Ik ging dinsdag voor jodphur laarzen met chaps. Zit toch niet super, en heb voor de grap eens een paar deNiro laarzen aangetrokken. Dat zit goed zeg! Heel even doorsparen en dan de bruine kopen.
Die van mij houden zich ook niet zo geweldig.. Paar x mee gereden, en ik trek ze nog wel een keer strak aan, en bij mij zijn ze al half uitgerekt:P.
Wil een x heel graag bruin voor het trainen, maar daar zijn ze mij te duur voor xD.. Maar mijn zwarte die houden zich nog steeds fijn!
_Martin_
Geplaatst: 29-05-09 20:24
Ik heb de bruine, en heb er al meteen mee gereden. Wat zit dat super en rijdt dat heerlijk! En ze zijn gewoon supermooi. Wel heb ik er laarzenspanners bij gekocht om inzakken zoveel mogelijk te voorkomen. Sporenriempjes nog niet gebruikt.
ik heb ook 380 betaald, sporenbandjes en laarzenbeschermers krijg je er dan "gratis" bij
tisje
Geplaatst: 05-06-09 09:52
daisies schreef:
Hoe is jullie ervaring trouwens met de sporen bandjes? Bij mij waren ze na 2 x kapot
bij mij is de ene helemaal uitgerekt (ruim 5 cm langer dan de andere) ze zijn sowieso erg lang. maar ze doen het nog goed, dus ik zie wel wanneer ik nieuwe koop. moet donkerblauwe hebben, maar ik weet dat drunens ruiterhuis ze had liggen (dacht van petrie). ik heb trouwens ook 279,95 betaald
ik snap echt niet wat jullie dan met de sporenbandjes doen ik gebruik ze al dik een jaar heel regelmatig (keer of 4 in de week) en die van mij zijn niet uitgerekt en houden zich heel mooi
denk dat het dezelfde zijn als die van mij. ben er vorige week mee op wedstrijd geweest en kreeg veel leuke reacties!
fancylover
Geplaatst: 15-06-09 18:17
ik ben afgelopen zaterdag bij het drunense ruiterhuis geweest om wat laarzen te passen. Bij petrie heb ik net geen goede maatcombinatie (voetmaat 37 en kuit 38) en daar dus meerdere laarzen gepast. Derby sloot niet mooi aan en van een ander merk bobbelde de rits ontzettend. Ze hadden ook nog een aanbieding maar die waren er ook niet in mijn maatcombinatie. Toen heb ik de niro gepast en die pasten wonder boven wonder! ze zaten echt heerlijk, lekker zacht voor de voeten maar ik vond de kuit nog wel een beetje strak. Ik heb toen de XL gepast maar die was echt te groot en stak boven ook uit. Nu is mijn vraag of deze laarzen bij de kuit nog een beetje uitrekken, in de winkel zeiden ze van wel.
In een andere ruitersportzaak heb ik de petri olympus aangehad, deze moet met zooltje wel goed passen. Wat raadden jullie aan? petri olympus of deniro? of misschien een andere laars met rits?
ik heb mijn deniro's ook superstrak aan laten meten en dat moet je ook zeker doen! na 2 keer zaten ze prima. in tegenstelling tot zadels kunnen ze laarzen wel fatsoenlijkaanmeten ij drunen
ik heb maat 38 en kuit 39/40 dus er moet er zeker wel een in jouw maat zijn
bij mij zaten ze in het begin ook giga strak. en nu werkelijk perfect! zelfs op een warme zomerdag of juist in de winter (als mn kuiten dus relatief dik of dun zijn). ik moest met passen echt ff iemand hebben die de rits dicht deed. thuis lukte het mezelf wel aardig maar moest wel moeite doen. nu gaat het met twee vingers in mn neus (naja niet dat ik dat doe ) bij mij duurde het wel iets langer dan 2 dagen voordat ze helemaal lekker zaten. maar dat zal wisselen per persoon