Ben een beetje aan het zoeken gegaan op internet maar nu gaan de maten niet zo handig je hebt maat 38 en dan krijg je 39/40 Ik heb 38 maar met dikke sokken is misschien 39 beter maar nu is het 39/40 en dat word weer tegroot.
Silence
Geplaatst: 09-10-12 10:29
Nou, gisteren voor het eerst aan gehad. Wat een ondingen zeg Zitten echt voor geen meter. Vrees dat die snel op de markt zullen staan
Ik heb ze ook weer aangehad, alleen de hakken zijn van de binnenkant zo kapot dat het behoorlijk afzien is.. Pff baal ik van, heb ze een jaar, maar nu al ondraagbaar?!
ik on ze in de buurt hier niet vinden,nu heb ik ze in de ruitersportzaak gekocht van seeland.Ook natuurrubber en ietsje goedkoper ben benieuwd hoe die zich houden.Ze zeiden wel dat je het moet onderhouden door af en toe de schoenen met vaseline in tesmeren dat is tegen het uitdrogen
Ik heb ze deze herfst nog niet aangehad en daar heb ik spijt van. Gisterochtend uitmesten met m'n kaplaarsjes aan, brrrr! Vanmiddag was 't te doen maar als ik 's ochtends op de wei ben gaan de muckies weer aan. Hoef ik ook niet meer moeilijk te doen met rijden, kan er gewoon mee te paard. Ipv kaplaarzen uit rijschoenen aan wanneer ik wil rijden
Silence
Oh die zijn gaaf, Sandra! Ik heb dat zelfde model, maar dan saai zwart. Ik ben er dus nog wel super blij mee, ff doorbijten, ze gaan echt heerlijk zitten joh!
Silence
Ik heb deze tacks te koop staan voor mijn stalgenoot. Eerlijk gezegd vind ik mijn tyne en jodphurschoenen veel fijner dan die tacks. Op een bepaalde manier zaten die mij voor geen meter! Dus misschien kan je beter de tyne uitproberen Silence?! Daar kan je ook (veilig) mee rijden.
MarcelP
Geplaatst: 10-10-12 08:53
Bij de Muckboot heb je inderdaad 2 laarzen met een combi 39/40 en 44/45 dat komt door de GB/USA maatvoering. Dat is soms lastig voor mensen met tussenmaten. Het blijft een kwestie van passen. Kijk een op onze site www.laarsenco.nl.
Ik heb ook nèt maat 39, maar verkeerd geleverde laarzen maat 41....is wel te groot maar werkt wel op zich hoor
Ik wilde wel graag de kleinere maat en heb deze vorig jaar ook besteld, maar beide paren hadden een gemeen scherp randje aan binnenkant hiel, daar kreeg ik binnen een paar minuten een blaar op dus dat werd hem ook niet, baal daar nu nog steeds van maar ik durf geen nieuwe meer te bestellen
En weet je wat ik nu raar vind. In Bladel had ik dus ook iedere keer een flinke blaar op mijn hiel. Heb ze nu alweer een paar keer aangehad en de hele dag mee gelopen en nog steeds geen blaar (of ze moeten nog te voorschijn komen). In Bladel had ik ze nog maar net nieuw, maar anders zou ik het ook niet weten.
pmarena
Geplaatst: 10-10-12 12:24
Ik voelde echt duidelijk een randje in de hiel, ik denk een soort lasnaadje van de productie ofzo?
Stiksel of iets dat daar een randje vormde, terwijl het bij mijn oude laarzen (die ik nu dus nog steeds maar draag...ook al wil ik graag nieuwe...) een kuiltje is daar achterop.
Het schuurde gewoon enorm waardoor ik ze maar een paar keer een paar minuutjes aan gehad heb, was echt geen doen dat scherpe randje En dat dan voor de duurste versie van de Muckboots....
Ha, die heb ik ook gehaald! Zelf heb ik schoenmaat 39,5 / 40 maar maat 39/40 was echt te klein. Ik heb maat 41 gekocht en met een paar dunne zooltjes gaat het prima. Ik las trouwens dat bij sommigen na een jaar al (haar)scheurtjes erin zaten en ze niet meer waterdicht zijn. Ik zou ermee terug gaan naar de winkel of waar je ze ook gekocht hebt. Dat mag niet bij laarzen van deze kwaliteit en prijs.
Ik heb ze overigens in Putten gehaald.
Silence
Geplaatst: 02-11-12 23:59
De mijne staan definitief te koop.... Ze waren het niet voor mij.
Heb ze pas een week, maar ben er heeeeel erg blij mee tot nu toe! Lekker warm! Alleen heb ik ze wel 2 maten kleiner moeten kopen dan mijn normale schoenmaat.
Anoniem
Geplaatst: 18-11-12 09:17
Ik twijfel ook een beetje tussen de verschillende modellen.... -Tyne--> Wat hoog en dus lekker warm, kan ook als rijlaars, niet handig met spijkerbroek (paarden staan thuis, dus ik loop geregeld in gewone kleren even naar achteren om te voeren) -Tay/Greta --> Halfhoog, veel makkelijker met een spijkerbroek en in combinatie met neopreen chaps (heb ik al) ook warm. Nadeel, dit is een extra warme variant, geschikt tot-17 en dus veel te warm in de zomer -Wear --> Laag model, dus sneller stro etc er in. Waarschijnlijk sluiten mijn neopreen chaps er net niet helemaal op aan, dus een koud randje in de winter. Voordeel, kort, iets minder warm dan de tay en dus ook geschikt voor in de zomer, ook geschikt voor met spijkerbroek.
Heeft iemand hier nog handige tips over? Zijn de Jophurs (wear) ook geschikt voor in de zomer, of moet ik dat idee sowieso uit m'n hoofd zetten?
Tyne zijn tot de -20 graden en zomers ook erg warm. En heb ik wel eens aangehad met spijkerbroek erin, maar dan sok erover tegen omhoog schuiven broekspijp.
Zijn de Jodphurs wel geschikt om ook in de zomer te dragen?
riona
Geplaatst: 18-11-12 11:32
Ik heb de Bogs met zo'n handvat. Kan laarsen moeilijk aan krijgen maar deze geen probleem heb ze nu bijna een jaar en gebruik ze elke dag. In weer en wind en met veel blub. Geen koude voeten geen natte voeten. Heb dikke kuiten maar mijn broek gaat er ook bij in. Heerlijk zacht voetbed. Ze zijn nog net als nieuw voetbed is prima buitenkant ook. Ik heb ze gekocht op paard 2012 maar wil geen anderen meer.
Skinnylove
Geplaatst: 21-11-12 15:45
Blijheid schreef:
Zijn de Jodphurs wel geschikt om ook in de zomer te dragen?