Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:35

Wanneer ik op het paard zit is mijn hoofd voor het eerst die dag een soort van leeg haha. Mijn gedachten gaan non stop door de hele dag van links naar rechts en van onzin tot zin om t zo maar even te zeggen maar wanneer ik in het zadel zit kan ik dus alleen maar daar mee bezig zijn en dan heb ik een soort van rust. Dus bij mij compleet het tegenover gestelde. Gehaast rijden deed ik vroeger wel (gas is alles haha) maar ik probeer vooral te rijden naar wat ik mooi/harmonieus vind en te hard hoort daar niet bij ondanks dat ik echt een hete knollie heb dus tempo controle is wel heel vaak een dingetje geweest.

Langzaam aan beginnen de series trouwens ergens op te lijken bij ons. Nero heeft heel lang spanning in de serie naar links gehad en die moet het meest gesprongen worden in de proef die we rijden :=
Nu rustig naar toe werken dat er meer kwaliteit in de wissels komt, volgende fase :D

annikavolder

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:32

Hier na 2 wat mindere wedstrijden ( Gaudi was erg heet en deed allerlei eigen initiatieven in de proef zoals 4x aangalloperen tijdens de stap, bokken in uitgerekte galop ( er eigenlijk gewoon piepend vandoor willlen) en allemaal extra wissels met als commentaar: paard is met zijn eigen proefje bezig....) was hij afgelopen week weer een beetje zen en hadden we 2 nette proeven die beide beloond werden met een winstpunt :-) De winter is toch niet helemaal ons seizoen, hij barst van de energie en heeft aan halve dagen buiten niet genoeg en moet eigenlijk gewoon de hele dag in de wei kunnen rennen om zijn energie kwijt te kunnen.....maar dat kan niet want is een en al modder.... Dus dan maar veel buitenritjes en lekker galopperen

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 16:53

Wat onwijs leuk Annika!! Hoe ver zijn jullie nou? Die mooie slipjas kan je bijna aan denk ik? Echt gaaf! Wel lastig hoor, zoveel energie..

Hoe gaat het met jullie verder allemaal?

Ik ben lekker verder aan het trainen en dat vind ik echt onwijs leuk! Alles echt rustig aan want het is helemaal nieuw voor ons. Het is ook zeker niet perfect, maar ik word er al zo supergelukkig van als iets al een beetje lukt!

De eners beginnen nu wel echt te komen *\o/* dat heeft wel even geduurd, voor we dat alle twee een beetje begrepen, ik was vooral steeds de weg kwijt. Maar het is zo'n gaaf gevoel als het wel lukt! Het moet allemaal nog veel rustiger, rechter en vloeiender, maar hey, we doen het maar wel zo!

En met piaffe/passage zijn we ook bezig, dat is ook verrekte moeilijk haha! Maar gisteren tijdens een fotoshoot in de duinen een paar goede pasjes vast kunnen leggen, zo leuk!!

En nog even in penny-roze <3

Afbeelding

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:58

Leuk hoor Martine zo lekker puzzelen op de details! Gaudi kan ook al 7 eners maar ik blijf daar maar even vanaf voordat ie dat in de proefjes bedenkt....... 2ers kan ie een heel rondje met zn ogen dicht ongeveer.
Ik heb nu 5 wp in ZZ-Z. Komende maand ligt de focus even op het crossen want het seizoen begint weer!! en in april heb ik weer dressuur gepland staan

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:42

Komt helemaal goed Martine, inderdaad echt gaaf als het lampje ineens gaat branden. Het ene moment kom je niet verder dan 3 eners en zodra het lukt heb je voordat je het weet een hele lijn. :D

Voor het eerst sinds ik in Canada woon hebben we echt een oliebol winter :brr:
Januari begon met -30 en eindigde met een flink pak sneeuw, Februari deed hier vrolijk aan mee met nog 3 stormen en genoeg sneeuw om de staldeuren volledig te blokkeren 8)7
Echt nog nooit meegemaakt, maar gelukkig hebben we een goede stal manager en sneeuwploeg dus de paarden hebben maar een paar dagen buiten spelen gemist.
We laten ze wel los in de bak, maar vooral voor de jonge paarden is dat duidelijk niet genoeg *\%/*

Het enige voordeel van alle sneeuw is dat de paarden die de weide op kunnen inmiddels duidelijk sterker zijn. Dit merk ik bij Roz ook heel erg, want we zijn wel een beetje bezig met opnieuw de balans vinden omdat ze nu zo veel meer power van achteren heeft dat ze af en toe voor niet goed genoeg meekan.
In het algemeen zijn haar series nu veel rechter, ritmischer, en sterker gesprongen maar soms begint ze de serie wissels top om dan toch aan het einde achteren eerst te springen en voor pas een stap later meekomt. Ik vind dat fijner dan als ze achteren laat zijn, maar het is wel iets wat we moeten corrigeren voor het wedstrijd seizoen weer begint haha.
Pirouettes zijn nu wel veel makkelijker, het voelt ook super comfortabel en alsof ze zou kunnen blijven draaien als ik dat zou willen zonder de kracht te verliezen. Echt een gaaf gevoel :))

Wij hebben laatst een oefenwedstrijd gereden en mijn gevoel werd hier ook wel bevestigd met een 8 & 9 voor de pirouettes. Moet ik wel zeggen dat de andere ruiters niet zo sterk waren, dus ik denk wel dat de score 10% hoger is dan het op een officiële wedstrijd zou zijn :')

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:28

Wat gaaf Martine! Hele mooie stappen en ik snap direct dat je enorm geniet van het samen puzzelen en steeds dat beetje verder! Het is ook een hele mooie reis om zo samen te doen.

Annika, jij ook lekkere andere plannen dus :D

SW, dat klinkt idd aardig horror! Zelfs voor Canadese begrippen. Maar ondertussen lekker bezig met je knappe merrie dus. Op naar een mooi seizoen voor jullie.

Hier is het jaar nog niet helemaal aan mij besteed geloof ik. Hobbel een beetje van stomme actie naar stomme actie (met dikke benen enzo als gevolg) en daar wordt ze dan ook niet per se braver van. Afgelopen weekend iig weer kunnen starten en twee proeven uitgereden, dus daar was ik blij mee! Z2 winst, ZZL echt dom dom dom aan het rijden en 208. Het goede nieuws is dus wel dat ze het makkelijk kan als ik gewoon netjes zou rijden. Gister ook sinds een tijd weer lekker mee het bos in gehad voor echt een eind galopperen en hopelijk gaan we vanaf nu de positieve vibes vasthouden

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:26

Wij zijn inderdaad even met andere dingen bezig! Gisteren heerlijk gereden bij de oefencross in Ede!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:28

@Snow White, wat bizar zo een koude winter!! Hopelijk kan je nu het voorjaar eraan komt weer lekker trainen! Fijn commentaar bij je proefje en je weet zelf wel waar de verbeterpunten zitten, dus lekker van genieten ;-)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:41

Fijne plaatjes Annika!

Wij hadden vandaag 2 proeven dik winst in het zzl. Vond d'r de laatste tijd niet heel fijn. Ging eens goed naar m'n zadel kijken en dacht ohjaaa. Dus zadelmaker geappt of hij hetzelfde zag en die was het eens. Dus even provisorisch zelf aangepast en echt direct een ander paard. Dat betaalde zich uit vandaag :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 21:40

Zoooo beetje late reactie, maar beter laat dan nooit! O:)

Supergaaf Annika, fijn dat dat zo lekker gaat, ziet er ook echt goed uit!

Snow White, ik hoop dat jij inmiddels weer een beetje kunt trainen en dat de kou vertrokken is!

Noukie, supertof, dikke winst!

Hoe gaat het verder met iedereen? Lekker aan het trainen? Nog op wedstrijd geweest?

Hier gaat het top, ben vooral lekker rustig aan het doortrainen, en heb met mijn instructeur samen besproken dat ik naar het Inter2 toe train, en niet verder Inter1 ga starten. We zijn geen hoogvliegers qua punten, alles moet perfect zijn en dan rijd ik nèt misschien 61%. Dat is geen enkel probleem, ik vind dat al ongelooflijk gaaf, maar het heeft dat niet heel veel zin om regelmatig op wedstrijd te blijven gaan. We strijden niet mee voor de prijzen, en kijkerg is ze ook nooit, dus daar zijn kilometers ook niet nodig. Dus trainen we lekker door thuis, en dat gaat goed! Wissels om de pas kunnen we een hele 20x60 diagonaal volhouden, ze zijn nog niet groot genoeg, maar het begin is er zeker. Piaffe en passage komen ook steeds een beetje meer, al blijven we het heel lastig vinden om het goede ritme te vinden. Verder loopt ze onwijs fijn, en gaat ze van de afwisseling tussen het vele sluitwerk, maar ook heerlijk lange einden op flink tempo galopperen in het bos lekker steeds meer kracht opbouwen.

Afgelopen weekend zocht iemand met spoed een model voor een shoot op de Soesterduinen tijdens het gouden uur, aangezien ik daar zo vaak in getagd werd, en we naast de Soesterduinen wonen, zijn we gegaan, zijn toffe plaatjes uitgekomen, en ik ben vooral onwijs blij met de (zeker niet perfecte, maar ach) piaffe foto! <3
Het licht was zo onwijs mooi!

Afbeelding

Afbeelding

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:27

Leuk zeg! Mooie foto’s!
En heel begrijpelijk, zou het zelf ook zo doen. Lekker doortrainen voor de inter2. Vooral als je weet dat er qua scores niet veel meer in zit (wat helemaal niet erg is!) kun je beter zeggen we gaan eens kijken wat een stapje verder ons brengt. Het is gewoon een heel groot verschil int1 en int2. Dus het kan zomaar zijn dat jullie daar dadelijk veel beter tot jullie recht komen. Veel succes!

Wij zijn al een vanaf vorige jaar oktober niet meer weg geweest. Ondertussen 3 wedstrijden ingeschreven en 3 ook weer afgemeld. 2x omdat ik met het thuis trainen toch voelde dat het nog niet goed genoeg was en 1x omdat de starttijd zo laat was dat ik daar echt geen zin in had.
Nu voor dinsdag ingeschreven en ondanks dat er echt nog dingen zijn die niet goed genoeg gaan wil ik gewoon heeeel graag weer eens op wedstrijd dus even schijt aan dat het niet goed genoeg is en gewoon weer even lekker op pad met m’n heerlijke paard <3

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:32

Hoi allemaal!
Lang niet aktief geweest in dit topic door allerlei omstandigheden. Ook met kerst voorbijer laatst gestart en nu zo anderhalve maand weer serieus aan het trainen.
Mooie foto’s Martine <3 !!
Lekker genieten van je paard Martine, daar gaat het uiteindelijk om *\o/* !!

Ik ben afgelopen weeken op trainingskamp geweest van de hippische trainingsdagen met Seth Bosman. Super fijne trainingen gehad en een hoop inzichten gekregen waardoor we enorm verbeterden. Als afsluiting een oefenpotje zz zwaar gereden. Dat ging echt super, m’n doelen bereikt. Nu even doortrainen om een gladdere proef te rijden en dan gaan we ervoor!! Op naar de slipjes *\%/* :D

Paar filmpjes van de training wil ik toevoegen maar hoe moet dat ook al weer?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:46

Leuke foto’s en filmpjes!!

Sinds december weinig gedaan. Wel gereden, maar ver van wedstrijdniveau af. Jonge paard (oké ze is inmiddels 7) wel wat meer opgepakt, maar eerlijk, dat knutselen met de oefeningen op z niveau mis ik af en toe best wel. Ze is een kopstuk met een behoorlijk ego, dus gisteren met les helemaal blij dat het wijken echt heel netjes ging. Om vervolgens helaas weer als ene wipwap door de baan te gaan. Komt wel, duurt gewoon wat langer. De andere ben ik weer aan het opbouwen, maar wat ik bij jullie lees over inter 1 en 2 gaat voor ons een stap te ver zijn. Wat hier staat, geniet gewoon van het rijden op mijn kleine 18-jarige.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 22:12

Kim, wat leuk die hippische trainingsdagen, zie het vaker voorbijkomen! De slaapzalen met stapelbedden hielden mij vooral een beetje tegen haha, maar zie vaak wel leuke instructeurs. We zijn een paar keer bij Bartels geweest, dat vonden we ook echt supertof!
Je filmpjes zien er echt gaaf uit, wat een power heeft dat paard! Lijkt me ook soms moeilijk in goede banen te leiden, of valt dat mee?

Marliez, hoe is het gegaan op wedstrijd? Kan me je gevoel heel goed voorstellen!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:39

Ik was heel erg tevreden! Het doel was een goede draftour rijden want dat is iets waar we hard aan gewerkt hebben om te verbeteren. En dat lukte! Helaas in zowel de stap (beide keertwendingen, gaan normaal nooit verkeerd :') ) als in de galop (piro’s en alle wissels) te veel fouten. Maar veel fouten daarvan waren gewoon niet nodig en de wissels gingen een tijdje echt top maar op het moment hebben we even een storing. Dus dat weer eerst even oplossen en dan gaan we het weer proberen.
Was wel echt mega tevreden want wilde het draf gedeelte wel voor 63-65% kunnen rijden en dat is ook gelukt :D

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:17

@martine: ja die stapelbedden is echt een dingetje. Langer dan twee nachten zou echt niet funny zijn :+ :Y)

Ja haar power is soms lastig. Maar ook handig bij bv piafferen :j
Maar tempo controle is echt mega belangrijk en soms moeilijk bij haar. Maar met Seth ging dat echt top!!

Bartels is een droom nog maar vind het zo duur |(

Super Marlies dat je je doelen bereikt hebt!!