paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:21

Zeker een goeie tip! Ik ga binnenkort daar ook eens kijken!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:22

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:24

@Rossi: Jij ook hier? :D

Nieuw HK-topic met dit clubje oprichten is ook een goed idee :j
Dan kan dit een informatief topic blijven, wat ook wel fijn is voor degenen die het kletsen niet bij kunnen/willen houden :)

Ik draag naast broeken ook gewoon rokken. Geen hele korte rokjes, maar meestal rokken die tot net onder mijn knie komen. Hele lange rokken maken mijn korte pootjes nóg korter, waardoor het lijkt alsof er alleen en rok aan gewandeld komt. Geen succes dus :')
Voel mezelf prima in de rokken die ik draag en krijg ook heel vaak complimentjes als ik een rok draag.
Jurkjes draag ik ook. Wel altijd met legging eronder, ook vanwege het "schuur-probleem" en mijn benen worden op de één of andere manier niet meer bruin de laatste jaren :n Ziet er stom uit, heb nu een heel bruin gezicht, armen en decolleté en dan steken er witte pootjes onder mijn rok uit :Y)

Zag ook nog een vraag over de inchmaat van zadels voorbij komen... Ik rij mijn merrie met een Massimo Trail 18,5 inch.

Truitjes haal ik veelal bij H&M, t-shirts en longsleeves met V-hals (V-hals staat volslanke amazones erg goed :)) ).

Zie dat er een nieuw kletstopic geopend is, even kijken :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:54

Ik wou mij ook melden in het HK topic, maar ik kan daar helaas geen reactie plaatsen! :(

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:57

Hè, das gek.... even een Mod pb-en?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:58

Euh, ik ben een digibeet... Hoe moet dat...?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:00

Je moet je aanmelden bij de kudde Klasien.. Ik zoek het even voor je..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:01

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:33

Ik heb een dressuurzadel 19" speciaal laten maken, mijn dochter met maatje 38 past er echter ook heel netjes is, ziet er niet stom uit ofzo.

Het zadel is overigens te koop....

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:35

aafje87 schreef:
.
Er is maar 1 broek die echt heel goed zit, mijn oude vertrouwde euro-star. Hoog model, V in de boord achter, brede boord en dikke stof(van die thermo stof van euro-star) niets te zien(putjes, kuiltjes etc), door die hoge taile mooi afkleedend.
Nu nog een paar leuke polo's vinden. Dat vind ik wel een crime namelijk, vaak zijn ze toch wat te kort. Iemand ideeën?
Kleurtjes beige/bruin/blauw/groen

:j die broek ben ik ook helemaal weg van!
En shirtjes, ik rij gewoon met wat ik in dagelijks leven ook aan heb. Meestal h&m t-shirts :)

Vankje schreef:
@Rossi: Jij ook hier? :D

Haha kom jou ook overal tegen ;)

Qua zadel heb ik een prestige modena 18 inch. Zit onwijs heerlijk maar is naar mijn idee niet meer heel goed passend op mijn paard, waardoor ik over 2 maandjes naar een wow wil switchen :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:41

Hoe liggen de maten van Eurostar? Is daar een tabel van ofzo?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:48

Jeetje jullie zijn hard gegaan. Zie een HK-topic voorbij komen. Zal daar zo eens gaan kijken.

Wie heeft er ervaring met de Fullier Fillies rijbroeken?
Bevallen ze goed? Ik zou graag wat meer info willen van mensen die ze al hebben (welk model ook graag).
Zit er namelijk sterk aan te denken daar een broek van te proberen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:05

Hee, ben me ook aan het voorstellen, maar weet niet welke links ik moet hebben, als ik foto's upload via Imagechack :). Wie helpt mij :P?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:06

Op de foto: Rechtermuisknop, eigenschappen, URL(adres)

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:08

Lisetje schreef:
Hoe liggen de maten van Eurostar? Is daar een tabel van ofzo?

Ik heb mijn eurostar rijbroeken altijd een maat groter als mijn spijkerbroeken maat :)
Ze vallen vind ik dus iets kleiner!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:35

Sita_ schreef:
Je moet je aanmelden bij de kudde Klasien.. Ik zoek het even voor je..

Super! Bedankt! :D
Ik ben aangemeld :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:58

Ik heb een Barnsby 431 dressuurzadel. Deze heeft een iets minder diepe zit waardoor je voldoende ruimte hebt als je wat zwaarder bent. Een diepe zit drukt aan de achterkant je bekken in een verkeerde positie waardoor je rugklachten kan krijgen en je schaamstreek teveel belast wordt en gaat doorrijden.

Mijn ruitersport zaak rekende trouwens 100 euro minder dan waarvoor hij nu in de Divoza catalogus staat. :D

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:31

Misterylady schreef:
Jeetje jullie zijn hard gegaan. Zie een HK-topic voorbij komen. Zal daar zo eens gaan kijken.

Wie heeft er ervaring met de Fullier Fillies rijbroeken?
Bevallen ze goed? Ik zou graag wat meer info willen van mensen die ze al hebben (welk model ook graag).
Zit er namelijk sterk aan te denken daar een broek van te proberen.

He hoi, ik verkoop de Fuller Fillies maar ben zelf ook een gebruiker, wat wil je weten?
Ik heb de Checkmate met lederen zit, de paarse Puppi en de zwarte Bootleg Jean Genie.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:42

Je had me al verteld dat de Delice de tailleband strak was, dus die valt voor mij af.
Was benieuwd hoe anderen deze broeken ervaren, qua draagcomfort, wel of niet makkelijk afzakken, hoe blijven ze in de was etc.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Jean Genie Rijbroek.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:42

Misterylady schreef:
Je had me al verteld dat de Delice de tailleband strak was, dus die valt voor mij af.
Was benieuwd hoe anderen deze broeken ervaren, qua draagcomfort, wel of niet makkelijk afzakken, hoe blijven ze in de was etc.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Jean Genie Rijbroek.

Deze broek heb ik, zowel de gewone als de bootleg. De bootleg is voor mij voor het mooie net te kort. De gewone rijbroek ben ik héél erg blij mee! Zakt niet af, draagt fijn, blijft mooi in de was. Ik heb de broek nu een keer of 10 aan gehad denk ik.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:57

vandaag is mijn mondoni sahara binnengekomen. die heb ik natuurlijk meteen gepast en die broek zit me toch lekker! en in tegenstelling tot alle andere broeken heeft deze gewoon te lange broekspijpen i.p.v. te kort.

MariisLovesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:19

Ik heb geen maat 46, maar ik denk dat ik ook weleens word aangekeken. Ik heb maat 40/42, maar schaam me hier totaal niet voor. Ik kan me dan ook dood ergeren aan maneges die zeggen: maximaal 90 kg als ruiter. Ik vind dat de manege moet zorgen dat er ook paarden staan die meer gewicht kunnen dragen als het nodig is. Steeds meer mensen gaan onder paardrijden, ter ontspanning.

Ik vind ook dat als je een 'maatje meer' hebt, je vaak beter rijdt. Dit omdat ze jou op een wat heftiger paard kunnen zetten, omdat het voor dat paard moeilijker is om er vandoor te gaan. Dus gewoon lekker blijven rijden en vooral je niet aangekeken voelen. Hoe meer jij geniet, hoe meer het paard geniet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:20

Ik heb vorige week een strandrit gedaan in Zeeland. Had idd om teleurstelling te voorkomen gevraagd wat het maximumgewicht was. Daar bleek het 150kg te zijn :D
Hadden dus ook wat stevige paarden staan.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:23

ik heb ook grote maat, ook vooral voor t-shirts e.d omdat ik lange armen heb en benen en toch wel jong ben. mensen kijken me wel eens aan heb dan ook een gevoel van WEG HIER!! maar toch eigenlijk niks van aan proberen te trekken,, al is het moeilijk groetjes.s.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:41

Weet iemand ook fijne thermolaarzen (waar je ook mee kunt rijden) voor een fikse kuitmaat (+/- 45 cm incl rijbroek)?
Ik heb nu laarzen van HH (geloof ik). Pas er wel in maar het klittenband kan niet meer dicht. Valt niet zo op onder een spijkerbroek maar met rijbroek aan is het geen gezicht.
En aangezien ik nogal snel koude voeten heb, wil ik toch op zoek naar andere winterlaarzen.