Petrie Olympic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:29

Oakland1990 schreef:
Ik had met mijne ook kapotte knieholten en geschaafde enkels. Met de zwarte heb ik geen kapotte knieholten meer omdat ik die een halve cm lager heb genomen.

Oww Jee is het zo erg? -O- NOu we wachten rustig af.. Nog 1 weekje wachten jeahhh

applejoo

Re: Petrie Olympic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:44

Auw aug... Resultaat na een kwartier rijden met m'n nieuwe laarzen: 3 blaren!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:03

is het een dames model?
of kunnen heren er ook mee rijden...
vind het namelijk een erg mooie laars maar ik wil niet met een dames laars rijden.
op internet staan ze zowel bij heren als dames...

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:26

baszo17 schreef:
is het een dames model?
vind het namelijk een erg mooie laars maar ik wil niet met een dames laars rijden.

Ik weet niet of het perse een dames- of herenmodel is, maar ik ken wel een man die ze heeft en dat staat gewoon mooi :)
Als het op internet staat, dat er een herenmodel is, dan zou ik daar gewoon van uit gaan! En anders kan je altijd even een mailtje sturen naar Petrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 06:55

baszo17 schreef:
is het een dames model?

Is ook geschikt voor heren (volgens mij kan bijna elke laars goed voor zowel heren als dames, zolang ze maar niet roze zijn)

Ik heb ze zelf ook en ben er nog erg tevreden mee.

Neo2378

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:32

Ik heb zelf geen Petrie Olympic (meer),ik heb de Favorit van Königs.
Die (Königs) hebben wel een verschil tussen heren en dames rijlaarzen.
Mijn rijlaarzen heeft een blauwe merk onder de hak en een nicht van me,die ook dezelfde maten als ik hebt,heeft een rode merk onder d'r hak.Ik heb ze gepast,ze zitten stuk strakker om m'n onderbenen dan mijn eigen rijlaarzen.
Maar ik zou zeker,als je twijfelt,een mailtje sturen naar Petrie!

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:11

Hoever zijn de laarzen bij jullie ingezakt?
Ik heb ze vandaag gekocht en zitten niet extreem hoog als ik gewoon zit op een stoel doet het wel flink zeer maar kan wel licht buigen laat maar zeggen.
In de winkel zeiden ze dat dit model maar erg weinig inzakt omdat die al vrij strak rond de enkel is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:12

niet veel inderdaad...... maar je hoeft er ook niet mee op een stoel te zitten. dat scheelt :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:01

Bij mij denk ik toch wel 2-2,5cm. Ik kocht ze, toen zaten ze echt in de knieholte. Ik denk net als jij schaapie... Maar ik heb laarzen gezien die erger in zijn gezakt.

Volgende paar laarzen laat ik op maat maken en een flink stuk hoger.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:05

Oh zonde zeg..... daar heb ik gelukkig geen last van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:10

manzano schreef:
Oh zonde zeg..... daar heb ik gelukkig geen last van.

Het lijkt niet heel erg raar hoor, maar voor het mooie zou ik ze graag wat hoger hebben gehad.
Ik fietste er ook heel erg veel mee, dus misschien heeft me dat ook wel tegen gewerkt. ;)

Ik vind het ondanks dat ze iets aan de lage kant zijn nog steeds fantastisch fijne laarzen!

Ik kon ze ook niet hoger krijgen met mijn overige maten en destijds is mij geadviseerd om niet hoger te nemen. De laarzen kwamen namelijk wel gewoon tot de knieschijf (onderkant) aan de voorkant.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:01

Ik heb vandaag ook de petrie olympic gekocht. :)
Met passen zaten ze fijn, lopen ging iets moeilijker. Kon met mijn oude laarzen ook niet goed lopen.
Heb er vandaag ook meteen mee gereden. Moest wel opeens opstappen met een krukje, oke. Maar met rijden vond ik ze toch stug :wow: aandrijven ging moeilijk, voelde me beetje gehandicapt :P
Heb eerst springlaarzen gehad, petrie hampshire dus dan zal dit wel flink wennen worden..... En hoop dat ze snel fijn rijden.

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:34

Wat zijn jullie ervaringen met de ritsen, houden deze zich een beetje goed?
En blijft de zool bij jullie netjes zitten? Mijn vorige paar Petrie's waren ook gelijmd en lieten namelijk vaak los...

SRY, dat zal inderdaad wennen zijn als je springlaarzen gewend bent. Hopelijk zijn ze snel ingelopen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:45

Humbug schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met de ritsen, houden deze zich een beetje goed?
En blijft de zool bij jullie netjes zitten? Mijn vorige paar Petrie's waren ook gelijmd en lieten namelijk vaak los...

SRY, dat zal inderdaad wennen zijn als je springlaarzen gewend bent. Hopelijk zijn ze snel ingelopen.

Ik heb mijn laarzen nu ruim anderhalf jaar en m'n risten en zolen zijn nog prima! *klopt af*

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:56

Ik heb ze nu bijna drie weken, maar wat een ellende met inlopen. Heb hiervoor de Petrie Dressage gehad en daarna Lipica's heerlijke sloffen waren dat, geen moeite met inlopen! Heb er vorige week nadat ze iets soepeler begonnen te worden proberen mee te rijden, nou na 10 minuten van mn paard gevlucht want kon niet eens been geven met rechts!

Moet ik ook zeggen dat ik onder die enkel botten (die bulten) ik nog een uitstekend botje heb en vooral rechts drukt de laars daar zo enorm op!

Iemand enig idee hoe ze daar soepeler worden en hoe ik dat op kan lossen. Wil er graag mee gaan rijden, zodat ze sneller goed zitten... :(

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:43

Even doorbijten en ermee blijven rijden. Dan loop je ze het snelste in! In het begin kwam ik standaard met blauwe enkels, knieholtes en hakken van het paard. Inmiddels rijden ze echt fantastisch :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:14

Ik heb me huidige olympics nu al weer 7 maanden en ze zitten nog steeds helemaal super. Met inrijden vrijwel geen last gehad en de ritsen en zolen zijn ook nog steeds heel goed. Met mijn vorige olympics heb ik ook helemaal geen problemen gehad. Ik denk dat het met ritsen ook echt een kwestie is van goed opmeten. Zodra laarzen heeel strak zitten om je kuit en je ze met kracht moet dicht ritsen komt er veel spanning op te staan en gaan ze natuurlijk veel sneller kapot. Dat zal met elke laars zo zijn. Ik heb dit al zo vaak zien gebeuren, zowel met hele dure als goedkope merken, van petrie tot derby.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:49

Bij mij is de rechterlaars de rits keer stuk gegaan, naar petriefabriek gestuurd en 3 maanden gewacht totdat ik hem terug kreeg... Maar bij de 2e keer bij linkerlaars ging de rits ook niet meer goed sluiten, naar de schoenmaker geweest die ook ritsen kon repareren en toen bleek dat de ijzeren ritssluiter losser is geworden. Dat kon eenvoudig opgelost worden met een tang, ze knijpen die ritssluiter aan beide kanten weer vaster op het rits en werkte als een nieuwe rits! Hoe simpel is de oplossing :wow:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:34

Ik heb mijn ritsen in beide laarzen 1 keer laten vervangen in nu twee jaar tijd.
Zaterdag uit m'n laars geknapt (zittend werk, dus veel last van dikke benen) en heb de rits een stuk van het leer af laten zetten aan de bovenkant zodat ze wat ruimer zitten. Hoefde geen nieuwe rits in.

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:16

Ik heb ze ook een paar jaar en ook de ritsen laten vervangen. Ze zakken niet veel in, heb er spanners in. De eerste weken deden ze pijn in m'n knieholten. ik heb er daarom een hakje in gedaan en nog steeds. Ze blijven mooi

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:11

Mijn laarzen heb ik nu een week en heb er al 6 keer mee gereden :) De eerste 3 keer was een hel, au voor mijn knieholtes. |( En geen gevoel met aandrijven. Had afgelopen zondag wedstrijd maar fijn mijn springlaarzen weer aangedaan. Maandags ging het gelukkig beter en kon al opstappen zonder krukje :) ook stom gezicht, heb een pony en er dan niet opkomen :')
Alleen heb ik nu een ander probleem ontdekt :\ Vorige week had ik vakantie en toen de laarzen gekocht en ook mee gereden, geen last van mijn kuiten. Maar als ik een dag gewerkt heb, krijg ik kramp in mijn rechterbeen als ik aan het rijden ben met de laarzen. Heb namelijk een staand beroep, denk dat er dan iets veranderd in mijn onderbeen, hoop dat het nog beter wordt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:59

ik heb de olympic ook besteld, ik ben benieuwd :) , moet nog 6 weken wachten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:51

Bij mij zijn beide ritsen al kapotgegaan en vervangen. Wilde geen Petrie ritsen meer, ze weten zelf al hoe bagger hun ritsen zijn daar ze er geeneens garantie op geven. In Apeldoorn in centrum 'De Eglantier' zit de beste schoenmaker ooit. De ritsen gaan nu al 2 jaar mee :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:28

Het stukje leer dat bij mijn Olympic's over de balein heen zit, begint los te laten -O-
De naad is helemaal doorgesleten :')

Wie heeft hier ervaring mee? Want ik heb zo'n vermoeden dat het laten maken niet echt gaat werken, laat staan dat het mooi gaat zijn.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:10

Ik heb na bijna 3 jaar nog steeds de orginele rits, ik rijdt er dan ook echt alleen maar mee.
Volgens mij zit er in de olympic niet echt een harde balein in als andere petrie laarzen. Ik denk dat het dus wel te doen is omdat er niks in zit.