Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

zyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:51

Als het regent, om m'n haar netjes te houden ... :+

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:20

zyno schreef:
Als het regent, om m'n haar netjes te houden ... :+

Hele goede reden! :D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:22

vickyP schreef:
Ik ken en vertrouw mijn paard.
Een dier blijft een dier, maar hij is echt voorspelbaar.
Ik kan zo zeggen en vertellen wat hij gaat doen.

Enkel buitenritjes en springen zet ik de cap zeker op.

xxx

Ja, en dat dacht een kennis van mij ook eens. Eindigde met een schedelbasisfractuur op de intensive care. En kan je vertellen dat dat een harde les was!

Zelfs het sufste, half terminale paard kan ergens van schrikken!

Hommage

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:24

idd, prutsmuts, de keren dat ik val (gelukkig tot nu toe 4x) val ik ook echt hard.. ben echt dankbaar aan mn cap, anders zat ik hier misschien wel niet eens meer...

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:52

Ik doe het nooit op mijn eigen pony :o (die vertrouw ik gewoon ik rijd ook zonder hoofstel en zadel gewoon met halster)
Alleen op de mannege is het verplicht! ;(
ik ben een x heel hard gevallen 2weken met koppijn!
en een blauwhooft :+ !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:06

Het nooit doen omdat je het dier vertrouwd vind ik dan weer een suffe reden. := Peerd kan ook struikelen en tegen de grond gaan.
Als je het dan doet, zorg dan op zijn minst dat je je wel bewust bent van de risico's.

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:14

Ik vind met cap ook fijner maar geef eerlijk toe dat ik zonder ook prim vind. tijdens een buitenrit draag ik altijd een cap omdat ik me dan veiliger voel.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:22

Ben ook voor cap dragen...
Eerlijkheidshalve: ik zette hem meestal op, maar toevallig ~2 weken geleden..Ik had na zware training en vies zweet hoofd, mijn cap afgedaan om uit te stappen. Ik ben aan het stappen, en echt waar..mijn paardje is een goedzak..alleen die dag zag ie in de hoek iets heeeeeeeeeeel engs..ik zat lekker uit te puffen en had het absoluut niet aanvoelen komen..en belande er dus naast. Geluukig voor mij op mijn voetjes.. (geen idee hoe, maakt me ook niet uit eigenlijk..) Paard had ik ook nog netjes vast..die stond me ook echt aan tegapen van.."wat doe je" :D ? Toen heb ik me ook voorgenomen: NOOIT meer zonder cap...ook niet uitstappen..Dus nu zet ik hem wel netjes weer altijd op.

hanna_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:37

ik rijd altijd met cap hem wel een paar keer zonder cap gereeden. maar ik draag ijgelijk altijd een cap.

xBlondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:57

Ik had een keer eventjes zonder cap gereden omdat het niet anders kon,
maar nou, ik heb mijn haar altijd los, en echt ik kon niks meer zien mijn haren waaide echt alle kanten op. xD
En nou ja, ik snap dat je je dier vertrouwt en zo, maar ik zou altijd voor de zekerheid met cap rijden.

wietske98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:01

ik rij altijd met cap,, ookal vertrouw je je paardje zo goed het blijven dieren... :o

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:45

xBlondie schreef:
Ik had een keer eventjes zonder cap gereden omdat het niet anders kon,
maar nou, ik heb mijn haar altijd los, en echt ik kon niks meer zien mijn haren waaide echt alle kanten op. xD
En nou ja, ik snap dat je je dier vertrouwt en zo, maar ik zou altijd voor de zekerheid met cap rijden.

Haha, ja, dat is ook nog een gevaar! Dat je haar voor je ogen zit en je niks meer kan zien :P Nóg een reden voor een cap!

1liefpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:48

ik rijd altijd met cap, want ik rijd op een manege en dat is verplicht:P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:49

Bijna altijd zonder, alleen op manege en met buiten rijden en met springles (thuis spring ik hooguit 30cm zonder zadel :+ ) cap op.. en als ik op een ander paard rij..
IK voltigeer ook af en toe op mijn paard, en ja, een ongeluk zit in een klein hoekje, i know, maar jaa..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:53

Ik rij altijd met cap, anders vermoord mijn moeder me :+

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:59

Ik reed vroeger altijd zonder cap, alleen in de clubles want dat was verplicht. Ik vond het echt verschrikkelijk, zo;n zwart bloedheet ding op m'n hoofd.

Na heb ik al een paar jaar zo;n nieuwer model, weet je wel met ventilatiegaten ed.
Ik ben drie jaar geleden eens met m'n hoofd vlak langs de bakrand gevallen en sindsdien draag ik dat ding altij. Dan voel ik me een stuk zekerder.
En in de winter houdt ik hem zelfs soms op als ik naar huis rijdt in de auto anders krijg ik een koud hoofd :D Maar meestal heb ik dan een muts mee zodat ik na het rijden de muts op kan doen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:31

redelijk vaak zonder cap ja.
dit alleen op me eigen pony.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:57

veersche schreef:
Ik reed vroeger altijd zonder cap, alleen in de clubles want dat was verplicht. Ik vond het echt verschrikkelijk, zo;n zwart bloedheet ding op m'n hoofd.

Na heb ik al een paar jaar zo;n nieuwer model, weet je wel met ventilatiegaten ed.
Ik ben drie jaar geleden eens met m'n hoofd vlak langs de bakrand gevallen en sindsdien draag ik dat ding altij. Dan voel ik me een stuk zekerder.
En in de winter houdt ik hem zelfs soms op als ik naar huis rijdt in de auto anders krijg ik een koud hoofd :D Maar meestal heb ik dan een muts mee zodat ik na het rijden de muts op kan doen.

Whahaha!! :D

Maar sta er eerlijk gezegd nog van te kijken hoeveel mensen er nog zonder cap rijden. Verbaasd me telkens weer. En wat me dan nog meer verbaasd...hoeveel kinderen er zonder rijden.

Jammer....

edit; typo

amberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:05

Ik rij bijna altijd met cap, maar goed ook want als er weer naast lig raak ik altijd wel weer een hindernis of zoiets. :o

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:12

Laat ik het maar even afkloppen, maar ik ben al in jaren niet meer van een paard gevallen... al bijna 4 jaar denk ofzoo...

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:36

En dan kom ik thuis en kijkt me vader me raar aan (de paarden staan bij mijn vader) en dan vraag ik ook nog: wat is er?????
Niet wetende dat ik de cap nog op m'n hoofd heb.....

Italydiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:43

Ik rij altijd met cap eigenlijk,
maar doe t ook wel is zonder xD

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:58

IK rijd eigenijk altijd met cap en ik ben al 3x gevallen maarja zonder cap heb je kans op een hersenschudding

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:01

Ik rijdt echt altijd met cap. Vind het onverantwoorderlijk om zonder cap te gaan rijden. Ook al is het maar stappen, als die pony ervandoor gaat, en je valt, heb je een probleem ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:03

Meesta draag ik mijn capje, heb zelf een ongeluk gehad waarbij ik landde op mijn hoofd. Dit was bijna mijn dood met een hersenkneuzing en schedelfracturen.

Alleen op 1 van mijn paardjes rij ik meestal zonder cap thuis, dit is eigenlijk heel slecht (a) Maar vind het lekkerder, al mijn andere paarden rij ik ALTIJD met.