Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mrie schreef:Dit is misschien niet de juiste plek, en het is misschien al eerder gevraagd. Ik heb niet alle twee de topics helemaal doorgelezen... Mijn vraag.. Van wat voor stof maak je een rijbroek, heeft dergelijke stof ook een naam? En weet iemand een adres daarvoor.
Ik ben een redelijk ervaren naaimens ik maak (aandelopendeband) mijn eigen broeken, jurken, jasjes ect... Maar ik kom nou nooit stof tegen in de winkels en de markt waarvan ik denk daar kan ik een rijbroek van maken.....
Of het is te flubberig, of het rekt maar naar een kant, of het is te synthetisch...
lieveislief schreef:Dankjewel allemaal, ik ben nieuwsgierig naar de jouwne _Jessie
ahhrr ik ben weer bezig aan de blauwe, maar nu zie ik op de vorige pagina dat zwarte jasje met witte kraagje,
Wie kan mij uitleggen hoe ik zn kraagje krijg????
Ik heb het al 100 keer geprobeerd!, met naadje in de hoek lukt het al wel, maar zonder nog niet.
lieveislief schreef:Dankjewel allemaal, ik ben nieuwsgierig naar de jouwne _Jessie
ahhrr ik ben weer bezig aan de blauwe, maar nu zie ik op de vorige pagina dat zwarte jasje met witte kraagje,
Wie kan mij uitleggen hoe ik zn kraagje krijg????
Ik heb het al 100 keer geprobeerd!, met naadje in de hoek lukt het al wel, maar zonder nog niet.
kleinvosje schreef:Ik heb op de markt een stofje voor 1,50 per meter gekocht, heb 2 of 3 meter gekocht, dus 4,50. Ik denk dat ik alles bij elkaar, inclusief garen, voering, vullingen en knopen op max 20 euro zat.
texelse schreef:veel meegelezen hier, tips opgedaan, en ik heb zelf al eens een paar colbertjes gemaakt, en nu ga ik dus
aan de gang. Mijn dochter kon niet slagen voor een leuk betaalbaar jasje, en gisteren hebben we softshel stof gehaald, en binnenkort ga ik aan de gang! Ben benieuwd.
Nog tips voor het verwerken van de softshel? Voor de voering heb ik een hele dunne rekbare stof genomen zodat er niet van die dikke naden ontstaan. En uiteraard goed garen, en de juiste naaimachinenaalden aangeschaft.