Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilleen333 schreef:Pfffft, waarom is het zo lastig een goeie auto te vinden?
Ik ben op zoek naar iets wat minimaal 1800kg trekt, liever 2000kg, omdat er een tweepaardstrailer (die ik ook nog moet aanschaffen) achter komt te hangen.
De keuze is reuze, maar ik zoek specifiek grijs kenteken. Scheelt een blubs in de wegenbelasting. Maar dan is het aanbod vrij klein.
En dan heb je iets gevonden en dan staat de verkopende garage niet al te best bekend volgens Google.
Zijn er mensen die het leuk vinden om mee te speuren?
Eisenlijstje:
- grijs kenteken diesel
- minimaal 1800 trekken, liever 2000
- moet in parkeergarages etc passen, het is mijn enige auto, en ik ga graag door de mcdrive en moet er ook gewoon mee in de stad zijn. Een Transporter oid gaat hem niet worden
- ik ben gek op pick-ups, maar dat is onhandig, maar landrover modellen zijn ook erg leuk om naar te kijken
- verbruik vind ik wat ondergeschikt. Maar 1 op Shell hoeft ook niet perse.
Heb wel wat kandidaten gezien:
- Toyota RAV4 diesel uit 2017, mag 1800 trekken. Vind ik net iets krap, of valt dat mee? Is wel een particuliere verkoper.
- landrover freelander 2.2 diesel uit 2014. Mag 2000 trekken, maar ik hoor slechte verhalen over de freelander. Is dit ook zo voor de freelander 2?
- landrover discovery sport 2.0 diesel uit 2017. Maar die garage heeft niet zulke goede recensies. Auto heeft aan de buitenkant wat krassen en lichte deukjes. Ziet er uit of iemand niet zo goed kon parkeren, maar staat me wel tegen.
Ik neig zelf het meest naar de freelander. Daar zijn 2 vergelijkbare auto’s van te koop op het moment, maar ik ben dus wat huiverig omdat ik jaren terug ook heb gekeken naar een freelander, en toen zaten er een hoop “kinderziektes” in en kon je ze met x aantal kilometers (niet eens zo hoog) gewoon afschrijven. Hoe is dat nu? Weet iemand dat?
cissy schreef:eilleen333 schreef:Pfffft, waarom is het zo lastig een goeie auto te vinden?
- moet in parkeergarages etc passen, het is mijn enige auto, en ik ga graag door de mcdrive en moet er ook gewoon mee in de stad zijn. Een Transporter oid gaat hem niet worden
-
- landrover freelander 2.2 diesel uit 2014. Mag 2000 trekken, maar ik hoor slechte verhalen over de freelander. Is dit ook zo voor de freelander 2?
-
Ik neig zelf het meest naar de freelander. Daar zijn 2 vergelijkbare auto’s van te koop op het moment, maar ik ben dus wat huiverig omdat ik jaren terug ook heb gekeken naar een freelander, en toen zaten er een hoop “kinderziektes” in en kon je ze met x aantal kilometers (niet eens zo hoog) gewoon afschrijven. Hoe is dat nu? Weet iemand dat?
Als het je enige auto gaat zijn hou er dan rekening mee dat je er waarschijnlijk de stad niet mee in kan qua milieuzones. De boetes zijn niet mals (helaas ervaring met oude diesel en per ongeluk even de zone aangetikt voor 5 minuten)
Silly1972 schreef:Maar wat raden jullie dan aan voor een benzine auto die minimaal 2200kg mag trekken?
Qua prijs rond de 20k en uiteraard een klein beetje zuinig haha
Al weet ik heus wel dat dit soort auto's geen 1 op 15 zullen rijden
Silly1972 schreef:Maar wat raden jullie dan aan voor een benzine auto die minimaal 2200kg mag trekken?
Qua prijs rond de 20k en uiteraard een klein beetje zuinig haha
Al weet ik heus wel dat dit soort auto's geen 1 op 15 zullen rijden
Silly1972 schreef:Maar wat raden jullie dan aan voor een benzine auto die minimaal 2200kg mag trekken?
Qua prijs rond de 20k en uiteraard een klein beetje zuinig haha
Al weet ik heus wel dat dit soort auto's geen 1 op 15 zullen rijden
loulou schreef:Mazda cx 60 mag 2500 kilo trekken. Al schijnen de eerste veel kinderziektes te hebben gehad, dus ik weet niet of je die tweedehands nu al moet kopen. Daar zou ik dan eerst even goed onderzoek naar doen. Bij de nieuwe lichting schijnt het opgelost te zijn, maar ik weet niet vanaf welk bouwjaar dat is.
Sentir schreef:Ik denk dat ik mijn vraag hier beter even stel aan de mensen met auto kennis.
Ik weet dat de btw normen voor pick ups veranderd zijn. Maar dat terzijde.
Welke pickups zijn betrouwbaar (dus ook nog 2dehands betrouwbaar met max 100 of lager op de teller)
Ik was eerst zeker van een Ford ranger of gelijkaardigs, maar ik las onlangst dat het een gok is die ford's. De ene zat altijd in de garage en de andere niet. En ik denk dat jullie dat nu net beter gaan weten dan ik![]()
De auto zou alleen dienen om naar klanten te rijden + trailer te trekken naar wedstrijden/lessen.
Niet voor plezierritjes, echt een werkauto. Ik moet op de weides zijn voor klanten dus een 4x4 is zeker welkom.
Ik weet dat je de nissan navara hebt, ford ranger, de isuzu, en nog enkele waar ik niet meteen kan opkomen.
Wat is jullie advies/ervaring met pickups voor deze doeleindes?
Aatrox schreef:Silly1972 schreef:Maar wat raden jullie dan aan voor een benzine auto die minimaal 2200kg mag trekken?
Qua prijs rond de 20k en uiteraard een klein beetje zuinig haha
Al weet ik heus wel dat dit soort auto's geen 1 op 15 zullen rijden
Ik had een BMW X3 diesel die 2400kg mocht trekken en 1 op 10 met de trailer haalde en 1 op 15 makkelijk zonder.
Bolletje29 schreef:Bedankt voor de eerdere reacties wat betreft het verschil tussen de Mazda CX-5 en CX-60.
Nu vroeg ik me af, zit je met de CX-5 altijd safe (voor een 2-paards trailer) indien deze 2000kg mag trekken of hangt dit ook nog van de motor af? Is de automaat met 165Pk voldoende?
En zou iemand me de (max.) kogeldruk eens kunnen uitleggen? Hoe weet je hoeveel je nodig hebt en waar hangt dit vanaf?
Bolletje29 schreef:Bedankt voor de eerdere reacties wat betreft het verschil tussen de Mazda CX-5 en CX-60.
Nu vroeg ik me af, zit je met de CX-5 altijd safe (voor een 2-paards trailer) indien deze 2000kg mag trekken of hangt dit ook nog van de motor af? Is de automaat met 165Pk voldoende?
En zou iemand me de (max.) kogeldruk eens kunnen uitleggen? Hoe weet je hoeveel je nodig hebt en waar hangt dit vanaf?
Aatrox schreef:Ik heb regelmatig 2300-2400kg achter de bmw hangen, nooit problemen gehad en kom goed mee in het verkeer.
loulou schreef:Bolletje29 schreef:Bedankt voor de eerdere reacties wat betreft het verschil tussen de Mazda CX-5 en CX-60.
Nu vroeg ik me af, zit je met de CX-5 altijd safe (voor een 2-paards trailer) indien deze 2000kg mag trekken of hangt dit ook nog van de motor af? Is de automaat met 165Pk voldoende?
En zou iemand me de (max.) kogeldruk eens kunnen uitleggen? Hoe weet je hoeveel je nodig hebt en waar hangt dit vanaf?
De automaten mogen altijd 2000 kilo trekken voor zover ik weet.
De geschakelde dacht ik 1800
de AWD is denk ik wel aan te raden als je vaak met 2 paarden rijdt. Die heeft meer PK's en een hoger koppel.
Ik heb dat niet en dat gaat prima. Maar je moet er wel rekening mee houden dat het een auto zonder turbo is en je hem dus hoog in de toeren moet houden. Ik rijd met trailer altijd in de sportstand, vind hem anders te traag reageren.
Ik heb wel een 2paards trailer, maar heb zelden 2 paarden erin staan.
Koop trouwens geen diesel, die staan erom bekend dat alles eraan stuk gaat. De benzine is daarentegen heel betrouwbaar.