Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merinthe

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:41

verplicht en eigen veiligheid!

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:34

Ik rijd met mijn cap omdat het verplicht is (en logisch ook). Ik vind het ook erg fijn omdat het voor mijn veiligheid is en je hebt er toch geen last van.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:43

Leuk topic lied Knipoog

Ik rij met cap op omdat het verplicht is EN voor mn eigen veiligheid! Rij veel buiten, bos&strand, en op nieuwe paarden stap ik al helemaal niet zonder cap. Ben er vaak genoeg afgevallen om te weten dat een cap echt wel fijn is om op te hebben op die momenten! Ook al ken ik een paard al jaren dan nog rij ik niet zonder cap. Tis wel je eigen keuze natuurlijk maar blijft natuurlijk een risicosport! Is het ergens niet verplicht dan NOG heb ik een cap op! En er zijn hele leuke caps tegenwoordig! Heb zelf een bruine Tong uitsteken

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:02

Ik rij met cap omdat ik maar 1 hoofd heb en daar mijn hele leven nog mee moet doen. Ik zie het dus zeker niet als een verplichting maar iets wat er gewoon bij hoort.
Zo heb ik het niet altijd ingezien hoor, ongeveer 2 jaar geleden maakte het me allemaal niks uit, maar als je ouder wordt, wordt je ook wijzer Knipoog

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:09

Ik rij voornamelijk met cap voor mijn eigen veiligheid, bij ons is het niet verplicht op stal. Voor de rest rijden er weinig mensen bij ons met cap. Maar toch is en blijft het een risicosport en zoveel overlast geeft die cap nou ook weer niet.

Jammergenoeg moeten de meeste mensen eerst iets ernstigs zien gebeuren, voordat ze een cap opdoen.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:10

Ik rij met cap voor mijn eigen veiligheid, ik kan mij ook niet herrineren dat ik zonder cap heb gereden.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:12

ik rijd ook met een cap voor de veiligheid Ja

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:52

Bij ons op de manege is het verplicht, maar ik rij vooral met cap omdat ik het veiliger vind en een klap op mijn hoofd zorgt voor heeel veel hoofdpijn

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:55

Ik rijd met cap omdat ik het veilig vind. Mocht ik vallen dan is tenminste mn hoofd niet kaduuk...

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:56

Ik rij niet meer op de manege maar krijg prive-les en daar moet ik het wel opdoen en soms rijd ik ook wel eens zonder cap. Het is mijn eigen verantwoordelijkheid als ik ervan afval.
Had pas geleden ook was aan het kletsen met me lesgeefster en zonder cap en was aan het uitstappen schrikt hij opeens van me moeder die om de hoek komt ik lag er bijna af. Maar gelukkig niet.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:16

Ik draag nooit een cap alleen vroeger met wedstrijden maar dat doe ik niet meer, ik vind gewoon dat iedereen die keuze voor zichzelf moet nemen mits het verplicht is.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:28

het geeft me een veel prettiger gevoel. met cpa rijden dan weet je dat als je op je hoofd valt dat je je hooofd beschermd is.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:02

ik reed eigenlijk altijd al voor me eige vijlig heid met een cap.
ik vind nog steeds zonder soms ook lekker rijden maar zal dit NOOIT meer doen na een hele giga goede val op straat zonder cap.
veder is het op de manege verpicht om met cap te rijden.
snap nu ook steeds beter waarom.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:58

Meer omdat het verplicht is dan voor m'n eigen veiligheid met m'n vorige paardje. Als ik zonder cap op haar zou stappen zou het paard gelijk de deur uitgaan (vond m'n moeder niet goed Knipoog ). Daarom reed ik met, maar ik vertrouwde haar genoeg om ook zonder te rijden. Lachen
Op paarden die ik niet ken rijd ik meestal wel met. Ja

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:07

ik rij met cap omdat ik maar een hoofd heb.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:13

Ik rij op mijn jonge paard zoiezo altijd met cap, ik moet het ook van mijn ouders. Op mijn pony wil ik nog wel eens zonder stappen, maar daar zijn mijn ouders niet zo weg van, ja vind opzich wel dat ze gelijk hebben, het zijn en blijven dieren he.. die kan je nog zo vertrouwen enzo, maar ze kunnen toch altijd ergens van schrikken.

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:31

Bij ons op de manege mag je ook niet zondar cap uitstappen ofzow. Dus ja, ik draag het wel omdat het verplicht is! Lachen