenkant e.d. Heel wat anders dan 10 of 20 jaar geleden. Ik heb trouwens ooit het geluk gehad dat ik de cap nog op had toen ik een paard naar de wei bracht en ik daar door schrikkende paarden onder de voet werd gelopen. Dat is voor mij ook het verschil met een fiets: een paard blijft een dier en hoe braaf ook, hij kan altijd schrikken of een vreemde sprong opzij maken. Dat heb ik mijn fiets nog niet zien doen, nog afgezien van het feit dat je op een gemiddeld paard heel wat hoger zit.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:49

Vandaag mijn eerste ritje met cap gehad. Was wel erg wennen. Maar ik maak me ook vooral druk over reacties die ik zou kunnen krijgen, omdat ik al jaren niet meer met cap rij. Maar goed daar moet ik me maar niet druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:54

Nu ik mijn eigen jonge merrie heb rij ik altijd met cap :j
Daarvoor bijna 12 jaar vrijwel altijd zonder gereden...

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:31

Ik draag zelf ALTIJD een cap... waar ik ook rijdt. Ik ben wel eens opgestapt terwijl ik mijn cap vergeten was...merk het gelijk, mis toch dat dingetje op mijn kop!

Ik vind het ieder zijn eigen verantwoordelijkheid..Maar persoonlijk vind ik het erg onverstandig wanneer je zonder cap rijdt...hoeveel ervaring je ook hebt !! Een ongeluk zit in een klein hoekje! :(

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:33

Ik weet niet of bokker Bulck al heeft gereageerd in dit topic, maar hoor zijn verhaal maar eens aan. Als je dan nog het lef hebt om zonder cap te rijden, ben je niet goed bij je hoofd. Ik reed eerder ook zonder cap, maar na zijn verhaal bedacht ik me wel 2x!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:46

Op mijn pony heel soms zonder, op Shotgun altijd met. En dat wil ik nu ook :j

vallbeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:11

Ik heb eigenlijk altijd mijn cap op, soms als ik even uit ga stappen denk ik er niet altijd aan!

VillanelleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:32

Ik rijd tegenwoordig altijd met cap op :j (en bodyprotector).
Als ik hem vergeet op te zetten, voel ik me kaal :+ en ga ik terug om 'm te halen.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:35

Ik rijd altijd met cap! Mijn vriendin is eens van haar paard gevallen, geen cap op, paard heeft zich afgezet op haar hoofd.. nou daar wordt je niet vrolijk van hoor!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:41

ik rijd eigelijk nooit met cap wel op jonge paarden.
vorige week een gruwelijke klapper gemaakt van een (beleer) paard dat aan de kletter ging trok hem de hoek is maar daar was die (onaangesingelt) iets sneller uit als verwacht met het gevolg dat het zadel enorm weg schoof en ik er ( al rennend en bokkend naast hing en viel, vol met mijn hoofd tegen de bakrand wat was ik blij dat ik een cap op had! nieuwe cap de deuken zitten er in |( :P
Maarja ik ken mezelf dan rijd ik op mijn eigen paard 1 dag met cap en dan denk ik pff doe is gezond joh.
rijd op mijn eigen paard haast nooit met cap ( buitenrit wel)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:43

Ik rij wel altijd met cap. Ze is erf braaf, maar ook celeste kan struikelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:49

Ik heb er altijd een op, vind het onzin om er geen op te doen.
Pas geleden nog een nieuwe cap gekocht omdat die andere niet zo lekker zat.
Nu weer een lekker lichte verstelbare cap.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:50

Ja je hebt tegenwoordig caps die gewoon erg lekker zitten. Helemaal met die kou straks, vind ik het heerlijk om er een op te hebben hoor..

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:38

haha, als het regent heb ik er wel altijd een op.. njha als het regent heeft me paard meestal vrij :P

jemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:56

nl_t schreef:
Wat mij erg opvalt is dat veel ruiters en Amazones zonder cap rijden
nu vroeg ik mij af wat vinden jullie van? Ik vind het zelf zeer onverantwoordelijk en gevaarlijk
het valt me ook op dat veel mensen hier foto's van plaatsen in het "horse at work"topic
ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, ik rij zelf altijd met cap en jullie reacties zullen daar ook geen verandering inbrengen.
Ik hoop dat mensen die altijd zonder cap rijden, terwijl met cap gaan rijden, het is natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind dat ouders en stal eigenaren hier ook op moeten toezien.

Ik ben benieuwd

Edit
Vinden jullie dat het verboden moet worden om zonder cap foto's te plaatsen op bokt?

Take care en als je een cap eenmaal ophebt merk je het niet eens!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:31

jemmen schreef:
nl_t schreef:
Wat mij erg opvalt is dat veel ruiters en Amazones zonder cap rijden
nu vroeg ik mij af wat vinden jullie van? Ik vind het zelf zeer onverantwoordelijk en gevaarlijk
het valt me ook op dat veel mensen hier foto's van plaatsen in het "horse at work"topic
ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, ik rij zelf altijd met cap en jullie reacties zullen daar ook geen verandering inbrengen.
Ik hoop dat mensen die altijd zonder cap rijden, terwijl met cap gaan rijden, het is natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind dat ouders en stal eigenaren hier ook op moeten toezien.

Ik ben benieuwd

Edit
Vinden jullie dat het verboden moet worden om zonder cap foto's te plaatsen op bokt?

Take care en als je een cap eenmaal ophebt merk je het niet eens!

het is en blijft een onding en je krijgt er hoofdpijn van

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:34

Moet je toch eens overwegen een maatje groter te kopen.