Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JesNobel

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:21

ik heb altijd handschoenen aan. Anders krijg ik snel pijnlijke/zwentende handen en met handschoenen aan heb ik meer grip.

rho_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:24

ik krijg allemaal blaren dus heb ze meestal ook aan Lachen

Dangerzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:59

Ik rijd werkelijk waar nooit met handschoenen, behalve op wedstrijden.
Ik vind het gewoon niet fijn.
Ik heb gelukkig geen last van eeltbulten en heb ook noot blaren, ideaal dus!

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:02

Ik heb ook áltijd handschoenen aan. Mijn pony kan ineens beginnen te rennen/bokken/springen zonder reden, zonder handschoenen glijden m'n teugels dan uit mijn handen & kan ik helemaal niks meer.

LotteElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:05

Vaak zijn handschoentjes ook gewoon voor de kleding. Ik had vroeger handschoenen omdat die manege pony's altijd hard trokken. Dat deed pijn aan mijn handen. Maar toen kreeg ik een andere (betere) instructrise en toen wist ik waarom het paard zo hard trok, en had ik ze niet meer nodig!

Voor de kou is het ook handig. Mijn vingers bevroren altijd!

_smurfje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:38

Ik rijd ook altijd met handschoentjes, ik heb zeer snel anders blaren en aangezien ik in de zorg werk houd ik mijn handen liever blarenvrij.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:22

Nee denk niet dat het met schuren te maken heeft, tenminste bij mij niet Clown Rechts zit wat gevoeligere plek en die gaat snel pijn doen, ook al heb ik gewoon slappe teugel in de hand en verder heb ik nogal last van zweethanden Clown En gaan teugels glijden Tong uitsteken Dus doe ik maar Handschoenen aan en natuurlijk om mijn mooie lange nagels te beschermen Clown

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:26

Met -2 zonder handschoenen in een buitenbak vind ik toch niet helemaal geslaagd, hander verkrampen en paard begint te rennen heb ik niet zoveel aan.
Met dit koude weer heeft mijn paard wel meer dan eens uitbarstingen. Even jolig bokken en rennen of even de staak in.
En mijn handschoenen zijn heerlijk warm en zitten gewoon zoo lekker Bloos

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:30

ik rij altijd met handschoenen
Anders heb ik meteen pijnlijke blaren op mijn handen en met handschoenen heb ik mee grip op mijn teugels

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:33

Ik rij ook altijd met handschoenen. Heb altijd van die klamme fikkies dat is anders snel last van glijende teugels en blaartjes heb.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:53

Ik heb ze alleen aan als het koud is eigenlijk, ik vind het wel fijner rijden dus denk dat ik ze wel vaker aan zal doen.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:58

In de winter draag ik ze omdat mijn vingers er anders af vriezen x]
Maar ik vind zonder veel fijner rijden. Op een of andere manier heb ik dan geen fijn gevoel tijdens het rijden. Bij mij schuurt het ook niet.. Met wedstrijden zal het wel moeten dus zo in de winter wen ik er tenminste aan x]

Semmie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:44

Vroeger reed ik altijd zonder handschoenen ook in de winter. Maar nu draag ik ze altijd ook in de zomer, ik draag in de winter altijd dikke wollen handschoenen voor de kou en in de zomer dan rijd ik meestal alleen met dunne handschoenen want als je paard ineens de teugels uit je handen trekt kan dat best zeer doen Bloos

Tamslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 06:58

Ik heb vorige de week, i.v.m. de kou voor het eerst in de 18 jaar dat ik rij van die goedkope wollen handschoentjes gekocht. Ik heb er wel geteld 30minuten in 4 dagen tijd mee gereden en gebruik ze alleen om paarden buiten te zetten en uit te mesten, puur voor de kou. Als ik 5 minuten op mijn paard zit, longeer, doe ik ze weer uit omdat het gewoon niet lekker rijdt, ook met een recreatiewedstrijdje ofzo ben ik blij als ik ze weer uit mag doen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 08:34

Ik rij zonder omdat ik eigenlijk nooit echt koude handen krijg op het paard waar ik nu op rij, maar het is ook begonnen wegens contactverlies. Blaren een enkele keer neem ik voor lief, het gebeurd ook nooit meer maar bij een andere pony wel eens. Wat voor blaren heel goed heeft geholpen bij mij is met leren springteugels rijden. Zonder rubber of iets dergelijks, gewoon leer met leren stopjes. Van rubber krijg ik wel blaren namelijk. Ideaal, je handen glijden niet zo meer en glijden ze wel een keer dan niet het hele stuk door de stopjes en is het niet zo ruw vanwege het leer. Nylon kan dan nog wel eens branden.

Bij mij in de les rijden ze met dubbele handschoenen vanwege de kou, met twee paar handschoenen is het dragelijk, net. En anders met één paar omdat ze anders last van blaren krijgen en het paard zo trekt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:21

Ik rij zolang het weer het toe laat zonder. Onder het zadel rij ik nu ook nog zonder. Voor de wagen en tijdens het longeren met dit weer heb ik ze wel aan omdat ik anders ijsklomples zonder gevoel heb.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:25

Ik ben met handschoenen rijden begonnen, omdat ik op de manege alleen maar paarden reed die heel erg aan de teugels gingen hangen en ik erg zere handen kreeg.
Manege tijd is nu voorbij, maar ben nu zo aan handschoenen gewend dat ik niet meer zonder kan.
Voel me bloot als ik een keer zonder rijd. Bloos

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:43

Ik rijd ook altijd met handschoenen, het weer heeft daar geen invloed op Tong uitsteken
Redenen zijn hetzelfde als bij de meeste hier: tegen de kou in de winter, tegen schuren, tegen pijnlijke handen en voor een betere grip. Het heeft ook nadelen, maar die wegen voor mij niet op tegen de voordelen.

Stephanie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:02

Ik rijdt alleen met handschoenen aan als het koud is. Verder is zijn het altijd blote handen bij mij Tong uitsteken

Flambeau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:03

Weet eigenlijk niet waarom ik met handschoentjes rijd, met dit weer zeker tegen de kou, anders ook tegen schuren en alles.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:02

In de winter draag ik ze echt voor de kou, maar anders gewoon omdat ik het netjes vind staan :j

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:33

In de winter eigenlijk voornamelijk tegen de kou, maar ik heb ze eigenlijk altijd aan, blaren kan je beter voorkomen dan genezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:36

Ik rijd altijd met handschoentjes! Ik krijg namelijk nogal snel zweethanden en dan glijden de teugels tussen mijn vingers door. (ja, ook springteugels) Dat is heen irritant want je kan ze niet meer goed op maat houden, met handschoentjes heb ik daar geen last van :)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:20

Ik rijd altijd met, anders schuren de teugels zo.
Ik kan niet zonder rijden.

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:21

Ik heb nooit handschoentjes aan als ik aan het rijden ben. Kan er helemaal niet tegen en voor de kou vind ik ze dan ook niet echt meer helpen. Heb wel in de loop der jaren heel wat eelt verzamelt. Blaren nog nooit gehad, in elk geval niet door het rijden ;)