Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:52

Ja dat denk ik. Ik zal het morgen gelijk eens even navragen.
Maar wat ik hier lees is dat de lichte bijna niet meer leverbaar is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:59

Mars schreef:
Mijn fields ook :j
Ik denk dat alleen de W maten een elastiek hebben :)

nee hoor de H heeft het ook (hoog en smal ;) )

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:40

Gisteravond naar Divoza Leek geweest om de laarzen te passen.
Begonnen met de Field. Zaten opzich goed, maar wel stijf. De kleur vond ik wel mooi, maar het leer voelde meer synthetisch dan als echte leer. Heel glad buiten laagje.
Daarna de Plain gepast. En hier uit bleek duidelijk dat deze de kuit smaller is dan de Field. Want de Field ging goed dicht, maar de Plain in dezelfde maat kreeg ik niet dicht. Verder was de laars identiek qua leer en stijfheid.

En terwijl ik er eigenlijk wel zeker van was dat ik de Field zou nemen, toch even de Bath gepast. En al bij het vast pakken van de laars voelde je het verschil. Soepeler dikker leer, wat ook echt als leer en niet als platic aanvoelde. Toen aangetrokken, en ja, die zit toch wel vele malen lekkerder dan de Field. Sluit lekkerder aan, en zit lekkerder en soepeler om het been.
Enkel wat kleur verschil van de neus, maar verder aller mooi van kleur. En gelukkig de nieuwe donkere kleur, en niet de oude lichte ;-)
Heb deze Bath's dan maar ook gelijk mee genomen, want wilde niet het risico dat ze woensdag weg waren, en online is der nu al niet meer aan te komen. Kan niet wachten om er voor het eerst mee te rijden! Inlopen is eigenlijk niet nodig naar mijn idee, en gezien ik ze enkel wil gaan gebruiken om te gaan rijden, en verder niet door de stal te lopen, ga ik ze mooi laten staan!
Kan straks wel even foto's maken!
Maar mochten mensen twijfelen tussen de Field/Plain en de Bath, zou ik zeker even naar de winkel gaan om ze te zien/voelen/passen.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:51

Wij willen foto's zien :D Ik wil zelf ook graag nieuwe rijlaarzen!
Maar zit enorm te twijfelen welke ik wil :P Die lak lijkt me wel gaaf!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:08

Hoihoi!

Ik zit erover te denken om de Mondoni Plain, of de Mondoni Field aan te schaffen. Worden mijn eerste leren rijlaarzen!

Weet iemand welke van de twee het beste is? Zijn ze zo goedkoop omdat de kwaliteit ervan ook bagger is, of kan het best als manegeruiter?

Mijn budget staat er helaas niet naar om hele dure rijlaarzen aan te schaffen. Ik rijd nu met chaps :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:49

De mondoni's zijn geen super kwaliteit, maar ik vind voor de prijs dat ze erg fijn zijn!
Zeker als manegeruiter zullen het fijne laarzen zijn. Qua kwaliteit zit er geen verschil tussen de field en plain alleen de veter is het verschil ;) Wel zou ik ze even gaan passen als ik jou was!

Ik rijd 4 á 5 dagen in de week, mijn mondoni's zijn 3,5 jaar oud en ik rijd er nog steeds mee. Zijn nu wel mijn reserve laarzen. En ik ben er echt niet zuinig mee om gegaan :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:13

Ik denk dat ze prima zijn voor een manegeruiter :j
Zelf heb ik de fields en ga deze gebruiken voor mijn bijrijdpaard waar ik 2x per week op rijd. Ik heb beiden gezien en gevoeld en qua kwaliteit vind ik ook niet veel verschil tussen plain en field. Het is maar net wat je zelf mooi vind, take your pick!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:26

Dan is het dus zeker de moeite waard om binnenkort even bij de Divoza langs te wippen. Bedankt!

Ik twijfel, vind veter zelf erg mooi maar mijn moeder vind het bv spuuglelijk.

Zakken ze niet in?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:32

Volgens mij zakken alle leren laarzen wel wat in. Ik heb zelf nog niet gereden met mijn fields, wel aan gehad om in te lopen.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:57

ik heb de zwarte field's zijn inmiddels 2 jaar oud en verbaas me er telkens weer over hoe mooi ze nog zijn!
ik rij er elke dag mee en sinds een paar maanden 2 paarden per dag.

dus zeker voor een manege ruiter zijn ze prima.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:12

ingaa schreef:
ik heb de zwarte field's zijn inmiddels 2 jaar oud en verbaas me er telkens weer over hoe mooi ze nog zijn!

Oh , heb je na 2 jaar gebruik er een foto van?
Ben eigelijk wel benieuwd hoe ze eruit zien!! :D

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:00

Ik heb nu de fields, die vind ik mooier dan de plain om te zien, maar mijn eerste paar plains zat wel net iets lekkerder. Met dat paar heb ik ruim 2 jaar gedaan met gemiddeld 3x per week rijden en ook mesten en zo. Toen ging de rits onherstelbaar kapot en had de fields al 2e hands van iemand die de verkeerde maat had gekocht overgenomen.

Highlights

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:01

Jaa eindelijk de fields binnen! Helaas zijn ze te groot! Had maat 40w besteld! Dacht misschien dat ik nu 40m moet bestellen, maar dan wordt de schachthoogte zo hoog! Denk dat ik dan maar het beste de 39w kan bestellen...pff lastige benen heb ik! Heb smalle voeten, maar redelijk dikke kuiten.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:30

ik haal mijn fields eindelijk morgen op, pfff mag ook wel na 12 weken

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:48

nikkialex schreef:
ingaa schreef:

Oh , heb je na 2 jaar gebruik er een foto van?
Ben eigelijk wel benieuwd hoe ze eruit zien!! :D

zal morgen even foto maken :j

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:13

Ik wil graag de mondoni bath laarzen, alleen hoe valt de laars?
Zelf heb ik leren laarzen maat 40 hoogte 47 kuit 38, alleen in de hoogte mag het meer.
de maten zijn 40S en maat 40 M
De kuit van s is 36 en bij maat M 39 weet niet of die van 36 nog veel gaat uitzetten? of van 39 nog krimpt :+

Highlights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 13:25

Gisteren de 39w binnengekregen en gelukkig passen ze! Van een vriendin hakverhogers gekregen en nu ben ik ze aan het inlopen...als ik op een stoel zit, dan voel ik ze wel in mijn knieholtes prikken (klein beetje), maar ik neem aan dat dit nog wegtrekt, dus dat de laarzen inzakken. Iemand ervaring hiermee?

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:14

ik had op 19 april de mondoni field jr besteld en heb ze nog steeds niet....
dus we hebben de koop afgezegd vond het echt te lang duren want mn laarzen zijn al te klein
dus nu denk ergens anders aan het kijken voor de bijna zelfde soort/model laars

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:59

Ik heb net m'n baths besteld :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:03

Ik heb ze! De Fields! maat 40M, superblij mee! Nu even 2 weekjes inlopen en dan ga ik ermee rijden. Zaterdag springles dus dat doe ik nog met mn chaps :P

elon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:41

hey hey, ben eigenlijk wel benieuwd naar nog wat meer foto's van mensen die de blyth hebben. ik moet helaas afscheid nemen van mijn petrie polo laarzen omdat ik er niet meer in pas. dus wou nu eigenlijk laklaarzen. maar omdat ik bang ben dat ik nog groei wil ik niet nog eens zo'n uitgave doen en vervolgens een jaar later weer nieuwe moeten. dus hoe bevallen de blyths en ik zou echt geholpen zijn met wat foto's. (heb het topic wel al doorgelezen, maar hoe meer hoe beter he:o )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:03

elon schreef:
hey hey, ben eigenlijk wel benieuwd naar nog wat meer foto's van mensen die de blyth hebben. ik moet helaas afscheid nemen van mijn petrie polo laarzen omdat ik er niet meer in pas. dus wou nu eigenlijk laklaarzen. maar omdat ik bang ben dat ik nog groei wil ik niet nog eens zo'n uitgave doen en vervolgens een jaar later weer nieuwe moeten. dus hoe bevallen de blyths en ik zou echt geholpen zijn met wat foto's. (heb het topic wel al doorgelezen, maar hoe meer hoe beter he:o )

Waarom kies je dan niet voor schoenen en chaps, als ik vragen mag? Veel goedkoper :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:07

€150,- valt erg mee voor laklaarzen en blijkbaar wil ze die graag..

Als je er netjes en zuinig mee omgaat kan je ze altijd nog 2e hands voor een leuk prijsje doorverkopen ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:09

Capriootje schreef:
€150,- valt erg mee voor laklaarzen en blijkbaar wil ze die graag..

Als je er netjes en zuinig mee omgaat kan je ze altijd nog 2e hands voor een leuk prijsje doorverkopen ;)

Ja ik vind 150 euro veel geld :')
Maar je moet het zelf weten natuurlijk :D

Ik heb nu mijn eerste paar laarzen, mijn voeten zijn uitgegroeid (al een paar jaar xD) :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:12

Het is ook veel geld ;) Verschilt per persoon hoeveel ze eraan uit wilt geven, en aan je ambities bijv.

Succes dan even met inlopen, daarna heb je er super fijne laarzen aan! Ervaringen die vriendinnen van mij hebben die eerst met chaps reden was dat ze een veel stillere beenligging kregen van laarzen dus kan alleen maar voordelig zijn :P