(voor een ander vriendinnetje moest die 7 cm korter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
patpen schreef:Voor colbertjes uit de knip of zo: kan heel goed maar je moet zoeken in de oudere boekjes (jaren 80/90). Die sluiten wel hoger namelijk. Bovendien stond er een aantal jaren geleden een complete ruiteruitrusting in een knip; broek en colbert (kind en volwassen). Dat patroon heb ik wel. Ik zou kunnen kijken welk maand/jaar dat was want ze worden regelmatig te koop aangeboden op MP.
patpen schreef:Volgens mij is het handiger om die knip te kopen (en goedkoper!) waar die ruiteruitrusting in stond. Copyshop zou ik ook niet weten hier in de buurt. Ik kan ook momenteel niet met de auto op pad omdat ik vanwege een hernia aan de morfine zit. Maar ik kan wel kijken voor je of ik kan vinden in welke knip het staat zodat je daar achter aan kunt!
yvonnedv schreef:Ik hoef het patroon niet te hebben maar ik vroeg me gewoon af of zoiets mogelijk zou zijn.
Bijvoorbeeld de patronen van Hardy worden hier veel gebruikt en zijn best wel vrij prijzig. Als je zo'n patroon 1 maal in zou kunnen laten scannen dan kunnen meerdere personen hier van profiteren.
patpen schreef:yvonnedv schreef:Ik hoef het patroon niet te hebben maar ik vroeg me gewoon af of zoiets mogelijk zou zijn.
Bijvoorbeeld de patronen van Hardy worden hier veel gebruikt en zijn best wel vrij prijzig. Als je zo'n patroon 1 maal in zou kunnen laten scannen dan kunnen meerdere personen hier van profiteren.
Ja het is een investering. Maar volgens mij maken de meeste van hetzelfde patroon meerdere jasjes. En reken het eens om! Een op maat gemaakt jasje kost rond de 500 euro. Nu koop je 1x een patroon van 20-25 euro maar kun je eindeloos gebruiken. Stof kun je net zo duur maken als je zelf wilt maar in verschillende posts zijn er echt koopjes gescoord wat stof betreft. Dus uiteindelijk haal je de aankoop van een "duur" patroon er ruim uit.
En stel dat je zo'n patroon ergens zou kunnen laten scannen. Is het dan handig om dat met 5 personen gezamenlijk te kopen? En het scannen zal ook behoorlijk aan de prijs zijn. Komt dan nog weer het verzenden bij naar de 4 andere personen waar je het patroon gezamenlijk mee hebt gekocht. Ik denk dat je (minstens) net zo duur uit bent als eenmalig zelf het patroon te kopen.
texelse schreef:@lieveislief: dat slopen en knippen heb ik ook al eens gedaan met een rijbroek, want daar is ook geen goed patroon van te vinden. Dus gewoon een heerlijk zittende versleten rijbroek gesloopt en nagetekend. Prima gegaan. Jammer genoeg is goede rijbroekenstof moeilijk te vinden.
lieveislief schreef:Ja bijvoorbeeld:
Ik heb 1 keer het patroon gekocht voor 22 euro, maar heb nu al 5 jasjes ervan gemaakt!
dus €4,40 per jasje, en alsik er nog een maak: 3.66 enz
Maar wat je ook kan doen is een oud lelijk (wel het goede model) jasje kopen via marktplaats en deze uit elkaar halen en die gebruiken als patroon!
Heb ik ook 1x gedaanlet wel op dat je meer naadtoeslag knipt!