Waarom draag jij geen helm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:37

Ik zelf draag altijd mijn cap, alleen voor een foto zet ik hem ooit even af.
Maar mijn vriendin rijdt nooit met cap. Ze krijgt daar ook heel erge hoofdpijn (migraine) van.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:46

Ik rij in de binnenbak van mijn buurman zonder cap, omdat ik anders aan een kant de dakspanten bijna raak, is beetje laag aan die kant en paard doet niet meer zo gek. Doen niet zoveel meer omdat hij eigenlijk z'n pensioen heeft, maar rij hem nog wel in de bak voor de nodige beweging en bespiering. Zou ook wel op de binnenhoefslag aan die zijde kunnen, maar zo gaat het ook. Alles daarbuiten altijd cap op standaard.

Famke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:02

je moet gewoon altijd een cap op doen er kan altijd iets gebeuren!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:12

BopjeBo schreef:
Ik rij in de binnenbak van mijn buurman zonder cap, omdat ik anders aan een kant de dakspanten bijna raak, is beetje laag aan die kant en paard doet niet meer zo gek. Doen niet zoveel meer omdat hij eigenlijk z'n pensioen heeft, maar rij hem nog wel in de bak voor de nodige beweging en bespiering. Zou ook wel op de binnenhoefslag aan die zijde kunnen, maar zo gaat het ook. Alles daarbuiten altijd cap op standaard.

Ben je dan juist niet bang dat er wat gebeurd? wat als je omhoog geveerd word en tegen de spanten aan slaat? :\

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:59

ik rijd ALTIJD

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:00

ik rijd ALTIJD met een cap op! maar dat moet ook van de manege...

Marieke_Hks

Re: Waarom draag jij geen helm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 01:44

Ik ben vooral van mening dat iedereen echt lekker zijn eigen ding moet doen hierin.
Ben in de tijd dat ik rij, 11 jaar alweer ondertussen, vaak zat van een paard afgevallen. Ellende hierbij is dat ik, altijd braaf met mijn capje op, nooit met mijn hoofd ergens op ben gevallen, maar wel mijn rug al drie keer op verschillende plekken heb gekneusd én gebroken.
Als er iets verplicht zou moeten worden zou het die bodyprotector wel moeten zijn :))

Maar moet ook eerlijk toegeven dat ik laatste tijd vooral zonder cap rondhobbel.
Waarom? Zou het zo niet eens weten.
Maar vind ook zeker: als je er vanaf dondert, je hebt wat en je had geen cap op: eigenschuld, niet mauwen dan. *\o/*

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:00

Ben ik het ook mee eens. Rij al ff langer, 29 jaar, vroeger werd daar zeker heel anders mee omgegaan toen ik leerde rijden. Heb wel eens het gezegde gehoord 'Een goede ruiter is minstens 100 x van z'n paard gevallen ' of zoiets. Tuurlijk is cap en bodyprotector belangrijke bescherming, maar sluit nooit uit dat je jezelf behoorlijk kan beschadigen, dan moet je er gewoon niet opstappen want het risico blijft wat je ook aantrekt. Een cap is wel het minste wat je op kan doen, een bodyprotector kan mede zorgen voor beperking in je bewegelijkheid, maar als je springt bied dat wel bepaalde bescherming. Als ik me zorgen ga maken wat er allemaal mis kan gaan dan stop ik ermee, dan is het niet meer leuk. Vertrouw ik een paard niet dan stap ik er zeker niet op. Van mijn paard hoef ik echt geen rodeo in de bak meer te verwachten ivm z'n gezondheid. Al ik 'omhoog geveerd' zou worden heb ik nog ruimte hoor, sla niet zomaar tegen de spanten aan.

AmberICT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:21

Ik draag ook altijd een cap, wil niet het risico lopen dat er iets gebeurt!

Sietske74Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:27

Ik droeg nooit een helm. Uit gemakzucht denk ik.
Tot ik een aantal jaren op een paard van een kennis ging zitten. Ze zei doe toch maar een helm op. Ik stap op en wil recht gaan zitten. Terwijl ik omhoog kom schiet het paard naar voren onder een deurpost door. Door de helm had ik geen centje pijn. Wel een blauwe schouder maar stel je voor als ik die klap tegen mijn voorhoofd had gehad

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:43

Ik draag nooit een helm, omdat ik gewoonweg nog steeds niet hard genoeg op mijn hoofd gevallen ben om daartoe gemotiveerd te zijn.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:25

opala schreef:
Ik draag nooit een helm, omdat ik gewoonweg nog steeds niet hard genoeg op mijn hoofd gevallen ben om daartoe gemotiveerd te zijn.

En als je wel een keertje "hard genoeg" valt, is het te laat... Dan laat je drie kinderen en een man achter.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:32

MayDayParade schreef:
opala schreef:

En als je wel een keertje "hard genoeg" valt, is het te laat... Dan laat je drie kinderen en een man achter.

En dat is dan haar eigen keus geweest :)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:39

Kirsha schreef:
En dat is dan haar eigen keus geweest :)

Komen we weer met dat standaard argument :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:46

Ja, want 'als je valt is het te laat en dan laat je anderen achter' is niet standaard wil je zeggen... Waar het mij om gaat is dat opala gewoon eerlijk is en dan komt er gelijk weer zo'n cliché. Zelfde idee toch? Iedereens eigen keus hoor.

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:02

Ik draag altijd een cap. Ik ben ook wel eens op mijn hoofd gevallen en toen was ik daar toch blij mee! Tja, het zal best prettig zijn om de wind door je haren te voelen en om niet bezweet te zijn na het rijden, maar dat neem ik gewoon voor lief. Ik ben ook eigenlijk niet anders gewend en ik denk dat dat zeker uitmaakt in de beleving hiervan.

xmeisjedeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:14

ik heb een keer zonder cap gereden maar ben toen heel hard op mijn hoofd gevallen waardoor ik in het ziekenhuis kwam te liggen en sindsdien rijd ik nooooit meer zonder!

Fjordo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:20

Ik rijd tot nu toe eigenlijk altijd met cap. Ookal is je paar nog zo betrouwbaar of braaf. Hij kan altijd ergens van schrikken. Je kan beter voorkomen dan risico's nemen ;)

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:57

xmeisjedeem schreef:
ik heb een keer zonder cap gereden maar ben toen heel hard op mijn hoofd gevallen waardoor ik in het ziekenhuis kwam te liggen en sindsdien rijd ik nooooit meer zonder!
Wow, wat zal dat schrikken zijn geweest! Heb je er niets aan overgehouden?