Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:56

Het viel bij mijne ook op Esmee!

Ik heb mijne denk ik nu 1.5 jaar en gebruik ze dagelijks maar de binnenkant slijt ook enorm ten opzichte van de rest van de laars. Zonde want mijne waren inderdaad ook rond de €800 :(

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:14

minouesmee schreef:
Nog meer mensen waarvan het leer aan de binnenkant van de kuit heel dun is geworden?
Ik heb ze nu iets langer dan 1 jaar, maar ze voelen zo ontzettend dun dat ik bang ben dat ik er binnenkort door heen ga. Hoop het niet, laarzen hebben mij €755 gekost. :=

Ik heb dat wel bij mijn ottaviano's.
Bij de polo's heb ik minder het idee, maar die gebruik ik ook niet zo veel.

Ik heb nog een paar polo's besteld, in de kleur brown met suède accenten . De ottaviano's zijn echt af nu en waren aan vervanging toe.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:54

SteffiiY schreef:
Het viel bij mijne ook op Esmee!

Ik heb mijne denk ik nu 1.5 jaar en gebruik ze dagelijks maar de binnenkant slijt ook enorm ten opzichte van de rest van de laars. Zonde want mijne waren inderdaad ook rond de €800 :(

Mhm zonde zeg. Vind het erg snel voor zulke dure laarzen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:10

minouesmee schreef:
Nog meer mensen waarvan het leer aan de binnenkant van de kuit heel dun is geworden?
Ik heb ze nu iets langer dan 1 jaar, maar ze voelen zo ontzettend dun dat ik bang ben dat ik er binnenkort door heen ga. Hoop het niet, laarzen hebben mij €755 gekost. :=

Heb je ze laten oprekken misschien?

Ik geen last van. Draag ze ook nog erg weinig. Na een dag werken zitten ze vaak te strak. Ondanks dat ik ze heb laten aanmeten na een dag werken (juist daarom).

Als ik smorgens steunkousen aan trek dan kan ik ze wel gewoon aan in de avond.

Mijn oude ottaviano waren toch al een jaar of 6/7 oud en die waren echt niet versleten aan de binnenkant. Werden wel veel gebruikt.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:52

Nee er is niks mee gedaan..

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:59

Kan je bij DeNiro ook kalflederen laarzen bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:04

De meeste modellen zijn alleen in kalfsleer.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:53

Oh top! Zag het net ook! Ik heb net mijn eerste DeNiro laarzen besteld :z Gewoon de hele simpele tricolore in het zwart! Ze hadden heel toevallig precies mijn maat op voorraad (Drunens ruiterhuis) dus ze zijn er ver een paar dagen <3 Ik heb in de winkel gepast. Misschien dat ik la ter als ze goed bevallen nog wel iets met brushed (vind lak iets té) ga doen want dat vind ik heeeeeel mooi. En dan als wedstrijd laarzen!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:24

Ik had mijn laarzen 2/3 jaar en ook versleten bij de kuit, ik heb bij de schoenmaker er een nieuw stukje leer op laten zetten, super oplossing voor een paar euro.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:21

Hier helaas ook problemen met de binnenkant van m'n laarzen.. Heb de (nieuwe) Novolato café kleur en die is toch wel een stuk minder stevig dan m'n blauwe laarzen, die verder t zelfde zijn. Heb m'n laarzen nu een half jaar en heb ze daarvan denk ik 3 maanden intensief gebruikt (5-7 paarden per dag, maar wel bijna elke dag de binnenkant behandeld met crème van de Niro omdat het anders helemaal kaal werd). Heb nu een paar andere trainingslaarzen bijgekocht zodat ik deze een klein beetje fatsoenlijk kan houden, dit ging wel erg snel. M'n blauwe laarzen heb ik 5 jaar (wel alleen op wedstrijd gedragen) en je kunt zien dat de binnenkant wat donkerder is geworden, maar je voelt helemaal geen verschil. Bij m'n nieuwe kun je wel duidelijk voelen dat het leer aan de binnenkant dunner is geworden. Ben ook niet spetterend enthousiast dus := Zijn echt prachtige laarzen en ze zitten erg fijn, maar ik had wel graag geweten dat dit leer wat minder stevig is

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:00

Mhm voor mijn volgende laarzen ga ik toch maar kijken naar een ander merk. :=

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:04

x_Milou schreef:
Hier helaas ook problemen met de binnenkant van m'n laarzen.. Heb de (nieuwe) Novolato café kleur en die is toch wel een stuk minder stevig dan m'n blauwe laarzen, die verder t zelfde zijn. Heb m'n laarzen nu een half jaar en heb ze daarvan denk ik 3 maanden intensief gebruikt (5-7 paarden per dag, maar wel bijna elke dag de binnenkant behandeld met crème van de Niro omdat het anders helemaal kaal werd). Heb nu een paar andere trainingslaarzen bijgekocht zodat ik deze een klein beetje fatsoenlijk kan houden, dit ging wel erg snel. M'n blauwe laarzen heb ik 5 jaar (wel alleen op wedstrijd gedragen) en je kunt zien dat de binnenkant wat donkerder is geworden, maar je voelt helemaal geen verschil. Bij m'n nieuwe kun je wel duidelijk voelen dat het leer aan de binnenkant dunner is geworden. Ben ook niet spetterend enthousiast dus := Zijn echt prachtige laarzen en ze zitten erg fijn, maar ik had wel graag geweten dat dit leer wat minder stevig is

Ik wilde ook voor dat leer gaan, maar mij werd dat afgeraden om de reden die jij noemt.
Ze zijn wel erg mooi.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:55

lianne__ schreef:
x_Milou schreef:

Ik wilde ook voor dat leer gaan, maar mij werd dat afgeraden om de reden die jij noemt.
Ze zijn wel erg mooi.

Bij mij hebben ze er dat dus niet bijverteld, en omdat het ook geen meerprijs heeft ben ik er vanuit gegaan dat het dezelfde kwaliteit leer was, met alleen een andere verflaag. Misschien het risico van een nieuwe kleur, dat het personeel er nog niet veel vanaf weet, maar moet imo niet kunnen.
Heb nu ego7 om te trainen, stuk minder mooi maar wel een jaar garantie op de rits en binnenkant.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:59

Ik heb het ook gehad dat de binnenkant dunner werd, is verder nooit echt kapot gegaan. Vorige week zijn ze na bijna 9 jaar trouwe dienst en vele uren dan toch echt overleden. De rits is kapot gegaan en na een val van vorig jaar zijn de spoorbeschermers enz gescheurd. Ik vind dat ze lang mooi zijn gebleven en heb er veel plezier van gehad!

Ik ben nu aan het bedenken wat ik wil... heeft iemand hier laarzen in de kleur ambra, en zo ja, bevalt de kleur goed?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:33

Ik heb geen idee welke kleur ik heb. Ik vroeg "gewoon bruin" en toen kwam hij met deze aan haha :+

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:40

Is hier ook een springer/crosser die Deniro's heeft met brushed leer?
Ik heb nu de standaard laarzen voor het springen met veter echter heb ik wel zin in een nieuwe aankoop <3
Is brushed niet te stug voor het springen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:22

XUlyssesX schreef:
Is hier ook een springer/crosser die Deniro's heeft met brushed leer?
Ik heb nu de standaard laarzen voor het springen met veter echter heb ik wel zin in een nieuwe aankoop <3
Is brushed niet te stug voor het springen?

Dat verwacht ik wel, brushed blijft niet mooi als je het bij een zachte laars pakt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:56

Gisteren voor de 3e of 4e keer met mijn Ottavianos gereden. Ze beginnen eindelijk lekker te zitten.

Ben er wel blij mee. Zijn mn eerste bruine laarzen en daar moet ik soms nog wel even aan wennen :+Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:03

Mijne zaten direct bij 1e keer lekker! Ze zitten zo lekker dat ik zelfs met buitenrit mn laarzen aantrek. Toen ik nog mn petries had deed ik net buitenrit lekker mn chaps aan hihi

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:35

Laura_ schreef:
Mijne zaten direct bij 1e keer lekker! Ze zitten zo lekker dat ik zelfs met buitenrit mn laarzen aantrek. Toen ik nog mn petries had deed ik net buitenrit lekker mn chaps aan hihi

Dat had ik met mijn vorige paar Deniros ook! Zaten meteen als sloffen. Dit paar toch iets minder terwijl het exact hetzelfde model is. Die vorige had ik al een jaar of 7/8 (weet niet precies meer) maar paste helaas niet meer na zwangerschap.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:35

Twee weken geleden waren de mijne klaar, helaas paste ze alleen niet bij de kuit. Kreeg ze niet dicht. :( Nu hebben ze vorige week op de spanner gestaan en gaat er 1 net dicht en de ander nog niet. Nog een weekje wachten hopelijk gaan ze dan wel dicht. :)
Hoe is jullie ervaring met het inzakken van de laarzen bij de knieholte?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:36

Sannnn schreef:
Twee weken geleden waren de mijne klaar, helaas paste ze alleen niet bij de kuit. Kreeg ze niet dicht. :( Nu hebben ze vorige week op de spanner gestaan en gaat er 1 net dicht en de ander nog niet. Nog een weekje wachten hopelijk gaan ze dan wel dicht. :)
Hoe is jullie ervaring met het inzakken van de laarzen bij de knieholte?

Heb je ze in de ochtend laten aanmeten soms? Wat jammer dat ze niet goed passen.

Inzakken in knieholte weet ik niet. Is niet echt van toepassing bij mijn laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:39

Ik ben ook heel tevreden over mijn laarzen, heb enkel wel wat last van de achterkant van mijn enkels. Niet echt gewend aan de rits aan de achterkant.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:40

Wat bij mijn laarzen dus er voor zorgde dat ze niet dicht gingen was het feit dat ik ze met zooltje aangemeten had maar nu zonder zooltje draag omdat ze anders mn wreef afknellen links.

Daar door sta je toch een paar mm lager in de schoen en was de "vorm" van de kuit dus ook ineens niet meer gelijk aan de vorm van de laars. (Snap je wat ik bedoel? :+)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:44

Ik heb ze in de middag laten aanmeten. Ik heb de kuitmaat M gepast daar, toen pasten ze. Maar nu dus niet.. Maar ik heb de kuitmaat M wel gepast zonder zooltje zoals jij zegt Abercrombie. Misschien dat dit uitmaakt?
Ik hoop dat ze vrijdag passen, ze zijn wel erg gaaf! <3

Ik cross dus vandaar mijn vraag over het inzakken. Ik wou ze niet zo hoog, maar ze zitten dus wel tegen mijn patella aan en hoog in de knieholte. Ze zouden nog 1- 1.5 cm inzakken, dan hoop ik dat ik er dan mee kan crossen. :)