Vandaar het laatste deel van mijn zin "en ik zie die met de huidige informatie niet". Het verhaal zou ook wel heel veel moeten verschillen met wat er in het topic geplaatst is.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Mijn reactie was vooral gericht op de speculaties over de advocaten en rechtsbijstand.
Ik vind dit over het algemeen genomen gewoon een verhaal waar ik vele vraagtekens bij heb vanuit mijn vakgebied.
Fly_high
Geplaatst: 27-12-24 11:28
Ik zie ook weinig aanleiding obv wat er op bokt staat Paard is gewoon verkocht door de TS, dat zegt ze zelf, daarna paar keer binnen een korte tijd verhandeld en zo in het buitenland terechtgekomen wat niet top is voor het dier uiteraard, maar wel legaal?
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 27-12-24 11:30
Maar vragen over het verhaal hebben is net zoveel speculeren als zeggen misschien heeft ze rechtsbijstand. Kom ik weer je zit op bokt en hebt niet alle info.
Ja misschien heeft ts een dikke duim of misschien heeft ts maar globaal of niet hele waarheid info gedeeld om niet alles openbaar te willen hebben. Ik weet het niet, ken haar niet, ken ook enkel het verhaal zoals het hier staat.
Met de info die hier staat zeg ik ook, paard verkocht dikke pech Je was geen eigenaar meer. Maar misschien is er toch meer?
Hoe dan ook, ik hoop dat het paard het goed heeft.
Als je zelf je paard verkocht hebt dan kun je er toch niets meer aan doen? Verkocht=verkocht immers. En de huidige eigenaren zouden hem volgens ts met koopcontract echt gekocht hebben? Ik denk dat ts het beter kan loslaten .Als het paard van haar gestolen zou zijn dan zou het wat anders zijn maar dat is immers niet het geval.
Zelfs als het een gestolen goed (dat is een dier volgens de wet) betreft dan heb je als bestolen ex-eigenaar het nakijken als de koper te goeder trouw was.
anjali
Geplaatst: 27-12-24 12:15
Tazzey schreef:
Zelfs als het een gestolen goed (dat is een dier volgens de wet) betreft dan heb je als bestolen ex-eigenaar het nakijken als de koper te goeder trouw was.
Dat weet ik, maar dan zou het nog logisch zijn dat je ervoor zou vechten met een advocaat etc. omdat iedereen wel snapt dat je bestolen bent en dat dat niet eerlijk is. Maar als je zelf hebt verkocht dan is het wel je eigen schuld, hoe naar het ook is als je later spijt krijgt.
Ts, ik bewonder je geduld en doorzettingsvermogen. Wat krijg jij hier een bak stront en oordelen over je heen. Om maar niet over alle verantwoording te spreken die je moet afleggen.
Ik hoop dat je haar vindt en terug kunt halen. Kan me voorstellen dat dit je vreselijk bezig houdt in je hoofd. Veel succes!!!
Politie doet niks en zegt je hebt te maken met civiel recht. We zijn bezig om alles in kaart te brengen over hoe en wat civiel recht allemaal betekend en inhoud. Gelukkig goede vrienden in de advocatuur waar we informatie gratis kunnen inwinnen. Dit is laatste wat ik kan doen.
Beste TS je bent helemaal geen partij in deze zaak. Je hebt het paard 4 jaar terug verkocht en wat daarna gebeurd is, is misschien niet leuk voor jou en het paard, maar jij hebt niks meer te eisen.
Ik zie civielrechtelijk ook weinig aanknopingspunten. Zoals Brainless aangeeft ben jij geen partij bij wat er is gebeurd nadat jij het paard hebt verkocht, dus is er geen enkele grond voor een rechter om het paard aan jou toe te wijzen.