Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:54

Furias schreef:
Ik rijd met cap, ja ook in de zomer. Mijn ouders vinden dat prettiger.

Ik kom hier op terug. Rijd nu toch soms zonder cap. Mensen zeggen dat het dom is, maar dat vind ik niet en het is mijn eigen verantwoordelijkheid.

animalphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:22

Ik rij altijd met cap , ookal is het paard zo lief en mak.
Het zijn dieren en onvoorspelbaar!

Je kan beter een cap op doen dan dat je met hoofd ergens op valt dan heb je er meer last van.
Zit je cap niet lekker , probeer dan eens andere cappen! :D

Nannepannie

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:58

Bij de manege is het er bij mij altijd ingestampt dat zonder cap rijden onverantwoord is enzo
Daarom rij ik eigenlijk nooit zonder cap ;p
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen liever toch zonder willen rijden
Ik vind ook dat ze dat gewoon lekker zelf mogen weten ;)

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:36

Cap wel of niet dragen is eigen keus. Iedereen weet wel dat het veiliger is met cap te rijden. Het is een afweging die iedereen zelf moet maken. Bij maneges vind ik goed dat het verplicht is, net zoals ik vind dat kinderen altijd verplicht zouden moeten worden (door de ouders) om een cap te dragen. Zelf rijd ik ook altijd met cap, puur voor de veiligheid.

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:38

Sja, eigen risico, lijkt me.:j

Shana_bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:25

Ik rij ook al even zonder cap gewoon omdat ik mijn paarden vertrouw. Ik ben er wel bewust van dat het onveilig is . Maar het heeft ook voordelen.

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:39

Ik rij altijd met cap, ook al is mijn paardje zo lief als ze wel een keer een uitspatting krijgt en ik tuimel er wel af dan heb ik mijn hoofd wel goed beschermd. Ik zit zelfs nog aan een bodyprotector te denken als ik op buitenrit ga. Veiligheid staat bij mij wel op nummer 1.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:43

Vroeger reed ik altijd met cap, maar nu ik terug begonnen ben met paardrijden en m'n oude cap niet meer pastte, draag ik er geen. Mijn moeder zou het natuurlijk liever anders zien...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:44

Met jonge paarden (lees tot 5 jaar) of paarden die ik niet ken rij ik met, anders zonder.
Het stoort mij enorm moet ik zeggen!

Axioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:29

Het is uiteraard veiliger om er wel een te dragen, dat weten we allemaal wel, denk ik. Maar ik vind ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is als er dan wat gebeurt. Op de manege ben je gewoonlijk ook niet verzekerd als je geen tok/cap ophebt bij het rijden.

Zelf draag ik altijd een tok bij het rijden. Twee jaar geleden ben ik van een arabiertje gevallen toen die panikeerde en op hol sloeg. Ik viel uiteindelijk tegen een tractor die in een hoek van de piste stond en had een serieuze hersenschudding en mocht voor een dikke 24 naar de IC. Had ik m'n tok (waarvan de stof gescheurd was door de klap en waarop blauw terechtgekomen was van de lak van de tractor!) niet opgehad, dan was ik dood of zeer zwaar gehandicapt geweest, zonder twijfel. Tokje op, dus! -:)

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:31

Paarden blijven vluchtdieren. Ze kunnen van de kleinste dingen schrikken, waar ze normaal nooit bang voor zijn.

Tuurlijk is het een 'vrijer' gevoel zonder cap. Maar in het ziekenhuis met een zware hersenschudding voel je je toch iets minder vrij! Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind veiligheid toch het belangrijkste..

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:35

Ik draag altijd een cap op. Maar soms als ik uitstap ergens op een paard heb ik geen cap op maar dat is zelden. Ik voel me veiliger met cap op.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:43

Nooit maar dan nooit zonder cap. Ben ik hem vergeten, dan rijd ik niet. Ik ben 2 weken geleden geallen. Ik zou nie tweten hoe, maar in elk geval hard op mn hoofd, Flinke hersenschudding tot gevolg. Ben toch wel 12 uur kwijt geraakt.

Hoe zou ik er bij gelegen hebben als ik mn cap niet op had? Mischien wel tussen 6 plankjes. Altijd dop op mn kop

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:37

ik vind ook dat ze in de hogere dressuurklasse met cap moeten rijden i.p.v. een hoed. paarden kunnen nog zo goed getraint zijn op geluid dan nog kan die schrikken of zich verzetten, soms denk ik: ze moeten het zelf maar weten. zelf rijd ik altijd met cap ook voor de foto. want ook kan je paard schrikken van een flits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:22

Ik ben verplicht om bij mijn bijrijdpony met cap te rijden, ben het er zelf ook helemaal mee eens ;)

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:12

Zonder cap rijden heb ik altijd onverstandig gevonden, logisch. Ookal is je paard nog zo'n brave, schrikken of een rare stap (al is het maar een struikelstap waar je net niet op had gerekend) kunnen ze altijd. Vandaar dus altijd mn cap op!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:44

Ik heb 'm alleen op waar het Móet....
Het is een gewoonte om zonder cap te rijden,misschien een slechte maar het zij zo.(ik zit meestal op 4jr soms op een vreemde goed gereden.).
Mijn kindjes daarintegen mogen ABSOLUUT niet zonder cap rijden.
(Gelukkig vragen ze ook niet waarom papa en mama dat Níet doen) :o

ladylis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:46

ik durf eigenlijk niet goed zonder te rijden. Ik ben al een paar keer gevallen, omdat ik de nieuwe aanwinst van de manege mocht proberen...( jonge tinker merrie, vrij eigenwijs..)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:49

Zonder cap vind ik hetzelfde als zonder gordel in de auto.
Voel me onveilig en incompleet.
Heb een goede vriendin zien vallen zonder cap, en na 2 weken coma is zij overleden.
Dit had voorkomen kunnen worden met dat ding op haar hoofd.
Zonder rijd ik niet! Ben ik hem vergeten rij ik niet, dan maar longeren.
Laat het je niet storen, zie het als veiligheid en iets wat erbij hoort.
Enne er zijn tegenwoordig zoveel mooie caps, dat het ook best wel een gadget is....
En er zijn nog steeds heren die er leuker uit zien met, dan zonder cap hihihi :o

deborah28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:51

Ik rij altijd met cap, een paard kan zo lief, rustig en braaf zijn maar ze kunnen altijd schrikken.

Inge_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:58

Het is en blijft een dier, dus ik draag altijd een cap!

crazybeeotch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:56

Heb wel eens zonder cap gereden en je voelt je dan idd op een of ander manier vrijer maar rij nu altijd met cap. Heb niet eens echt door dat die op me hoofd zit dus echt in de weg zitten ja dat vind ik van niet...

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:02

Ik rij ook altijd met cap. Alleen als het warm is, op mijn verzorgpaard doe ik hem wel eens af. Die is zo braaf, die doet geen stap verkeerd. Maarja het blijft een paard.

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:47

ik vertrouw me zelf met cap, officieel hoef ik bij mijn stal geen cap meer te rijden. de vrouw die bij mij op stal rijd(eigenaresse) nooit met een cap het verschil is er. iedereen eigen risico ik voel me hier prettig en zij zonder cap

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:20

Ik rijd eigenlijk nooit met een cap, enkel op wedstrijd omdat het dan moet.
Ik vind een cap erg ongemakkelijk en ik heb ook zo'n zweethoofd :\ als ik hem na het rijden af zet is het net of ik heb een douche genomen...
Maar ooit was ik eens blij dat ik hem op had, ik ben tijdens een jumping eens lelijk gevallen samen met mijn paard en toen zat er een diepe kras op mijn cap, dat was anders een lelijk wond geweest op mijn hoofd vrees ik.
Als kind moest ik hem wel opzetten van mijn moeder, ik weet eigenlijk niet hoe het gekomen is dat ik dat opeens niet meer moest?? Ik weet wel dat ze die zelf ook nooit wou opzetten :P