Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:19

Bij mij gaat het ook heel goed, heb eigenlijk nergens last van en kan beide kanten op goed hoepelen. Ik merk dan ook eigenlijk niet echt veel resultaat :( Misschien doe ik het niet goed? Maar zoveel mis kan er niet gaan toch? Blijft bij jullie de hoepel wel mooi recht of gaat hij wat zwieberen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:07

Ik denk dat jij weinig resultaat bemerkt, omdat je al aardig recht en getraind was. Van 99 naar 100 ben je zo, van 10 naar 100 kost wat meer moeite ;)

Ik had een week of wat terug bij de Action een hoepel meegenomen, maar kreeg hem maar niet rond. Hij woog ook nauwelijks iets dus van het weekend dat ding maar gedemonteerd en er kwamen nog maar een paar druppels water uit. Ik heb hem nu opnieuw gevuld met zand en nu gaat het iets beter, maar ik moet nog ff oefenen. Ik heb wel een redelijk grote, maar zit nu toch te twijfelen of ik misschien ergens zo'n grote ga bestellen. Ik vind het alleen een behoorlijk bedrag om te investeren als ik niet zeker weet of dat ik die wel rond ga krijgen. Zou jammer zijn als hij over een paar weken ergens in een kast beland.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:09

Oefening baart kunst, en anders kun je hem misschien altijd nog verkopen aan iemand in dit topic? :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:11

Ik zat eigenlijk meer te denken om hem voor een prikkie over te nemen van iemand uit dit topic die er de brui aan heeft gegeven :P

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:12

Hehe dat kan natuurlijk ook! :Y)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:15

Falona hoe heb jij die van de Action netjes uit elkaar gekregen?
Ik heb hier ook de grootste daarvan maar hij is echt te licht :=

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:15

hahahah lees nu dat hoe groter die is hoe makkelijker, en ik maar boos dat ik hem niet normaal krijg, hoelahoep kom ik net doorheen,was kleinste die er was hihi, dacht dat is wel handig zon kleine hoelahoep hihi! ook nog eens extreem licht. pff. het is wel ff doorzetten, ben benieuwd of het me vandaag nog gaat lukken!

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:16

Haha het is inderdaad hoe groter hoe makkelijker eigenlijk, leek mij eerst ook niet logisch maar als je een kleine pakt moet je heeeeel snel draaien denk ik. :P

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:19

Het hoelahoepen lukt redelijk kan het makkelijk een tijdje volhouden. af en toe raak ik een beetje uit evenwicht en moet ik hem ff opnieuw aandraaien. Nu ging mijn vriend het proberen en na even oefenen lukte het hem wel. Hij bewoog alleen met zijn heupen van voor naar achter ik draai echter met heel mijn heupen rond. Wat is de beste manier?

En zijn er meer mensen bij wie hij "scheef" hoepelt? Hoe lossen jullie dit op?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:37

@Nijn: Je moet even kijken waar het hechtpunt zit. Dat zie je aan hoe de folie er omheen gewikkeld is. bij het hecthpunt zit nog een stukje afwerkfolie er omheen gewikkeld. Het stukje afwerkfolie eraf halen en dan kan je hem zo uit elkaar schuiven. Er zit een koppelstukje tussen en aan beide uiteinden een stop om te voorkomen dat het water weglekt.

Die stopjes zitten alleen best diep, die zie je niet met het blote oog. Als je er met een goede felle zaklamp in schijnt kan je ze zien zitten en kijken of je die eruit kan krijgen. Mijn man heeft er een schroef in gedraaid met een ijzerdraadje er omheen (schroef was tekort) de stop er voorzichtig uit getrokken. Wel rechtop houden en bij voorkeur buiten doen, want hij is gevuld met water!

Als je met zand oid wilt vullen, zoals ik heb gedaan, dan is het makkelijker om beide stopjes eruit te halen en van beide kanten met een trechter zand erin te gooien. Daar kwam ik halverwege achter toen het zand niet ver genoeg naar mijn zin zakte. Ik adviseer je dan wel om het zand te zeven zodat je alle grote brokken die opstoppingen kunnen veroorzaken eruit hebt.

Stoppen er weer in, tussenstuk er tussen en weer in elkaar schuiven. Wat plakband of ducktape er om heen om af te weken en hij is weer beter als nieuw.

Hmm, bedenk me nu dat ik voor 2 euro nog zo'n hoepel heb en ik vast wel van 2 hoepels 1 grote kan maken....

Ik krijg hem na deze oefening trouwens wel om mijn nek rond, maar nog niet om mijn middel. Voordat ik hem verzwaarde lukte om mijn nek ook niet :+

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:56

Dat is wel handig dat je hem zo hebt kunnen verzwaren. Om m'n nek zal ik maar niet doen met mijn hoepel met die noppen. :=

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:04

Toch zo maar eens met een schroevendraaier proberen, ik was al bang dat er een zaag aan te pas moest komen :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:16

Zaag hoeft niet, maar als je de opening hebt gevonden moet je ook nog die afsluitdoppen eruit zien te krijgen en dat is wat lastiger omdat die zo diep zitten.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:53

Zo ver was ik al, maar ik had geen flauw idee hoe ik die dopjes er uit moest krijgen :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:39

Is er nog wel hoop voor mij? Rechtsom lukt écht helemaal niet. Hoepel zakt gelijk scheef en valt op de grond. Inmiddels ben ik na 3 dagen ook wat beurs, probeerde het net nog even maar deed nu wel pijn. Heb ook een blauwe plek. Maar je moet het geloof ik niet proberen als je al moe bent. Had al gefietst en was net wezen paardrijden en toen ging ik nog even proberen te hoelahoepen, dat lukte niet echt. :D

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:55

Denk niet dat het dan beter zal gaan als je al moe bent denk. :P Ik deed de eerste dagen echt met een goed dik vest hoepelen anders kreeg ik ook wel snel last en lukte het sowieso al niet. Vandaag met alleen een hemdje en dat ging wel goed. :) En anders misschien van die instructie filmpjes kijken? Misschien dat dat helpt?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:56

ik heb zaterdag ook een hoepel gehaald maar wou idd nog voor geen meter.. kom tot een half rondje?? :+
net voor de gein even gewogen op keukenweegschaar en hij was welgeteld 136 gram :Y) :Y)

ik mag dus ook aan het verzwaren :+ heb hem gehaald bij de bart smit, grotere maat, maar wss nog steeds te klein (75cm)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:00

Wat lukte er de eerste dagen niet? Kon je de hoepel niet hoog houden? Gisteren ging het linksom wel even goed, ik gaf er zelfs een kreetje bij hahahah "JAHA" riep ik toen ik voelde dat het beter ging. :D
Dus toch een kwestie van 'aanhouder wint' .
Ik heb al verschillende filmpjes bekeken, we blijven gewoon oefenen. :) Moet vanzelf een keer goed gaan.
Heb een vriendin die wil het ook wel gaan doen, kunnen we lekker met ons tweetjes hoelahoepen.

Ik heb wel zo'n grote van 100cm, zo'n weighthoop met een paar bobbels.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:40

Mijn magnetic is vanmorgen binnengekomen :Y)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:26

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:08

Iemand enig idee wat het verschil is (als effect) tussen de NEW BODY Health Hula Hoop (I level) hoepel en de magnetic van sportbay?

rogainam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:33

dit moet ik eens testen :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:52

tjee ik heb net voor de 1ste keer met mijn magnetic gewerkt, wat een marteltuig...
Mijn middel ziet knalrood dus dat zijn morgen blauwe plekken :')

Rechtsom ging super maar linksom wou ik het begin voor geen meter.
Tegen het einde lukte het aardig :j

Op mijn verpakking stond trouwens dat je het dagelijks of om de dag minstens 10 minuten moest doen omdat het anders geen nut heeft. (omdat ik hier ergens las dat je het in het begin maar 5 minuten mocht doen)
Ik heb nu ongeveer een klein halfuurtje gehoepeld :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:47

Die van mij zakt gewoon rechtstreeks naar beneden :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:41

Nou, ik ben toch al gauw langer dan 5 minuten bezig hoor, stond op mijn verpakking voor de 1e 2 weken beginnen met 5 minuten. Ik denk vooral om je lichaaam er aan te laten wennen. Chipieke dat probleem heb ik ook, alleen rechtsom. Maar je moet natuurlijk niet stil blijven staan :P