Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 01:20

Nou, ik was afgelopen zondag blij dat ik mijn cap op had!!We galoppeerden door het bos (sahara) waar best wat bomen waren omgevallen in de laatste maanden en toen kreeg ik toch een dikke tak tegen mijn hoofd!! Dankzij de cap voelde ik er helemaal niks van, behalve een harde "tok", maar zonder cap was dat wel anders geweest!

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:59

ook al heb ik me paard jaren en vertrouw ik hem heel erg en hij mij zou ik toch nog met cap blijven rijden want er kan altijd iets gebeuren. :D

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:53

Mijn paard schrikt nooit, bokt nooit en is noot wild. Ik vind het dus fijner om op DIT paard zonder cap te rijden. Ik moet wel zeggen dat dit het enige paard is waarbij ik zonder cap durf te rijden.

LauMIAUW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:50

Zonder cap blijft wel onveilig natuurlijk.
Je kan een paard nooit 100% vertrouwen, zeggen ze.
Maar ik rij zelf ook weleens zonder cap, dit deed ik op mijn vorige paard.
Die zette ook geen stap verkeerd. :)
Maar het is wel verstandiger om met cap te rijden.
Ik rijd nu twee paarden van iemand anders en daar rij ik wel altijd met een cap. :)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:11

Ik rij eigelijk altijd met cap,, maar ook wel is zonder maar dat is omdat ik chronische hoofdpijn heb en me cap regelmatig niet op kan. En ik mijn paard idd vertrouw

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:49

Een paar jaar geleden liep ik mijn dressuurtrainingen altijd zonder cap (vooral in de zomer). Dit was ook maar heel normaal in de club waar ik lid was. Ondertussen heb ik altijd mijn cap op.. Je weet maar nooit!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:50

Vroeger reed ik op mijn grote shets ook altijd zonder cap.
Puur dat deze pony's echt geen stap verkeerd zetten, waar ik ook liep.
Tegenwoordig gaat de cap altijd op...

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:16

Ik rij :D altijd met cap! Ik vertrouw mijn paard zeker:pmaar het kan ook een aansteller zijn en het blijven(vlucht)dieren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:20

Altijd met!

1. is het verplicht bij ons op stal.
2. Ik rijd (2) jonge paarden (onbetrouwbaar, dus meer risico)
3. Meerendeel op stal bestaat uit kinderen, dus de volwassenen moeten het goede voorbeeld geven!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:29

altijd met cap.

Ik heb een paardje gehad die was zo braaf. Vanaf de dag van inrijden nooit een stap verkeerd gezet. NIet rennen neit bokken helemal niks. Op een dag had ze toch een keer de kolder te pakken. Kop tussen de voorbenen en gaan. Ik had met cap al een hersenschudding. Ik ben dus heel blij dat ik hem op had.

Het blijven dieren, je kan niet in de koppies kijken. Ik neem het risico niet. Wij hebben op stal (wel voor mijn tijd) gehad dat er iemand afgevallen is met zijn hoofd tegen de muur. Zonder cap. Ze kan het niet meer na vertellen, ze is overleden. Een cap had haar leven gered.

Uiteraard is het een eigen keuze. Als je ervoor kiest om zonder cap te rijden kies je ook voor de risico's die er aan hangen. Gaat het mis, dan gaat het mis. Je weet dat het kan gebeuren.

louise25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:52

ik zou het zelf nooit doen maar je kan het natuurlijk ook doen omdat je elkaar vertrouwd. :)

PRiNCE2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:20

Ik heb alleen bij mn manegelessen 5jaar geleden mijn cap gedragen en daarna niet meer ik vind het fijner zitten en met zown cap op kan je ook je nek breken of je been en als je een cap draagt dan vind ik dat je alle bescrem dingen aan moeten hebben.
Ik heb laats een paard gekocht en toen ze bij mij thuis stond ben ik gaan zitten en ben ik zo een buitenrit gaan maken zonder cap niets gebeurd en ookal schiet ze er wel eens vandoor je moet toch wel op je hoeden zijn!
Achja :d

xR.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:03

jacqueline93 schreef:
Mijn paard schrikt nooit, bokt nooit en is noot wild. Ik vind het dus fijner om op DIT paard zonder cap te rijden. Ik moet wel zeggen dat dit het enige paard is waarbij ik zonder cap durf te rijden.

Is jouw paard een robot?
kan werkelijk altijd wat gebeuren!
Het is en blijft een vluchtdier....

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:14

Ik rijd meestal zonder cap. Ik heb hier niet echt een goede reden voor, haha :P ik vertrouw mijn paard niet 100% en ik weet dat ik er heel hard af kan vallen. Ik denk dat ik zonder cap rij, omdat je met vallen niet heel veel op je hoofd terecht komt en zowel: je houd er sowieso schade aan over, cap of niet (tuurlijk, wel minder zonder cap, meestal dan) en het is een beetje luiheid ;) . Ik draag wel mijn cap op jonge/groene paarden, wanneer ik spring, wanneer ik buitenrij in het bos (takken!) en/of wanneer het verplicht is :)

wicky_fonske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:17

Ik rij vaak zonder maar als ik voel dat men paard zen dagje niet heeft draag ik wel een cap (met springen draag ik ook steeds een cap) *D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:19

Ja ik vertrouw mijn paard wel zodanig dat ik er zonder cap op zou durven stappen.
En ja, het blijft een paard, maar ik weet ook van mezelf dat ik een stevige zit heb en echt niet van de eerste de beste schrikreactie eraf val. :))

Maaaar...Ik rijd wel altijd met cap.
Heb een fijne cap dus het zit me niet in de weg, en als het ook nog eens veiliger is...waarom niet?
Ja in de zomer is het plakkerig en warm maargoed, beetje water door je gezicht en klaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:19

je hebt ook altijd mensen die zonder gordel auto rijden.. dat zit fijner.

net als zonder cap.. kun je dan toch flinke klap krijgen..

ik doe beide niet.
en snap ook niet dat zoveel ook gewoon zonder cap rijden.

en die aantal opmerkingen van je kan je nek breken.. met cap.. dat gebeurd ook wel zonder cap als je op zon rare manier valt. waarschijnlijk helpt je cap nog om je schedel heel te houden. als je dan nogleeft en goed word behandeld door eerste hulp heb je nog meer kans op herstel dan zonder cap.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:39

Dat bedoel ik maar!
En er zijn tegenwoordig zoveel mooie caps, en ook lichtgewichten voor de zomer, en goed betaalbare voor de iets minder bedeelden!
Ik erger me rot aan al die ruiters die je tegen komt zonder cap.
En als ze dan in het ziekenhuis komen met een kapot hoofd liggen ze te janken en zichzelf te beklagen.
Doe dat ding op! je went eraan EN JE BENT VERZEKERD!

duveltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:43

ik rij in de bak altijd zonder cap.
ik weet dat ik rodi kan vertrouwen en als hij schrikt me er niet afgooit.
maar als ik naar buiten ga draag ik hem wel altijd omdat je dan met andere omstandigheden te maken heb.

veder vindt ik het ieder zijn eigen keus is.
anders zou je constant een cap moeten dragen ook als je ze uit de wei haalt dan kan er ook van alles gebeuren................

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:48

Tja en asl je op de fiets zit, en in de auto en als je de straat oversteekt en en en en..
Alleen bij een paard zit je op een levend wezen dat overal beschreven wordt als een vluchtdier...

duveltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:01

en en en dan moet je gewoon thuis blijven en niks doen er kan altijd wel wat gebeuren maakt niet uit met wat...
en hond is ook een dier die ken je ook in 1 x bijten
een kat kan je in een x aanvliegen zonder reden.
een auto die niet oplet rijdt je aan als je op de fiets zit...

als je zo moet leven dan hoeft het van mij niet meer
laat lekker iedereen doen wat hij of zij het beste vindt en laat de mensen in zijn waarde.

mijkemeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:10

Een cap is er niet voor niets natuurlijk maar het betekend ook niet dat dit een redmiddel kan zijn.
Je moet inderdaad zelf weten als je met of zonder cap wil rijden.
Tuurlijk zal een cap een klap kunnen opvangen, misschien wel 2 maar als je er zeker van wil zijn dat je niets overkomt kan je beter alleen maar naar paarden kijken die je op tv ziet.
Dan zit je volgens mij het veiligst.

Het is nou eenmaal een risicovol sport en het word aangeraden.
Mijn advies : leven en laten leven!!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:38

Ik ben een x per ongeluk zonder cap opgestapt en voelde me heel 'kaal'. Ik had het ook meteen door en ben gauw afgestapt! Ik kan gewoon niet zonder cap, want anders voel ik me niet compleet ;).

Iedereen zo zijn eigen keuze en mijn keuze is met cap; altijd!!!

Lynn_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:47

In het begin reed ik ook altijd met cap, zeker toen ik nog jonger was.
De laatste jaren reed ik zelden meer met cap, Door Cleoh zijn leeftijd rijd ik amper, laat staan heel lang.
Dus vond ik het ergens ook niet echt nodig, ik vertrouw Cleoh wel op dat vlak, binnen in de bak is hij ook bijna 'bomproof' te noemen. Ik heb een jaar of 4 terug nog 1 x buiten geweest, maar toen droeg ik wel een cap! Ik vertrouw hem voor geen meter buiten, want dan is alles onbekend in zijn ogen best eng.

Ik denk dat het een keuze is die je voor jezelf moet maken.

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:57

Ik rij mijn eigen paarden thuis zonder cap, in de springles is het verplicht en dan rij ik ook met.
Op het werk rij ik meestal wel met cap. Alleen als het warm is en ik alleen de oudere paarden hoef te rijden.
Met jonge paarden heb ik hem wel altijd op..