[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:40

Ik zou hier qua kleur de Harry's horse Challenge in het blauw met bruin bij dragen of geheel bruin en dam bruine laarzen..

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:52

ook ik ga mijn h&m jasje pimpen!

een tijdje gelden heb ik hier gereageerd over mijn bruine wedstrijdjasje.
nu zat ik er gister weer zo over in todat ik in een keer dacht: :)*
ik heb nog een zwart h&m jasje in mijn kast liggen, een lang model en vond het maar niks om zo nog te dragen (vond het altijd al meer een wedstrijdjasje) haha

dus nu heb ik een ontwerpje gemaakt en ook ik ga hem pimpen.
het is een zwart jasje, maar krijgt donkerbruine details met van die diamantknoopjes.
de stof van het jasje is wel iets minder, er blijven er veel haren aan zitten dus dat is wel jammer.
verder zit er achter een klein splitje in het midden in, dit vind ik maar niks dus ga deze dicht stikken en vervolgens 2 grote splitten er in zetten!
de binnenkant van het jasje is paars dus het lijkt met wel leuk als er een grote split is, als het dan een beetje waait dat je dat paars dan ziet :D .
ook wil ik nog proberen op de mouwen boven een soort stikseltje te maken een soort labeltje (net zoals bij de animo jasjes)

ik weet dat het een heel plan is en er is een grote kans dat het mislukt, maar ik kan eventueel hier wat posten hoe mijn projectje loopt haha.
ik heb niet zo'n klerenmaker, maar kan het in ieder geval proberen :))

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:10

Na lang volgen en ideeën opdoen heb ik dan ook eindelijk mijn nieuwe set bij elkaar.

Afbeelding

Nu moet ik alleen nog een gecombineerde neusriem vinden in het donkerbruin met zwart onderlegd en bruine sporenriempjes.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:41

Je mag toch als vrouw niet met een stropdas rijden?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:48

De enige regels over een plastron/stropdas in het dressuur reglement zijn deze:
Citaat:
Artikel 144 – Dameszadel
Aanwijzingen voor juryleden voor de beoordeling van het rijden in dameszadel:
5. De plastron/de stropdas:
Bij een dressuurhoed draagt men een plastron. Bij een bolhoed en een veiligheidshoofddeksel draagt men een overhemdblouse met een stropdas.

Dus.. Da's nie veel.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:01

Maar zo te zien op de foto was dit iets van Bestgaand? Of keuring of iets in die richting? Als ik me niet vergis. Misschien dat het dan wel verplicht/toegestaan is?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:11

Oke misschien hebben ze het veranderd. Vind het wel een mooie set :)

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:21

Ik heb een heel mooi colbertje gekocht wat ik wil veranderen naar rijjasje, was zo enthousiast (precies de kleur en stof die ik zocht) dat ik maar gelijk alle materialen heb gehaald, alleen nu zit ik met het probleem dat het colbertje voor het mooie wel een maatje groter mag zijn. Alle H&M winkels hier in de buurt al afgezocht, en via internet, maar nergens meer te vinden natuurlijk.. Wat baal ik zeg! Had al helemaal een beeld van het eindresultaat en zag me al rijden.

Dus als iemand toevallig weet dat ze er nog wel ergens zijn in een H&M, dan hoor ik het graag! (ookal is het aan de andere kant van t land, haha)
En anders maar weer opzoek naar een nieuw jasje!

Afbeelding Afbeelding
(hier lijkt hij alleen een rare verhouding te hebben, mar in het echt valt hij super!)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:29

xxNANDOxx schreef:
Ik heb een heel mooi colbertje gekocht wat ik wil veranderen naar rijjasje, was zo enthousiast (precies de kleur en stof die ik zocht) dat ik maar gelijk alle materialen heb gehaald, alleen nu zit ik met het probleem dat het colbertje voor het mooie wel een maatje groter mag zijn. Alle H&M winkels hier in de buurt al afgezocht, en via internet, maar nergens meer te vinden natuurlijk.. Wat baal ik zeg! Had al helemaal een beeld van het eindresultaat en zag me al rijden.

Dus als iemand toevallig weet dat ze er nog wel ergens zijn in een H&M, dan hoor ik het graag! (ookal is het aan de andere kant van t land, haha)
En anders maar weer opzoek naar een nieuw jasje!

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
(hier lijkt hij alleen een rare verhouding te hebben, mar in het echt valt hij super!)

Misschien handig om de maat die je nodig hebt en de prijs ervan erop te zetten?

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:41

Skyliner schreef:
Misschien handig om de maat die je nodig hebt en de prijs ervan erop te zetten?

Hij kost 39,95
Ik heb nu een maat 36, maar kom net bij mn schouders wat ruimte te kort. Voor gewoon past hij zeker, maar voor het paardrijden moet hij net iets ruimer zijn, dus ik zoek daarom een maat 38.

celine_xx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:10

Nies_ schreef:
De enige regels over een plastron/stropdas in het dressuur reglement zijn deze:
Citaat:
Artikel 144 – Dameszadel
Bij een dressuurhoed draagt men een plastron. Bij een bolhoed en een veiligheidshoofddeksel draagt men een overhemdblouse met een stropdas.

Dus.. Da's nie veel.

Dus dat zou betekenen dat iedereen met een cap of bolhoedje een stropdas moet dragen in plaats van een plastron? Dat is best raar, aangezien je dat eigenlijk nooit ziet

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:21

celine_xx_ schreef:
Citaat:
Artikel 144 – Dameszadel

Dus dat zou betekenen dat iedereen met een cap of bolhoedje een stropdas moet dragen in plaats van een plastron? Dat is best raar, aangezien je dat eigenlijk nooit ziet

Even goed lezen :) Artikel gaat over dameszadel. Dus deze regeltjes zijn daarbij enkel van toepassing.
Plastron is niet meer verplicht bij de dressuur, en daarmee hebben ze blijkbaar alle regeltjes uit de regelementen gehaald (want ook ik kan er niets meer over terug vinden). Denk dat een stropdas als vrouw zijnde dan wel is toegestaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:23

Ik kan ook niets meer terugvinden over de kleur van een plastron, ben er zeker van dat dat er eerst wel in stond.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:40

Nies_ schreef:
Ik kan ook niets meer terugvinden over de kleur van een plastron, ben er zeker van dat dat er eerst wel in stond.

Stond mij inderdaad ook bij, maar kon er ook niets meer over terug vinden. Zelfs geen regeltje dat ze niet meer verplicht zijn..
Maar misschien dat ik er toch overheen heb gekeken.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:01

Ik heb dat grijze blazertje ook! In maat 36 alleen haha.. Ik heb nog een ander grijs colbert in maat s maar die valt als een 38, die is ook wat langer, stuur maar een pb'tje als je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:47

Voorheen was plastron/stropdas verplicht in de kleur wit/beige/geel

Geen idee of de kleur nu ook vrij gegeven is bij het niet meer verplicht zijn van plastron.

Vanavond eens opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:48

Vanmiddag een crème dekje in de uitverkoop gekocht!

Starte hier niet iemand in het bruin/crème, volgens mij op een bonte, die zelf een biesje op der hh dekje gemaakt heeft?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:41

Vonneke; Dat is Roxxiejj :)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:16

De foto is inderdaad genomen tijdens een bestgaande rubriek maar ik rij er ook knhs wedstrijden mee. Nog niks te horen gekregen dat het niet mag dus ik denk dat het is vrijgegeven.
Kreeg wel veel vragen waarom ik in zo'n apart pakkie rij, hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:42

Dat je er niks van hoort betekend biet automatisch dat iets mag ;)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:41

Bedankt voor alle leuke reactie`s op m`n nieuwe setje, maar omdat het ombouwen van het jasje best geslaagd was (vind ik zelf) zie ik het best zitten om nog eens zo`n project te starten. Ik ben natuurlijk gek op ruitjes en zag met toch een mooie blazer voor bij komen! Echt heel leuk, ik ga het (nog) niet doen hoor( ben pas 1 keer in m`n nieuwe set gestart namelijk!), maar ik denk dat als de tijd rijp is ik deze ga ombouwen---> http://www.bonprix.nl/product/blazer-ma ... it-909216/
Wel de blauwe versie he?!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:57

Hé die blazer ligt voor mij klaar op het postkantoor! Ben heel benieuwd!
Niet als wedstrijdjasje hoor ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:26

dressuur518 schreef:
Bedankt voor alle leuke reactie`s op m`n nieuwe setje, maar omdat het ombouwen van het jasje best geslaagd was (vind ik zelf) zie ik het best zitten om nog eens zo`n project te starten. Ik ben natuurlijk gek op ruitjes en zag met toch een mooie blazer voor bij komen! Echt heel leuk, ik ga het (nog) niet doen hoor( ben pas 1 keer in m`n nieuwe set gestart namelijk!), maar ik denk dat als de tijd rijp is ik deze ga ombouwen---> http://www.bonprix.nl/product/blazer-ma ... it-909216/

Maar de blauwe is uitverkocht... Dat is echt bijna precies wat ik zocht!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:44

ow dat had ik nog niet gezien, maar het zou echt zo`n projectje voor mij kunnen zijn hihi! kon het niet laten dat met jullie te delen!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:48

roosje78 schreef:
dressuur518 schreef:

Maar de blauwe is uitverkocht... Dat is echt bijna precies wat ik zocht!

Hij is binnenkort weer beschikbaar