Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:58

Heej,

Wat ik mij afvraag, na die verbetering, zie ik nog steeds verschillende afbeeldingen van de Uvex Exxential (Uvision)

Bij ooteman bijvoorbeeld staat nog deze http://www.ooteman.nl/dames/veiligheid/ ... -exxential
Terwijl op de site van uvex zelf die met de regelbare schuifjes staat.

Weet iemand of deze beide gewoon veilig zijn??

Groetjes Karen

Babbelaar20

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:13

Ik denk dat je of deze van ooteman (de gerepareerde krijgt) of die met schuifjes. Tis maar net hoe snel de 'oude' caps op zijn denk ik.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:53

Heb de oude bekeken in een Divoza shop, en met dat plastic plaatje erin leek mij de ventilatie niet echt optimaal, daarbij was ie bij hun niet leverbaar tot januari in mijn maat. Heb hem dus via de Uvex site zelf besteld (Ruitershop pas de deux) waar ze beide modellen nog hadden en ben voor de nieuwe gegaan.
Fijne helm, zit goed, is licht en goede ventilatie voor een leuke prijs.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:08

Ik heb de mijne nu al 1x op gehad (ow, ik rij te weinig, sinds ik mijn cap heb er 3x opgezeten ofzo :')) maar ik heb dus (helaas) een "nieuwe" gehad, maar mijn nieuwe is gewoon een oud model met een plasticje... Ziet er wel weer helemaal mooi uit, maar qua ventilatie toch wel heel erg jammer...

Twijfel nog wat ik ermee ga doen en of ik niet stiekem toch een beetje naar een andere ga kijken en deze binnenkort te koop zet... (Ow jaah, eerst de cap hier afkraken en dan nog moeten verkopen is slim..) maar de reden om uvex te kiezen is o.a. de ventilatie (en dat ie geen stofje had)...

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:36

tijdje geleden dat hier gereageerd is, maar meer mensen die vinden dat het lijkt of je met een plastic zak over je hoofd rijdt tijdens intensieve training met die aangepaste cap(met dat plastic plaatje onder de lucht roosters)? Ik ben er niet echt blij mee moet ik zeggen, ik heb juist voor uvex gekozen om de goede ventilatie..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:06

Hoorde dat inderdaad van veel mensen, en dat is voor mij ook een van de redenen geweest om hem via Uvex zelf te bestellen, en niet bij een andere ruitersportzaak, waar ik geen zicht had op welke ik zou krijgen. Nog altijd erg blij met mijn keuze :)
Heb overigens ook een BR Viper, vind ik qua pasvorm wat fijner zitten, maar wel warmer.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:45

Blondie01 schreef:
tijdje geleden dat hier gereageerd is, maar meer mensen die vinden dat het lijkt of je met een plastic zak over je hoofd rijdt tijdens intensieve training met die aangepaste cap(met dat plastic plaatje onder de lucht roosters)? Ik ben er niet echt blij mee moet ik zeggen, ik heb juist voor uvex gekozen om de goede ventilatie..

Inderdaad, het luchtige is er nu helemaal van af,maar dat vond ik toch al tegenvallen :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:54

Ik rij niet actief :') En het is nog winter, dus nog weinig van gemerkt... Ben benieuwd straks in de zomer....