Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:37

_Nicky schreef:
Ik ga binnenkort ook weer wat opnemen, de rest van de punten moet ik dan op wedstrijd rijden. Vraagje aan de jury: ik vroeg mij af of jullie bijv. stukjes van de proef weleens extra terug kijken of het beeld stil zetten.

Ik zet het beeld na ieder onderdeel even stil om mijn punt en commentaar te typen en probeer zo min mogelijk terug te spoelen. In de proef kan dat ook niet en als ik alles dubbel bekijk kost het me echt teveel tijd. Soms als ik twijfel over wat ik gezien heb, kijk ik wel even terug. Zo had ik gisteren een donker paard tegen een donkere achtergrond en twijfelde ik of hij achter omsprong in de galop, dan is het fijn dat je nog even terug kan kijken.

PSvanLot

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Ik jureer ook regelmatig nog online, en moet helaas bekennen dat het niveau van de proefjes echt zeer matig is. Had er laatst een ruime 20 en daarvan was zeker 75% erg onder niveau. Best jammer vind ik dat.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Is het niveau op de “gewone” wedstrijden dan beter PSvanLot?
Komt dat dan misschien dat ze thuis juist nog aan het trainen zijn zodat het op locatie uiteindelijk ook beter lukt?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Ik herken het niveauverschil met live wedstrijden ook wel. Niet zo straf als hierboven geschetst, maar bij lang niet iedereen kan ik een winstpunt kwijt en proeven boven de 195 zijn echt een uitzondering. Het is natuurlijk wel laagdrempelig om online een proefje in te sturen, ik kan me voorstellen dat het daarom veel beginnende wedstrijdruiters trekt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Melzazu schreef:
Is het niveau op de “gewone” wedstrijden dan beter PSvanLot?
Komt dat dan misschien dat ze thuis juist nog aan het trainen zijn zodat het op locatie uiteindelijk ook beter lukt?

Veel beter. Wat ik de laatste paar keren heb gehad was echt niet goed. Veel ruiters totaal niet op het niveau en zelfs waarbij nageeflijkheid niet aan de orde was en dan ben ik echt geen strenge jury.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Ik zeg heel eerlijk hoor dat ik er ook zo 1 ben die niet mega hoog scoort of net niet en wij zijn ook nog heel erg aan het werken aan de nageeflijkheid. Wij gaan ook wel op locatie om zo ook te wennen aan alles. Ik vind het thuis niet eens altijd makkelijker of beter gaan trouwens.

Ik begrijp jullie reactie wel. Als ik voor mezelf kijk gebruik ik het online rijden ook juist om jullie feedback te krijgen die je vaak minder duidelijk krijgt op de gewone wedstrijden. Ik waardeer dat enorm en weet dan dus juist ook waar ik sta en waar we dus aan moeten werken.

Het wedstrijden rijden helpt ons wel te verbeteren en te weten waar we in de lessen aan kunnen werken. Je werkt dan ook echt duidelijk ergens aan in plaats van dat je maar op hetzelfde niveau blijft zitten omdat niemand daar eens iets van zegt zoals jullie dat zo mooi kunnen.