Voltigeur schreef:Kan en mag je mensen op de gevaren wijzen er geen te dragen? Jazeker, dat kan en mag je.
Is het goed om mensen te blijven "waarschuwen" voor de gevaren, wanneer ze herhaaldelijk hebben aangegeven die waarschuwingen niet op prijs te stellen en/of de gevaren al te kennen? Nee, dat vind ik niet.
Voltigeur schreef:Kan/mag je als overtuigd niet-capdrager het niet dragen van een cap als normaal naar voor schuiven, er vrolijk bij vertellen dat ze toch maar schijnveilig zijn, etc. op een forum waar een pak jongeren zitten mee te lezen?
Als jij voor jezelf kunt verantwoorden waarom je geen cap draagt, en je kunt dat ook onder woorden brengen, dan kun je dat ook op een openbaar forum zetten.
Als jij ervan overtuigd bent dat een cap voor een deel schijnveiligheid biedt, en als je dat ook kunt onderbouwen, dan mag je dat ook op een openbaar forum zetten.
Als jij duidelijk kunt maken, waarom je geen cap draagt, en waarom je vindt dat kinderen er wel een moeten dragen, dan mag je dat ook op een openbaar forum zetten.
Hoeveel kinderen er meelezen maakt daarbij niet uit. Ik vind het persoonlijk veel erger, wanneer slechts één visie op een bepaald onderwerp geuit mag worden op een openbaar forum, "omdat er kinderen mee kunnen lezen."
Daarbij komt nog, dat die kinderen helemaal niet de beslissingsvrijheid hebben om wel of geen cap te dragen, maar dat die beslissing bij de ouders of andere verantwoordelijken ligt. Als de ouders vinden dat hun kinderen wel zelf die beslissing mogen nemen, dan vind ik dat ze dat beter goed geïnformeerd kunnen doen, en niet op basis van eenzijdige informatie. Zowel de argumenten voor een cap, als die tegen het dragen van een cap, moeten gehoord kunnen worden.