Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:16

Je kan wel een extra stuk in elke kleur aan de binnenkant laten zetten! Dus bij deniro kan dat ook ja :)

Ik deel hier ook even m'n ervaring, ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Ik heb deze ottovanio's nou 1,5 jaar en rijdt er sinds een half jaar intensief mee (daarvoor paar keer per maand voor wedstrijden etc ) ze zitten echt heerlijk en rijden zoooo veel fijner dan m'n petrie's!!

Alleen, wat ik best raar vind, is dat een laars vanaf het begin al een beetje kreukelt aan de bovenkant. Het wordt steeds zichtbaarder nu ik er meer mee rijdt:

Afbeelding

Heeft iemand dit ook? Is hier iets aan te doen??

Vind het vooral gek dat het maar bij een laars gebeurd

Niekj_Jente

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:50

Kan het niet zijn dat die laars hoger zit waardoor je boven bij het lipje de kreukels krijgt. Ik zie namelijk dat die achter inknikt zegmaar aan de bovenkant en de andere laars heeft dat niet?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:51

Ziet er niet heel fraai uit :=

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:56

Ik heb wel wat je bij de (op de foto) rechterlaars hebt, dat knikje in de knieholte. Maar zoals de linkerlaars heb ik nog nooit gezien :oo

Is de laars ooit nat geweest ofzo?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:59

Komt dat niet door de laarzen niet goed te laten drogen voor je er weer vullers in stopt? Daar gaat het zo van kreukelen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:49

Maar dan zou ze een laars wel goed hebben laten drogen en de andere niet? Ziet er idd niet heel fraai uit.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:20

vibabu schreef:
Maar dan zou ze een laars wel goed hebben laten drogen en de andere niet? Ziet er idd niet heel fraai uit.

Misschien zweet 1 been meer dan de ander :+
Nee geen idee hoe er dan verschil kan zijn.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:23

ik gebruik gewone laarzenspanners (niet die rode opblaasdingen, die gingen meteen al kapot), dus daar ligt het denk ik niet aan denk ik nee. Een been meer zweten dan de andere lijkt me ook apart haha!

Ik zal eens een berichtje naar de ruitershop sturen waar ik ze vandaan heb. Wie weet weten zij hoe dit kan

Dat knikje in de knieholte neem ik voor lief, dat zie je toch bijna niet :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:57

Bij mij werd ook afgeraden om die rode te gebruiken want die sluit de laars af waardoor het vocht er niet goed uit kan en daardoor schimmel kan ontstaan. Ik leg ze meestal gewoon neer als ik ze aan heb gehad.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:49

Dat is een goede tip! Ik ga die rode dingen er dan ook maar uithalen en gewone laarzen spanners erin doen. :)

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie laarzen gingen inzakken? En hoeveel zakten ze in?
Ik rij er nu bijna 3 weken mee en nog rij ik mijn knieholtes kapot.. De bedoeling is om er ook mee te gaan crossen. Maar ben nu wel bang dat ze te hoog blijven daarvoor..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:30

Ik heb ze op zaterdag opgehaald en savonds meteen mee gesprongen. Ging prima. Week later mee gecrosst en ook nergens last van

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:27

vibabu schreef:
Ik heb ze op zaterdag opgehaald en savonds meteen mee gesprongen. Ging prima. Week later mee gecrosst en ook nergens last van

+1
Ook nergens last van gehad met inlopen/rijden

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:54

Ik ook, gekocht en direct mee weggereden. Geen pijn, niks moeten inlopen.... perfecte laarzen.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 02:03

Ik rij er nu na 2 maanden pas fijn mee.. heb heel lang m'n knieholtes kapot gehad. Voor t oog zijn ze niet erg ingezakt, maar t rijdt nu wel fijn!

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:56

Ik ben erover aan het denken de Tricolore aan te schaffen en ik lees overal positieve berichten over dat het fijne laarzen zijn, maar kan iemand mij vertellen hoe lang ze ongeveer meegaan?
Ik rijd zo'n 5 dagen in de week en dan 2-3 paarden per dag en ik probeer er naast het rijden zo min mogelijk mee te doen (geen paarden wassen of stallen mesten, etc).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:01

lemonyellie schreef:
Ik ben erover aan het denken de Tricolore aan te schaffen en ik lees overal positieve berichten over dat het fijne laarzen zijn, maar kan iemand mij vertellen hoe lang ze ongeveer meegaan?
Ik rijd zo'n 5 dagen in de week en dan 2-3 paarden per dag en ik probeer er naast het rijden zo min mogelijk mee te doen (geen paarden wassen of stallen mesten, etc).

Een jaar of 2,5 gok ik? Het leer is vrij slap en zal daardoor sneller slijten.

Ik heb ook een paar voor het trainen. Super fijne laarzen inderdaad.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:07

lemonyellie schreef:

Ik denk een jaar of 3, mijn stallaarzen (ottaviano) heb ik nu 8 jaar en die zijn echt wel op. Ik heb in het begin 2 paarden gereden ongeveer 5 dagen in de week en daarna 1.

Mijn wedstrijd laarzen zijn nu even aan het logeren bij mijn zadelmaker/leverancier :D
Vorig jaar heb ik mijn voet verbrijzeld en het is wonderbaarlijk goed gekomen, echter heb ik het polomodel... wat even niet meewerkt :+
En veel breuken zaten in de voetwortelbeentjes en daar is het iets dikker gebleven, waar de rits nu dus precies overheen loopt. Ik krijg de laarzen wel aan maar het zit niet fijn.
Mijn "stallaarzen" zijn de ottaviano, en die hebben daar natuurlijk precies de elastieken veters zitten dus daarmee geen last.
Maar het kon ook op die plek opgerekt worden, dus als het goed is kan ik ze vanaf volgende week weer aan op wedstrijden :+: Ben er wel blij mee want na 4 jaar ben ik nog steeds verliefd op mijn wedstrijdlaarsjes. Kreeg wel de complimenten dat ze er nog extreem goed uitzagen voor de leeftijd...
Maarja... dat komt denk ik meer omdat ik of paardlief vaak uit de roulatie zijn door wonden of blessureleed :')

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:10

Ze gokten in de winkel op een jaar bij mij. Rijd doordeweeks 7/8 paarden per dag, heb m'n laarzen ook aan met opzadelen, wassen, autorijden en een keer longeren tussendoor. Ze raadden ze mij daarom af. Toen ik ze aanpaste merkte ik vooral verschil in het voetbed tov de ottoviano.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:13

Je kan ook het voetbed van de Ottaviano onder de Tricolore laten zetten.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:07

vibabu schreef:
Je kan ook het voetbed van de Ottaviano onder de Tricolore laten zetten.

Dit heb ik dus en ben daar heel blij mee :j

Heb ze nu een jaar (wel maar 1 vast paard en soms een tweede) maar na even netjes maken zijn ze nog als nieuw!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:12

Ik heb de mijne vandaag even uit logeren gebracht. Ze doen even een toertje Italië en dan hopelijk perfect pas weer terug :)
Verkoopster lost het allemaal​ keurig op iig!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:57

Spannend.. ik zit nu op 3 weken wachten.. :')

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:01

Ik ben mij aan het oriënteren voor nieuwe laarzen. Heb nu de Cavallo Grandprix plus. Erg fijne laarzen, maar moet 2x in het jaar de ritsen vervangen.
Hoe zijn de ritsen van de DeNiro, en dan specifiek de ritsen die schuinvoor zitten?
Gaan deze wel lang mee?

En welke materialen zijn beschikbaar bij DeNiro? Ik ben helemaal weg van Petrie Honeycomb en vroeg mij af of DeNiro dit ook heeft?

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:10

Leuk topic!

Na jaren met mijn Petries gedaan te hebben ben ik overstag. Ik heb 2 weken De Niro's besteld. Model Dressiago, zwarte met extra hoge boog en lakaccenten.
Ik zie hier hele mooie creaties voorbij komen, maar ik hou het toch maar bij wat meer klassiek.
Ben heel benieuwd hoe ze me straks gaan bevallen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:12

Geen ervaring met ritsen schuin voor. Maar 2x per jaar vervangen is wel waardeloos zeg. Dure grap.