Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

KimL86

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:18

Ik ben zo'n eigenwijze die altijd zonder cap reed. Maar verstand komt met de jaren en de laatste tijd denk ik steeds vaker als ik over straat rij, wat nou als ik nu met mijn hoofd op de stenen val. Dus vandaag na mijn eigen veel moed in te praten ben ik een cap gaan kopen. Alleen nu moet ik hem nog gaan dragen. Ben een beetje bang voor reactie's omdat ik al zo lang zonder rij. Dus wie praat me moed in?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:24

Ik rijd altijd met cap, omdat het moet van mijn ouders vooral, maar het heeft ook wel een veilig gevoel moet ik zeggen. Als ik zonder op mijn pony stap omdat ik hem vergeet mis ik hem echt. Inmiddels wil ik hem in de bak na een kwartiertje wel ooit afdoen met warm weer, als mijn pony lekker loopt. In de bak ben ik niet zo bang dat er echt iets gebeurt(al is de bakrand ook best hard mag ik aannemen). Buiten draag ik altijd een cap, ook handig tegen de takken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 06:55

Ik rij altijd met een cap, het geeft mij een veiliger gevoel en ik merk het ook gelijk als ik hem vergeten ben.

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:18

Ik rij meestal wel met cap. Maar soms dan heb ik bijv van die hele kleine vlechtjes of zoiets dus dan drukt het heel erg en dat doet pijn dus dan doe ik geen cap op. Ik vind het is je eigen verantwoordelijkheid of je met/ zonder cap wilt rijden.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:34

Ik reed ook altijd zonder cap en de reacties van andere ruiters was idd: jij met cap? Ben je soms gevallen? Nee ik ben niet gevallen, maar rij nu sinds een half jaar zonder zadel en sindsdien ook met cap. Ik moet zeggen dat ik me een stuk veiliger voel en als ik af en toe met zadel rij dan gaat die cap ook op.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:36

Rij vrijwel altijd zonder cap, alleen met de jonge paarden doe ik een cap op.. En op concours en bij de
les, maarja dan moet je een cap op :+

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:52

Grit schreef:
BillyBo schreef:
En dat gelul over dat zo`n cap te warm zit in de zomer :o? die dingen worden tegenwoordig zo gemaakt dat ze practies gewichtsloos zijn en met zoveel luchtgaten dat je niet eens kan gaan zweten.

Gaaaaaaaf :)) , geef me het merk, wat een genot om een cap te hebben waarin je zelfs bij de warme dagen geen zweethoofd krijgt!!!
Dan gaat mijn lichtgewichte uvex vol ventilatiegaten de deur uit en kan ik zweetloos rijden in de zomer *\o/*

Kortom, wat een onzin! Moet je eens rond snuffelen op bokt voor hoeveel mensen dit echt een vervelend probleem is. Oja, dat zijn dus de mensen die wel met cap rijden om maar even ontopic te blijven.

Ik vind het knap als jij zweetloos kan rijden op een warme zomerdag zonder cap. Vergeet niet dat je 40 tot 50% van je lichaamswarmte via het hoofd kunt verliezen. Het gaat erom waarom je wel of geen cap zal dragen voor de veiligheid, dat moet iedereen zelf weten, maar om dan als argument te geven dat je hoofd zo gaat zweten :roll: .

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:22

Melanie_B schreef:
Rij vrijwel altijd zonder cap, alleen met de jonge paarden doe ik een cap op.. En op concours en bij de
les, maarja dan moet je een cap op :+

Ik draag ook alleen een cap op jonge paarden.

Wedstrijden wil ik niet meer rijden en ook in de les draag ik geen cap *D

kimvdwx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:42

Ik draag bijna altijd een cap.

Flover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:46

Ik heb ook altijd een cap op, vind het veel veiliger.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:10

ik rijd afwisselend wel met cap en weer niet.. als ik de pony/ het paard langer ken dan rijd ik gewoon zonder maar dan moet voor mij het vetrouwen er zijn.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:19

susannex schreef:
ik rijd afwisselend wel met cap en weer niet.. als ik de pony/ het paard langer ken dan rijd ik gewoon zonder maar dan moet voor mij het vetrouwen er zijn.

Vertrouwen in wat???

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:48

Ik rij eigenlijk altijd zonder cap in de bak omdat luc geen stap verkeerd zet en hij is heel sloom ik weet dat paarden vluchtdieren zijn en daarom is en blijft het natuurlijk wel gevaarlijk.
maar ik vind een cap in de zomer zo warm je voorhoofd gaat plakken enzo Bah!
en in de winter hem ik hem eigenlijk ook nooit op.
Maar naar buiten wel !

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:53

Ik zou wel een cap op willen hoor maar tot nu toe nog nix kunnen vinden waar ik geen ongelofelijke hoofdpijn van krijg.
maar dat krijg ik ook met een wollen mutsje op mijn hoofd.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:58

Ik rij alleen op de manege met cap, omdat het daar verplicht is, op mijn verzorgpaard niet altijd, en op het verzorgpaard van mn vriendin nooit :o Omdat ik weet dat die toch niet raar doet :o Ik weet wel dat het veiliger is met, alleen vind ik het echt een onding en ik ga altijd enorm zweten met cap....

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:51

Bij ons is het alleen verplicht als je op de manegepaarden rijdt, maar ik rij eigenlijk nooit zonder. Ik heb een jonge pony, je weet nooit wat er gebeurt, vorige week ging ze er ook ineens vandoor terwijl ze al minstens een half jaar geen stap verkeerd had gezet :).

Maar goed, het is je eigen keuze om zonder te rijden vind ik.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:19

Ik rijd altijd met cap. Het is eigenlijk niet meer als een gewoonte - zonder cap rijden is voor mij zoals zonder laarzen rijden, het "klopt" niet.
Ik ga niet zeggen dat ik er bv op een warme zomerdag niet op zeur, maar dan rijd ik gewoon wat minder lang :+
Ik draag mijn cap voor mijn eigen veiligheid. Mijn paard is niet de makkelijkste, durft al eens gek uit de hoek komen en ik heb al meermaals vliegles gehad... Ik zou op zo'n moment niet graag met mijn hoofd tegen een balk belanden of whatever. Bovendien moet ik een stukje door het bos om bij de bak te geraken en zonder cap zit ik gegarandeerd verstrikt in de takken...

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:22

ik draag alleen een cap met concour en als ik les bij de vereniging.. thuis in de bak nooit.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:35

Altijd en op elk paard met cap. Het is gewoon veiliger, ookal vertrouw je het paard helemaal, voor mij is het geen vraag meer! Of een cap of gewoon helemaal niet rijden!

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:07

Ik rijd altijd met cap, een paard blijft een vlucht dier.
Dus die hou ik liever op!

Karine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:09

Ja, ik rijd altijd met cap. :j
Ik vind het zelf een fijn idee, dat als ik val, ik iets veiligs op mijn hoofd heb.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:13

Ik vind dat als je een buitenrit maakt, altijd een cap op moet hebben, en met een jong paard ook.. Natuurlijk kan ieder paard wat doen, ik rij meestal ook met cap, maar niet altijd.. ;) En een cap is inderdaad veiliger, maar het er is geen gerantie met een val..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:18

ik heb als ik op een paard zit altijd m'n cap op. Of ik nou een buitenrit maak met 30 graden, dressuur ga trainen, ga springen of ga rijden met de neckrope, je paard kan altijd schrikken/struikelen.

en daarbij, geldt mijn verzekering alleen als ik een cap op heb tijdens een ongeval.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:16

Een cap is inderdaad veiliger, maar ik rijd soms ook zonder :o
In de les of op de manege nooit maar bij andere paarden meestal wel :)

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:48

Ik ken en vertrouw mijn paard.
Een dier blijft een dier, maar hij is echt voorspelbaar.
Ik kan zo zeggen en vertellen wat hij gaat doen.

Enkel buitenritjes en springen zet ik de cap zeker op.

xxx