Petrie Olympic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:06

Ik heb altijd ruzie met die lipjes van die ritsen, die breken altijd af. Kan je dat bij de schoenmaker laten maken ofzo?

Janine1990

Re: Petrie Olympic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:36

Je kan er ook een paperclip in zetten...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:42

Wat een mooie laarzen hebben jullie :j

Ik heb in juni laarzen op maat besteld bij Petrie en alles wat mis kon gaan, gaat ook mis.
Nu is het eind november en heb nog steeds geen laarzen.
Dit is de eerste en laatste keer dat ik laarzen bij Petrie heb besteld, ben best wel een beetje teleurgesteld :(

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:33

Ik heb mijn laarzen inmiddels al ruim 2 jaar, cognackleurig ze bevallen nog steeds prima.
De rits is nog nooit kapot gegaan en heb er nog niks aan onderhoud aan gedaan.
Wel maak ik de laarzen eigenlijk altijd na het rijden schoon met de petrie cleaner en dan af en toe de creamer er overheen.

Wel zijn ze aan de binnenkant bij mijn kuiten helemaal zwart geworden, dit komt denk ik grotendeels doordat ik een paard reed wat overmatig zweette.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:37

Die van mij worden aan de binnenkant ook al grijs (heb ze anderhalf jaar), maar dat kan ik me niet echt druk om maken.

Met dit weer maak ik ze elke keer schoon met een schoenborstel en water. Als dat zand en water opdroogt wordt het zo lelijk.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:38

Ja klopt, het maakt mij ook weinig uit ze worden nou eenmaal gebruikt en bij deze kleur kun je het verwachten.
Na het rijden maak ik idd ook ze zool en de laars zandvrij met een zachte borstel.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:40

Ik heb ook de Olympic. Mij is aangeraden om ze na het rijden met een vochtige spons even schoon te maken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:15

Ik doe er niet veel meer aan, alleen als ze nat zijn verkleuren ze zo lelijk. Ik heb nog geen slijtplekken kunnen opmerken. Ben er nog steeds blij mee.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:43

Jeehh ik heb mijn unieke olympics gister binnen gekregen!! Oh wat ben ik blij!

Hier een foto van me laarzen
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4089_n.jpg

En een detail foto van me krokolakrandjes waarvan ik ook krokolak sporenbandjes heb!
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2734_n.jpg

_Dingetje_ schreef:
Wat een mooie laarzen hebben jullie :j

Ik heb in juni laarzen op maat besteld bij Petrie en alles wat mis kon gaan, gaat ook mis.
Nu is het eind november en heb nog steeds geen laarzen.
Dit is de eerste en laatste keer dat ik laarzen bij Petrie heb besteld, ben best wel een beetje teleurgesteld :(

Heb je echt bij petrie besteld of via een winkel bij petrie besteld? Daar zit namelijk een heel groot verschil tussen.. Als er vanuit de winkel in de communicatie wat mis is gegaan zullen zij namelijk altijd de fabriek de schuld geven.. Ik heb namelijk Echt bij petrie zelf besteld en een betere service kun je niet krijgen.. Factuur wordt naar je opgestuurd, ik werd op de hoogte gehouden van de vorderingen, ik kon aanpassingen aan me laarzen doen die niemand anders heeft, ik werd gebeld toen ze klaar waren zodat ik het resterende bedrag kon overmaken, ze zijn nu zelfs nog BINNEN anderhalve maand klaar èn me laarzen zijn netjes thuis afgeleverd.. Dit vind ik uitzonderlijk veel service voor zo'n grote fabriek.. Dat heb je niet als je deze bij bijvoorbeeld een divoza besteld, en in het traject tussen winkel en fabriek kan een hele hoop misgaan waarvan de winkel, om haar naam te beschermen, altijd de fabriek de schuld zal geven..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:45

Heeeeel erg mooi Wonderworst!!

Dit zijn echt Olympics? Geen Anky Elegance ofzo?
Ik wist helemaal niet dat de mogelijk was! Dat maakt een volgend paar laarzen voor mij wel heel eenvoudig!!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:15

Dankje! Ja dit zijn echt de olympics.. Dit zijn normaal gesproken de enige laarzen waar je geen extra's aan kan toevoegen maar ik heb mijn laarzen echt bij petrie zelf besteld, en voor mij hebben ze een uitzondering gemaakt en met de fabriek gebeld of ik dan toch op deze laarzen ook een lakrandje kon krijgen en gelukkig kon dat! :):) ben als een kind zo blij ermee!! (en ook heel leuk dat er niemand in nederland is met dezelfde olympics als ik hihi)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:24

Gaaaf zeg!! Nou, wie weet waag ik dan de volgende keer wel een ritje naar het zuiden... Dat kan wel uit ten opzichte van dure Elegance laarzen :P

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:25

wonderworst_ schreef:
Dankje! Ja dit zijn echt de olympics.. Dit zijn normaal gesproken de enige laarzen waar je geen extra's aan kan toevoegen maar ik heb mijn laarzen echt bij petrie zelf besteld, en voor mij hebben ze een uitzondering gemaakt en met de fabriek gebeld of ik dan toch op deze laarzen ook een lakrandje kon krijgen en gelukkig kon dat! :):) ben als een kind zo blij ermee!! (en ook heel leuk dat er niemand in nederland is met dezelfde olympics als ik hihi)

Super mooi man. Hoe zitten ze nu? Al een beetje in gelopen. Die van mij komen over 4 weken binnen.
Ben benieuwdd

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:04

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:42

Nee, mijn cognac kleurige zijn meer wat "roder". Die van jouw foto komt wat "camel" kleurig over vind ik.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:11

Die van mij zijn idd ook vrij rood, kijk maar in mijn profiel.

Volgens mij zit er tussen de modellen van petrie wel verschil tussen de cognackleuren.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:33

applejoo schreef:
wonderworst_ schreef:

Super mooi man. Hoe zitten ze nu? Al een beetje in gelopen. Die van mij komen over 4 weken binnen.
Ben benieuwdd

dankjewel! :D ja ze zitten heerlijk, eerste keer rijden was een beetje stijfjes en kon ik niet echt been geven, maar ik was er ook echt gelijk mee gaan rijden. leuk! welke heb je besteld? zwart, bruin, of cognac?

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:21

[quote="wonderworst_"]
Dankje! Ja dit zijn echt de olympics.. Dit zijn normaal gesproken de enige laarzen waar je geen extra's aan kan toevoegen maar ik heb mijn laarzen echt bij petrie zelf besteld, en voor mij hebben ze een uitzondering gemaakt en met de fabriek gebeld of ik dan toch op deze laarzen ook een lakrandje kon krijgen en gelukkig kon dat! :):) ben als een kind zo blij ermee!! (en ook heel leuk dat er niemand in nederland is met dezelfde olympics als ik

ik heb dus de bruine Olympics besteld omdat ik de cognac kleurige te camel vond. Nu lichtelijk spijt want ik zie hier hele mooie roodachtige cognac langskomen...
Maar bruin vind ik ook geweldig

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:24

Niezzz schreef:

Volgens mij zit er tussen de modellen van petrie wel verschil tussen de cognackleuren.

Wauw geweldige kleur ook!!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:12

Niezzz schreef:

Ja, die kleur heb ook ook (Zie profiel)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:55

Ja klopt, kleur is idd gelijk aan die van mij. Het is echt best wel rood.

Oja voor de mensen die binnenkort nieuwe krijgen, die van mij gaf in het begin best wel af als ik hem met ee cleaner schoonmaakte. Daarnaast heb ik ook een paar lichte dekjes waar een rode veeg onderin zit maar dat kan ook komen doordat ik een paard reed wat altijd heeeel erg zweette.

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:01

Toch raar dat dat deze mooie cognackleur er niet meer is en zo n gekke lichtere kleur alleen te kiezen is?
Heeft iemand ook een foto van de donkerbruine variant?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:09

Zijn de kleuren verandert dan? Heb je een foto van de nieuwe cognackleur?

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:34

applejoo schreef:
Nog een vraagje.. ik heb de bruine besteld Want toen ze mij het staaltje van het cognac lieten zien waren ze wel heel erg licht. http://www.rijlaarzen.nl/contents/media/elegance86142_000www.dutchridingboots.eu.jpgTerwijl ik nu de foto's van de cognac kleurige zie en vindt ze bij jullie op de foto veel donkerder..
Hoe kan het?? Zijn ze in het echt ook zoo licht als op mijn foto?/

Jaa, zie bovenstaande link.. Volgens verkoopster was dit de "cognac kleur"

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:42

Zo zien mijn cognackleurige er iig niet uit :=