Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 12:05

Hahahaha, ik probeer het positief te formuleren :') :D

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 21:33

Ohhh jongens, ik ben zo blij, en trots!! We reden vandaag onze eerste punt in de Inter1 *\%/* *\%/* Dit had ik toch nooit kunnen dromen toen ik haar tien jaar geleden geboren zag worden (en ik fanatiek spring- en eventingruiter was :D ) zo onwijs gaaf dit!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:51

Wat gaaf!!! Gefeliciteerd!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 02:46

Knap zeg!! Gefeliciteerd!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:39

Gefeliciteerd!! Dat smaakt vast naar meer?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:47

Gefeliciteerd wat tof!!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 21:19

Dank jullie!! Ben nog steeds aan het nagenieten!

Haha, ja Lithya, dat smaakt zeker naar meer! Maar ik ben ook wel heel realistisch, de stap naar de Zware Tour is echt heel erg groot. We trainen heel rustig door, en wie weet wat er nog gaat lukken, ze is pas tien en we hebben dus nog tijd zat, we zien het wel! Ik ga haar sowieso komend voorjaar dekken, dus dan is ze er over een jaartje hoe dan ook een tijdje uit.

Hoe gaat het met de rest verder? Zijn er nog wedstrijden gestart?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:46

Kan ik me voorstellen, geniet nog maar lekker lang van je roze wolk!

Mijne heeft een maandje semi vrij gehad, iets meer longe, rijden alleen simpel en elke week een rondje bos (ik moet daarvoor opladen, dus zeker in de winter vraagt dat wel even plannen naast werk). Hopelijk is ze weer klaar om aan het werk te gaan, want ik heb er inmiddels wel weer zin in :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:03

Ik had volgend weekend op de planning staan. Serie is ondertussen al heel wat verbeterd maar ben van de week gaan oefenen in een 20x60 baan en kwam er toch achter dat de hele proef aan elkaar rijden nog niet zo vlekkeloos loopt zoals ik het wil hebben dus toch maar afgemeld. Ik ga de komende tijd wat vaker daar de proef rijden en zo iedere keer wat meer bijschaven zodat we over een tijdje met voldoende vertrouwen weer voor het echt kunnen :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:25

xmarliez schreef:
Ik had volgend weekend op de planning staan. Serie is ondertussen al heel wat verbeterd maar ben van de week gaan oefenen in een 20x60 baan en kwam er toch achter dat de hele proef aan elkaar rijden nog niet zo vlekkeloos loopt zoals ik het wil hebben dus toch maar afgemeld. Ik ga de komende tijd wat vaker daar de proef rijden en zo iedere keer wat meer bijschaven zodat we over een tijdje met voldoende vertrouwen weer voor het echt kunnen :)

Rijdt je anders in een kleinere baan?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:48

martinev schreef:
Ohhh jongens, ik ben zo blij, en trots!! We reden vandaag onze eerste punt in de Inter1 *\%/* *\%/* Dit had ik toch nooit kunnen dromen toen ik haar tien jaar geleden geboren zag worden (en ik fanatiek spring- en eventingruiter was :D ) zo onwijs gaaf dit!!

Daar herken ik je naam nog wel van :D je was zeker heel fanatiek!

Maar dressuur is ook best leuk toch.

ik vind de stap naar de zware tour ook heel erg groot. ik heb eerst wat mentale issues op te lossen in de wedstrijdbaan voordat ik de overstap überhaupt ga maken.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 06:49

Lithya schreef:
xmarliez schreef:

Rijdt je anders in een kleinere baan?

Ja heb thuis gewoon 20x40 wat helemaal prima is maar soms is het wel fijn de proef door de kunnen rijden in die 60 baan zodat ik echt goed kan voelen hoe dat het daadwerkelijk gaat. Gelukkig mag ik gebruik maken van een rijbaan ongeveer 10 minuten hier vandaan dus dat is fijn!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:18

xmarliez schreef:
Ja heb thuis gewoon 20x40 wat helemaal prima is maar soms is het wel fijn de proef door de kunnen rijden in die 60 baan zodat ik echt goed kan voelen hoe dat het daadwerkelijk gaat. Gelukkig mag ik gebruik maken van een rijbaan ongeveer 10 minuten hier vandaan dus dat is fijn!

Ik heb het omgekeerde :o zelfs met les is de baan 60x25 40x25 80x80 of 80x35. Dan vind ik 20x40

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:25

Die luxe heb ik niet haha :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:08

xmarliez schreef:
Die luxe heb ik niet haha :')

Gewoon vaker gaan springen :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:54

De beste wensen voor iedereen. Hopelijk kunnen jullie alle mooie progressie en resultaten doorzetten en wordt 2025 een top jaar!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 15:24

Lithya schreef:
De beste wensen voor iedereen. Hopelijk kunnen jullie alle mooie progressie en resultaten doorzetten en wordt 2025 een top jaar!

Mooi Lithya, daar sluit ik me volledig bij aan!

Snap je helemaal Marliez, de lijnen zijn gewoon niet meer fijn door te rijden in 20x40. Wel heel fijn dat je zo dichtbij een grote baan hebt om te kunnen trainen! ik heb thuis ook alleen 20x40 en mis de grote bak ook regelmatig. Ik heb geïnformeerd wat het kost om de bak te laten verlengen, maar dat kost me nu toch echt teveel, naast het feit dat ik het eigenlijk zonde vind dat ik er dan een stuk weiland voor op moet offeren. Ben nu maar lid geworden van een vereniging in de buurt waar ik altijd in de grote baan kan trainen en ook mag lessen. Bijkomend voordeel is dat daar clubspringlessen worden gegeven door mijn oude instructeur, dus daar ben ik met mijn andere paard weer mee gestart, superleuk!

Leuk vibabu, jouw naam komt me ook bekend voor, en ja dressuur is zeker leuk haha!
Waar loop je tegenaan op de wedstrijden?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:53

martinev schreef:
[ik heb thuis ook alleen 20x40 en mis de grote bak ook regelmatig. Ik heb geïnformeerd wat het kost om de bak te laten verlengen, maar dat kost me nu toch echt teveel, naast het feit dat ik het eigenlijk zonde vind dat ik er dan een stuk weiland voor op moet offeren.

Wij hebben de bak stukje bij beetje verlengd. Laatst een loonbedrijf dat eb-en vloedbanen aanlegt tussen neus en lippen door gevraagd wat dat nou zo ongeveer kost. Moest uitgaan van de 20-30 duizend. De aanleg was niet zo spannend en duur, maar het zand wat ze moeten gebruiken wel. Nou dat wordt hem niet zonder het winnen van de miljoenen loterij.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:48

Jullie ook de beste wensen voor 2025! Dat het maar een mooi, sportief jaar mag worden :D

Ik heb een eb en vloed bodem en een 20 meter spiegelwand aan het einde dus verlengen kan bij mij niet plus dat ik toen echt bewust heb gekozen voor maar 40 meter, met jonge paarden trainen vind ik dat zelf fijner en ik wilde de bak perse op deze plek :D Ik heb ook een club in de buurt idd met een grotere bak (en binnenhal dus altijd handig haha). Wel leuk dat jouw oude instructeur les geeft bij jullie op de club martine! Vaak zijn de clublessen ook super betaalbaar dus dan helemaal fijn als ze door iemand gegeven worden die je kent en wat past!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 20:05

Haha Lithya, om dat soort bedragen gaat het inderdaad, en aangezien ik gisteren het astronomische bedrag van 5 euro heb gewonnen in de Staatsloterij, gaat het hem niet worden!

Marliez, nee, met zo'n spiegelwand is het niet te doen inderdaad, overigens wel onwijs fijn zeg, zoveel spiegels! En precies, met jonge paarden is het zeker fijn dat er een eind komt aan de bak.
Ja het is top bij die vereniging, betaal 25 euro per maand, mag met al mijn paarden daar rijden, en dus al die lessen volgen. Dressuurlessen worden ook door een Lichte Tour amazone gegeven, ken haar niet, maar wil binnenkort eens met mijn jonkie mee gaan rijden in zo'n les, die heeft het hier thuis veel te rustig, dus die moet wennen aan de hectiek van een drukke baan. En ze hebben zowel een 20x60 als een 20x40 binnenbaan, perfect dus!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:15

@martinev de lengte van de baan. Binnen heb ik 20x40, buiten 20x55 met een ponygoot en met les een bak van 60x30 volgens mij. Dat is het fysieke ongemak. Verder zit ik mentaal met het probleem dat ik zo bang ben dat ik m'n proef vergeet waardoor ik spanning krijg en daardoor krampachtig en gehaast ga rijden. Dat fysieke is gewoon een kwestie van inspelen op de afmetingen maar dat mentale man man wat is zo'n hoofd lastig.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 13:30

Oh ja Vibabu, dat lijkt me echt heel lastig, en ook moeilijk te doorbreken. Zou zo ook even niet weten hoe je dat dan om moet draaien, want het zal vast niet uitmaken dat je van jezelf weet dat je hem goed kent.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:43

Dat is heel lastig inderdaad. En ik kan je ook geen tip geven aangezien ik daar zelf (gelukkig) geen last van heb. Ik rij thuis altijd vaak de proef en ik rij m ook nog heel vaak door in alleen mijn hoofd, dat zorgt bij mij dat ik altijd wel vertrouwen heb dat ik de proef nog weet. Ik heb wel eens 2 Z1 proeven en 2 Z2 proeven op 1 dag uit m’n hoofd gereden en ik rij nu al jaren maar 1 proef dus die moet ik wel zien te :') onthouden van mezelf haha.

Voor mij zorgt uit mijn hoofd rijden juist voor ontspanning en rust. Als ik af moet gaan op wat iemand zegt dan ben ik alleen daar op aan het focussen en wil ik die ‘bijhouden’. Werkte voor mij dus helemaal verkeerd :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:55

Een hoofd trainen is best lastig zeg ik uit ervaring.
Een tijdje terug werd ik getipt op een sportpsycholoog en daar heb ik nu een masterclass van gevolgd, vervolgens weinig mee gedaan en vorige week een real life soort van masterclass gevolgd. Super interessant en ik hoop nu vol te kunnen houden om de rust en ruimte in mijn hoofd te hebben en beter gefocust kan blijven.

Zijn er meer die tegen dit probleem aanlopen? dat je alle vogeltjes ziet vliegen in de bak (letterlijk en figuurlijk) en daardoor gehaast gaat rijden?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:02

vibabu schreef:
Een hoofd trainen is best lastig zeg ik uit ervaring.
Een tijdje terug werd ik getipt op een sportpsycholoog en daar heb ik nu een masterclass van gevolgd, vervolgens weinig mee gedaan en vorige week een real life soort van masterclass gevolgd. Super interessant en ik hoop nu vol te kunnen houden om de rust en ruimte in mijn hoofd te hebben en beter gefocust kan blijven.

Zijn er meer die tegen dit probleem aanlopen? dat je alle vogeltjes ziet vliegen in de bak (letterlijk en figuurlijk) en daardoor gehaast gaat rijden?

Gehaast gaan rijden nee, gedachtes die van links naar rechts gaan die nergens mee te maken hebben zeker. Alles zien wat een ander in een week nog niet is opgevallen ook. Met training heb ik dit meer dan tijdens concours.