Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoedeloe

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 10:53

Ik ben bij de locale vereniging startkaartlid geworden voor 35 euro en een maandstartkaart gekocht. Die is maar iets duurder dan een dag startkaart en als je goed plant, kun je er 5 proefjes mee doen :)

Je mag namelijk per week 1 proefje indienen en je proef mag een maximaal een week oud zijn.
Ik nam 2 proefjes achter elkaar op.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 11:31

zoedeloe schreef:
Ik ben bij de locale vereniging startkaartlid geworden voor 35 euro en een maandstartkaart gekocht. Die is maar iets duurder dan een dag startkaart en als je goed plant, kun je er 5 proefjes mee doen :)

Je mag namelijk per week 1 proefje indienen en je proef mag een maximaal een week oud zijn.
Ik nam 2 proefjes achter elkaar op.

Dat is een goed idee!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 14:33

Chips, hier ook een maandstartkaart aangevraagd, maar het concours van aankomend weekend is afgelast vanwege de sneeuw. Heel begrijpelijk, maar de tijd tikt wel door voor mijn startkaartje. Heb nog 1 ander concours gepland staan deze maand, hopelijk gooit daar het weer geen roet in het eten.

Dus ik ga deze maand ook weer 1 of 2 keer online starten. Ben erg benieuwd of we qua niveau weer wat omhoog zijn gegaan. Ik heb mijn oude proeven terug gekeken op paardrijden.nl van 2021. Leuk dat die er nog steeds op staan, inclusief de protocollen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 08:03

Dat is balen, Unleash. Wel goed dat je dit topic omhoog schopt, ik herneem mijn voornemen. Eens uitzoeken waar ik goedkoop papieren verenigingslid kan worden. Na de sneeuw, want voorlopig wordt er hier niet gereden :brr: .

Lgerhards

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:43

Klopt het dat bovenin je protocol totaal aantal punten ‘training’ staat aan de rechter kant. Daarboven staat weer het totaal aantal punten in het midden. Winstpunten tellen nogsteeds officieel mee toch? Raak hier een beetje mee in verwarring.
Verder heel tevreden met mijn aantal punten, commentaar was netjes.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 23:06

Dat klopt maar de punten die rechts staan zijn als het goed is gelijk aan die in het midden erboven staan.

Lgerhards

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 23:19

Melzazu schreef:
Dat klopt maar de punten die rechts staan zijn als het goed is gelijk aan die in het midden erboven staan.

Ja klopt inderdaad, snap alleen niet zo goed wat ze bedoelen met training. Heb dat nooit eerder op een protocol zien staan. Dankjewel voor je antwoord.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 06:35

Oh ja heb ik ook geen idee van. Dat staat altijd al zo op de online protocollen :D

Tot 5 winstpunten per klasse worden gewoon bijgeschreven. Daarna mag je ook nog insturen maar ontvang je geen winstpunten meer.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:07

Ik baal als een stekker. Ik heb speciaal een locatie gezocht die geschikt is om te filmen. De bakrand is alleen vrij hoog en in de bepalingen staat heel duidelijk dat de combinatie ten alle tijden in beeld moet zijn. Als we achter de C zouden gaan staan dan is de combinatie natuurlijk niet altijd in beeld in de buurt van de C. Daarom hebben we er heel bewust voor gekozen om vanaf de G te filmen. Het staat op de website dat dit mag.
En nu is mijn proef afgekeurd omdat het vanaf de G gefilmd is.

Dat is toch niet terecht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:09

Unleash schreef:
Ik baal als een stekker. Ik heb speciaal een locatie gezocht die geschikt is om te filmen. De bakrand is alleen vrij hoog en in de bepalingen staat heel duidelijk dat de combinatie ten alle tijden in beeld moet zijn. Als we achter de C zouden gaan staan dan is de combinatie natuurlijk niet altijd in beeld in de buurt van de C. Daarom hebben we er heel bewust voor gekozen om vanaf de G te filmen. Het staat op de website dat dit mag.
En nu is mijn proef afgekeurd omdat het vanaf de G gefilmd is.

Dat is toch niet terecht?

Nee je mag bij G staan. Er is geen andere reden waarom hij afgekeurd is? Dan zou ik de KNHS bellen/mailen.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:15

Er staat in de reden: filmer wijkt af van de C, moet op of achter de C blijven staan.
Wij hebben vanaf de G gefilmd, maar als je over de AC lijn binnen komt kun je moeilijk je filmer omver rijden op de G, toch? Dus zij is even 1 pasje opzij gegaan toen ik bijna bij haar was en daarna direct weer terug op de G.
Ik zou niet weten hoe je anders de AC lijn zou moeten filmen.
Heb de KNHS gemaild. Maar ik baal echt heel erg. Heb er een vrije dag voor gevraagd, netjes in wedstrijd tenue, paard geknot, bak gehuurd, vriendin ingeschakeld, en dan doe je zo je best om aan alles te voldoen. We hadden een heus draaiboek zodat we alles goed zouden filmen, hahaha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:40

Op de G mag als het niet bij C kan. Zo staat het in de regels. Dus inderdaad KNHS contacteren.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:09

Ben wel blij dat je dat zegt Suzanne. Geeft me nog hoop dat ie opnieuw beoordeeld gaat worden. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:13

Ik hoop het ook voor je! En gaat het je om de winstpunt of alleen om feedback? Stel dat je niet meer opnieuw mag indienen wil ik best de proef voor je beoordelen.
Maar laten we hopen dat hij alsnog behandeld wordt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:38

Altijd de KNHS bevragen.

Ik heb eenmalig een proef afgekeurd vanaf G gefilmd. De filmer ging echt werkelijk alle kanten op en was nog niet in de buurt van de G gebleven. Niet te beoordelen.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 07:39

Ik heb inmiddels antwoord terug van de knhs en het filmpje is inderdaad onterecht afgekeurd. Ik mag hem opnieuw insturen. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 08:02

Unleash schreef:
Ik heb inmiddels antwoord terug van de knhs en het filmpje is inderdaad onterecht afgekeurd. Ik mag hem opnieuw insturen. :)

Top! Goed zo.