Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Diioran schreef:ik vind sowiso niet dat iemand een eigenpaard mag slaan zonder toestemming van de eigenaar van dat paard
Als een paard iets doet wat echt niet door de beugel kan mag die wat mij betreft meteen gecorrigeerd worden dmv een tik
Als je eerst toestemming moet vragen ben je al te laat
Diioran schreef:ik vind sowiso niet dat iemand een eigenpaard mag slaan zonder toestemming van de eigenaar van dat paard
paard bijt de hoefsmid even flink, moet dan de hoefsmid eerst nog vragen aan de eigenaar?: mag ik je paard aub een correctionele tik geven? Dan ben je dus al te laat met de straf
Meer omdat hij dan echt aan de hoefsmid staat te knabbelen 
loez schreef:Waar ik eerst reed, heeft een hoefsmid eens een dragende merrie met een hamer in de buik geslagen!! We hebben meteen gezegt dat hij kon vertrekken.

Tallie_Ho schreef:loez schreef:Waar ik eerst reed, heeft een hoefsmid eens een dragende merrie met een hamer in de buik geslagen!! We hebben meteen gezegt dat hij kon vertrekken.
Ik heb een stevige fjordenruin die zelf soms nogal lomp en onvoorzichtig is, als hij zijn tandjes in de smid zet mag hij hem van mij best een por verkopen hoor
Hoewel ik me voor kan stellen dat je het met een drachtige merrie niet leuk vind.
Ze mogen van mij gerust een klap verkopen als het paard gewoon niet normaal bezig is. Maar hij moet er wel degelijk een goede reden voor hebben. Die hoefsmid wist trouwens WEL dat de merrie dragend was. Dus dan vraag je er toch naar om weggestuurd te worden. loez schreef:Dat bedoel ikZe mogen van mij gerust een klap verkopen als het paard gewoon niet normaal bezig is. Maar hij moet er wel degelijk een goede reden voor hebben. Die hoefsmid wist trouwens WEL dat de merrie dragend was. Dus dan vraag je er toch naar om weggestuurd te worden.
Kijk, je hebt een por en een por. Die bolle van mij krijgt een porretje tussen de ribbetjes, hij kan daar echt wel tegen hoor
Het is vaak ook meer een kwestie van die bolle van mij even bewust maken dat hij een beetje te ver gaat 

splash1999 schreef:Het is ooit een keer gebeurd dat een hoefsmid mijn paard een mep verkocht omdat ze vervelend zou zijn. Hij heeft het geweten, ik was er niet bij maar ze werd erg kwaad op hem en begon te trappen. Mocht het tercht zijn vind ik prima dat hij haar een corrigerende tik geeft. Mocht dit uit frustatie zijn heeft mijn paard al afgerekend met hem. Ze weet wanneer ze fout zit en zal dan niet gaan trappen. Dus ik hoef niks te doen
ik zou wel ingrijpen maar alleen als het onnodig is want sommige paarden zijn nou eeaal lastiger dan andere.