Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

michellee73

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:06

hm, ik heb van die teugels die best gaan schuren op een gegeven moment.
dus handschoentjes, kreeg daarvoor, nog in de pony tijd en ik net reed, altijd blaren.
sindsdien eigenlijk altijd met handschoenen. nooit meer zonder gereden.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:11

Ja ook bij mij puur omdat ik anders me handen openrij, al rij ik de hele tijd met lange/ losse teugels...
en ook omdat ik een pijnlijk litteken aan me ringvinger heb en de handschoen daar, gek genoeg, extra bescherming aanbied.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:13

Ik heb 't eigenlijk altijd koud. Ook in de zomer. Dus daarom draag ik ( met uitzondering van echt hélé warme dagen) altijd handschoenen. Ik loop ook gerust in een trui als het 25 graden is Nagelbijten / Gniffelen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:18

hm, ik rij alleen met handschoenen als het erg koud is, of als ik een paard moet rijden dat de teugels uit je handen trekt (en vervolgens gaat bokken etc).
Bij het mennen doe ik ze iets eerder aan, want op de bok waait het toch altijd net iets harder. En het paard waarmee ik meestal men, trekt nogal hard (en als ik losser laat, gaat ze racen).

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:26

Ik rij met handschoenen omdat ik droge handen heb, en er met koud weer een vochtig weer velletjes loslaten. Dat erg pijnlijk is als ik zonder rij. En als het koud is rij ik er ook graag mee.
En ik ben het nu al zo gewend dat als ik zonder rij, dat dat vreemd is.
Ik vind ook wel dat je er wat meer grip mee hebt, bij bv een lastig paard wat nogweleens graag trekt of er vandoor gaat. Haha!

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:38

Ik rijd altijd zonder Clown
Soms, als het echt warm is ook wel met.. Vooral
in de zomer op kamp, of als ik een pony heb die
heel erg hangt of trekt kan het ook wel eens handig
zijn Haha! Maar voor de rest draag ik ze eigenlijk niet,
omdat ik dan precies minder gevoel in mijn handen heb Tong uitsteken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:51

in de zomer rijd ik zonder handschoentjes , in de winter met , en dat alleen maar omdat ik anders helle koude handen krijg Tong uitsteken

Pomponlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:26

ik rij ook meestal met handschoenen, vind dat mn teugels dan minder snel uit mijn handen glippen
en in de winter natuurlijk voor de warmte.
als ik meega op buitenrit doe ik ze ook aan gewoon voor het stof Tong uitsteken
heb geen zin om zwarte handen te hebben... al dat zand schuurt dan nog eens tussen je teugels, niet echt gezellig zo...

met mn verzorgpony rij ik ook met handschoenen omdat ze vaak gaat hangen omdat ze te lui is om te werken... en dan kan ze er in galop zo plots vandoor schieten, waardoor die teugels ook wel eens kunnen schuren in je handen.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:20

Als ik een paard rij die heel erg hard in de mond is of hangt, dan trek ik handschoentjes aan. Als het koud is draag ik ze soms ook!

Rainbow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:03

Ik draag handschoentjes omdat ik koude handen heb zonder handschoentjes.

probo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:53

ik draag ze liever niet want dan glijden mijn teugels minder door mijn handen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:00

maaikemuis schreef:
Ik kan dus niet MET handschoenen rijden. Dan heb ik het idee dat ik enorme proppen in mijn handen heb, en krijg ik kramp. Erg fijn op het moment dat je in de dressuurring moet verschijnen met je witte handschoenen, of als het heel koud, of heel warm is.

Dit is dus de reden waarom ik met handschoentjes ben gaan leren rijden. Reed altijd met blote handen en dan moest in de ring die handschoentjes aan en dan voelde ik niets meer en ging het niet goed. Dus in mn dagelijkse training heb ik mezelf getraind met handschoentjes te leren rijden zodat ik geen problemen heb met de wedstrijden

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:25

Mjay schreef:
ik heb gewoon veel eerder plekjes en blaren van de teugels zonder handschoenen ik vind t bovendien ook gewoon lekkerder rijden meergrip ofzo denk ik

dat heb ik dus ook. Als ik een harde hand heb, dan loopt mn pony niet meer, dus lijkt me beter als ik niet te hard ben...Knipoog
en leer in mijn lessen ontspannen te rijden! en in de les wordt daar dan wel opgelet:D

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:12

Ik draag handschoentjes omdat ik de teugels vind schuren. bovendien vind ik dat ik meer grip heb dan zonder handschoenen aan.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:54

Ik draag hadschoentjes tegen de kou (in de winter), tegen schuren (in de zomer met zweethandjes Tong uitsteken ) en voor meer grip. Ik vind niet dat het al dan niet dragen van handschoenen iets zegt over de hardheid van je hand..

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:55

Ik rij werkelijk nooit met handschoentjes, alleen op wedstrijden. Ik vind het alleen maar onhandig. Ik heb het idee dat ik heel weinig grip heb, en dat ik weinig kan. Vind het overbodig.

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:58

Toen ik op de manege reed had ik ze altijd standaard aan maar nu rijd ik alleen nog maar met m'n verzorgpony en gebruik ik ze eingelijk niet , vind ze niet echt nodig...

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:38

Mjay schreef:
ik heb gewoon veel eerder plekjes en blaren van de teugels zonder handschoenen ik vind t bovendien ook gewoon lekkerder rijden meergrip ofzo denk ik

Dit is bij mij precies zo, ik krijg een soort van ruwe huid tussen pink en ringvinger. Dit krijg ik ook als ik een stuk ben wezen stappen met lange teugel, dus heeft niets te maken met hard aan teugels trekken ofzo. Ik heb gewoon gevoelig huidje op mijn handen Haha! en rijd dus met handschoenen, altijd.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:16

Ik rijd ook altijd met handschoenen! Het liefste die van Roeckle Bloos Die zitten soepel en zo voel je je teugels beter, viind ik dan! Als ik zonder handschoenen rijd heb ik zeker blaren!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:56

SuperPaardje schreef:
Ik rijd ook altijd met handschoenen! Het liefste die van Roeckle Bloos Die zitten soepel en zo voel je je teugels beter, viind ik dan! Als ik zonder handschoenen rijd heb ik zeker blaren!

die handschoenen heb ik ook
ze zijn aardig prijzig, maar je hebt er wel goed waar voor.
ik heb ook die van Mondoni met dat soort gaas bovenop,
zelfs in de winter, je hebt er goede grip mee op je teugels, en ze gaan zelfs bij mij meer dan een jaar mee, (rijd er zo'n 4x pe week mee)
en die andere die ik altijd had, deden het niet langer dan een zomertje of wintertje(A)
haha

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:18

ik houd neit van met handschoenen rijuden, ik heb ze alleen met wedsrijden en koud weer

Charly05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:36

Ik vind het lekker om in de zomer gewoon met blote handen te rijden. Maar als ik op een paard rijd die erg trekt doe ik gewoon altijd handschoentjes aan. In de winter heb ik wel altijd handschoentjes aan.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:42

ik heb altyd handschoentjes aan met ryden .
mijn paard wil nog wel is de teugels uit mn handen trekken met als gevolg allemaal blaren ,.
en ik vind het in de winter ook warmer .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:46

nu rijd ik eigenlijk nooit meer met handschoentjes, ik heb een kwpner gereden die in de zomer met zijn hoofd schudde, doe daar zweethanden bij en je krijgt blaren.. (paard is allergisch voor de zon) ik vind het niet echt fijn rijden, dus rijd nu altijd zonder, ook in de winter Ja

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:48

Alleen in de winter rij ik met handschoenen en dan gewoon om naar het bos te gaan.
Want je zit al snel een paar uur in het bos en dat is wel heel koud!