[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:47

zonnetje1903 schreef:
Even jullie mening. ....ik heb een vos, donkerbruin tuig en een donkerblauw kingsland dressage jasje met donkerblauwe co. Vinden jullie dat ik daar mn cognac laarzen bij aan kan?. Ik heb ook wel donkerbruine laarzen, maar die zitten net wat minder lekker ;-)

Ik denk dat het wel kan :j

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:24

zonnetje1903 schreef:
Even jullie mening. ....ik heb een vos, donkerbruin tuig en een donkerblauw kingsland dressage jasje met donkerblauwe co. Vinden jullie dat ik daar mn cognac laarzen bij aan kan?. Ik heb ook wel donkerbruine laarzen, maar die zitten net wat minder lekker ;-)

vind ik wel.

ChocooPrins

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:02

Nou ik heb julie raad nodig.
Ik heb nieuwe bruine polo laarzen en ik vind ze zooo fijn dat ik als ik ga starten er ook mee wil rijden.
Ik heb zwarte laarzen maar ze zijn eigenlijk te klein...
Ik heb een zwart zadel, een zwart bruin hoofdstel, blauw -bruine cap, en een look-a-like charles owen cap. En ohja een zwart-bruin paard (zie profiel)
Vestje wil ik gaan vervangen. Heb nu een ouderwetse zwarte. En past niet echt meer.
Eigenlijk ben ik meer voor het klassieke plaatje, maarja door die laarzen wil ik wat anders.

Ik had gedacht aan een champagne-broek, en shirt. En een donkerblauw met bruine accenten vestje (enig idee welk merk?) en dus dan ook met mijn blauw bruine cap. Ofwel Een zwart met bruine accenten, en dan met de look-a-like charles owen (draag ik eigenlijk niet zo graag).
In mijn directe omgeving zie ik niet vaak een ander kleur en wil het eigenlijk zelf ook niet te opvallend anders maken..
Iemand tips, en eventueel foto's? :~

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:06

Champagne en alles wat niet wit is vind ik echt lelijk, maar ik denk dat op zich je idee met het blauwe jasje echt niet verkeerd zal staan. Zelf zou ik er dan een bruine cap bij kopen. Het zwarte jasje is toch minder denk ik, accenten vallen vaak niet echt op en dan ben je nog maar in het zwart met bruine laarzen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:10

In belgie zijn andere kleuren toch ook nog niet vrijgegeven?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:14

Hier in de buurt kom ik regelmatig Belgen op wedstrijd tegen dus daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Heb verder ook geen idee van de regels daar.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:15

Ik heb nu de HH challange in het blauw. Zo heb je even een idee. [RUI] ervaring met de HH challenge cap?
Bruin van de cap past al met mijn laarzen. Ook al zijn deze net iets lichter van kleur, maar het valt niet op.

En zou je een blauw vestje zonder bruine accenten nemen? Of toch een beetje voor het geheel.

Ook vind ik het stom om alles zo te matchen en dan een zwart zadel te hebben. Maarja... Die lag nu gewoon fijn op mijn paard en een nieuwe ga ik niet kopen...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:18

Bruin/blauw icm zwart tuig zie ik best veel voorbij komen en vind het ook echt niet misstaan. Bruine accenten zullen het wel wat mooier afmaken. :j

VIP518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:22

Nou ik vindt blauw,zwart,bruin ,toch wel heel erg bont hoor! Mijn zusje heeft zwart, blauw en ik zelf het zwart en bruin, maar ik vindt het mooier als je twee kleuren hebt! Maar goed dat is mijn mening haha!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:25

VIP518 schreef:
Nou ik vindt blauw,zwart,bruin ,toch wel heel erg bont hoor! Mijn zusje heeft zwart, blauw en ik zelf het zwart en bruin, maar ik vindt het mooier als je twee kleuren hebt! Maar goed dat is mijn mening haha!

Ja haha, ik weet het echt niet... :')
Heb je soms foto's?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:50

Ik rij nog niet heel lang (lees nog geen jaar)
Ik heb nu 4 wedstrijden gereden bij mij op de manege.
De laatste 2 keer heb ik in het mint groen gereden, dus dekje, jasje en badages.
Zag er erg leuk uit al zeg ik het zelf

Inmiddels heb ik een zwart jasje en een wit dekje gescoord en gaan die dus aan met de volgende wedstrijd

Afbeelding

Afbeelding

De 2e foto is niet heel mooi maar zie je wel goed de kleuren.

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:58

Blijft leuk al jullie creatieve sets te volgen! Komen steeds weer leuke dingen voorbij!

Ik ga toch maar mijn iets te kleine jasje oppimpen, ik ben zo weg van de kleur, en heb het afwerkstofje en de knopen al in huis. Dan maar een uurtje meer de sportschool in, of proberen de binnenvoering ietsjes losser te zetten, want hoe dan ook, ik ga dat jasje dragen! :Y)

Vandaag het bruine jasje van mn zusje al opgepimpt, niet veel bijzonders, maar een mooi glimmend bruin randje langs de kraag, boven de zakjes, en achter op de rug gezet. Nu nog mooie knopen vinden!

Het oppimpen gaat me best gemakkelijk af, en ik vind het nog hartstikke leuk om te doen ook! Misschien volgen er nog wel meer jasjes! Morgen ook maar eens een beginnetje maken met mn nieuwe hotfix apparaat.

Ik zal morgen wel een foto plaatsen van beide jasjes. :j

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:21

Mijn eerste wedstrijden heb ik gewoon allemaal in het zwart gereden en daarna met een grijs jasje van Equithème.

Vanaf dit jaar oktober ga ik iets anders doen :). Wel hetzelfde grijze jasje (als hij niet veel te groot is geworden en anders gewoon opzoek naar een ander jasje), met een donkerbruine HH Pro Croco Crystal cap en bruine Mondoni Bath laarzen en verder gewoon een wit dekje.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:39

Ik start nu met mn schimmel in het zwart met een blauwe cap, dekje en oornetje
maar ik wil graag in het roze gaan rijden

weet iemand waar ze een leuk roze jasje verkopen?? kan niet echt wat vinden

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:32

Sanne96 schreef:
Ik start nu met mn schimmel in het zwart met een blauwe cap, dekje en oornetje
maar ik wil graag in het roze gaan rijden

weet iemand waar ze een leuk roze jasje verkopen?? kan niet echt wat vinden

ik zag pas echt een super mooi jasje van kingsland in roze, maar ik weet niet wat je budget is ;) je kan ook zelf een jasje oppimpen! :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:42

Ik heb dinsdag een donkerblauw jasje met paars borduursel besteld... ben heel benieuwd!
Als ik 'm binnen heb plaats ik wel een foto. :-)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:43

hoii allemaal!
ik wil graag een nieuwe cap voor bij mijn wedstrijd (mijn wedstrijdset is blauw)
ik wil graag en CO of een CO look-a-like. welke vinden jullie het best als look a like?
ik zat zelf te denken aan de br-phoenix maar ik vraag me dan wel af of het er ook echt erop lijkt deze: http://www.agradi.nl/br-rijhelm-phoenix-blauw-52.htm

of de gatehouse hickstead:
http://www.gatehouserange.co.uk/gatehou ... p-262.html
is deze wel in nederland te koop of alleen te bestellen?

toen zag ik laatst ook nog een cap (geen CO look-a-like) de QHP premium:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... m-cap.html

welke cap vinden jullie het fijnst zitten? en hoe vallen de maten van de caps? (klein,groot)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:07

heb zowel de bbr phoenix als de co fiona en ze lijken niet echt op elkaar. co is fluweel en br van een andere zachte stof. de co heeft ook een klassieke uitstraling en de br weer meer modern. maar ik vind ze beide cool en ze zitten ook lekker. ik heb alleen van co een maat kleiner als gewoonlijk.

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:19

Ik heb ook de phoenix. Mooie cap en ben er heel blij mee! Ook de hichstead heb ik, alleen jammer genoeg is die mij te klein

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:24

Moratoetje schreef:
Mijn Jeamo was € 465,00 (duurdere stof) en dat was 2 jaar geleden. Ik ben er nog steeds superblij mee.

[ Afbeelding ]

€449,95,- ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:07

Ben jaloers :') ... Heb besloten om sowieso voor Jeamo te gaan en ben druk aan het sparen..
Maar wordt ongeduldig als ik al die mooie jasjes voorbij zie komen! haha

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:13

Hier even een vraagje van een stille meelezer.
Ik heb schoudervullingen in mijn wedstrijdjasje en naar mijn idee maakt dit mij erg breed terwijl ik ook al brede schouders van mezelf heb.ook trek ik soms met rijden mijn schouders wat op en voor mijn gevoel wordt dit nu geaccentueerd :o
Nu wil ik eigenlijk de schoudervullingen laten verwijderen/verminderen als dit kan.of denken jullie dat het jasje dan uit model raakt?

Er zit in dit jasje echt meer schoudervulling als in mijn andere.

Het gaat om dit jasje
Afbeelding

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:14

Ik heb ook geen schoudervulling in mijn jasje,
Ik denk dat het wel kan :)

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:37

Hoe hij valt zonder schoudervulling durf ik vanaf zo'n foto niet te zeggen, maar een dunnere vulling er inzetten kan altijd. (zijn vaak los te koop in stofwinkels) :j

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:07

Ik zou er een dunnere vulling in laten zetten. straks gaat het model van je jasje weg, dat zou zonde zijn.