Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:38

Ik geloof dat ik dit topic maar niet meer lees..ik erger me zo aan de opmerkingen: ik rijd zonder cap..mijn paard is braaf/ik vertrouw hem etc........

nickyyyy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:44

Als ik rij dan rij ik met cap.
Het kan idd wat vervelend zijn met warmere dagen, maar als ik geen cap draag dan voel ik me gewoon erg kwetsbaar.
Wat mij betreft zouden ze dit wel verplicht mogen stellen, je kunt ernstige verwondingen eraan over houden wanneer je zonder cap rijdt, ookal rijd je nog zo goed.

Rienn

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:50

Ik rijd altijd met cap. Op welk paard dan ook! Maar goed, of het verboden moet worden? Nee, waarom? De gene die zonder cap rijden kunnen toch zelf wel bedenken dat het verre van slim is om zonder cap te rijden. Hoe braaf een paard ook is, je weet nooit waar het van kan schrikken.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:58

Ben er vandaag afgevallen, met een flinke smak! En wat was ik blij dat ik mijn cap op had zeg.. zonder dat ding was het denk ik verkeerd afgelopen.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:55

Ik rij eigelijk altijd zonder cap.
Alleen als we naar buiten gaan of gaan springen(want dan word meneer erg heet) heb ik een cap op.

Magsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:56

ik rijd ook altijd met cap, soms ga ik op een shetje zitten maar dan het ik geen cap op.
alleen als ek echt ga rijden.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:15

Ricky is bomproof, ik rij hem zelfs bitloos, of compleet zonder tuig. Je zou denken dat ik dus zonder cap rij. Niets is minder waar. Had ik op die ene mooie zonnige namiddag geen cap opgehad, was ik er niet meer geeest, dan lag ik nu onder de bodem. Had ik toen niet mijn BP aangehad, dan hadden mijn wervels het begeven. Uiteraard had ik ook geluk hoe ik viel, was ik iets anders gevallen dan had het ook een rol gespeeld. Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat je nooit zonder cap moet rijden. Doe het gewoon niet. Toen ik later even checkte of mijn cap nog heel was, zat er een barst van uiteinde tot uiteinde. Wat als dat mijn schedel was geweest? Liever niet, geef mij maar een cap. :)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:20

ik rij alleen buiten met cap. en waarom niet in de bak?? denk gemakzucht.. dat ik mn pony vorig jaar kocht had ik ook braaf een cap aangeschaft en die heb ik in het begin ook braaf gedragen, maar naarmate de tijd vorderde ging ik 'm steeds minder dragen. Ik weet dat het niet slim is.. vroeger droeg ik tijdens de buitenritten ook geen cap, maar dat dus tegenwoordig wel. Nu mezelf nog aanleren dat ik dat met rijden in de bak dus ook ga doen..

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:52

Lightielight schreef:
Ik geloof dat ik dit topic maar niet meer lees..ik erger me zo aan de opmerkingen: ik rijd zonder cap..mijn paard is braaf/ik vertrouw hem etc........

Helemaal mee eens!
Ik vertrouw mijn paard nu ook, maar vertrouw mezelf niet. Je kan altijd je evenwicht verliezen en dan hoeft je paard nog niet eens de tweede versnelling in te gaan om lelijk met je hoofd terecht te komen. Ik heb ook heel lang zonder cap gereden en ben pas 6 maanden geleden begonnen het te dragen omdat ik nu zonder zadel rij. Eigenlijk te stom voor woorden. Ik ben ook wel van mijn paard afgevallen en altijd op mijn schouder, dus het is niet zo dat ik eerst iets ernstigs heb mee moeten maken''gelukkig'', maar men zegt altijd wijsheid komt met de jaren en idd. mijn gezin is me heel veel waardt.

En dat gelul over dat zo`n cap te warm zit in de zomer :o? die dingen worden tegenwoordig zo gemaakt dat ze practies gewichtsloos zijn en met zoveel luchtgaten dat je niet eens kan gaan zweten.

Nee, voor mij niet meer zonder.

Mulleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:14

Met cap rijden ziet er toch veel stijlvoller uit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:18

Nou ja, dat is geen gelul als je niet een hypermoderne cap hebt.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:30

Lightielight schreef:

Nog los van altijd braaf zijn, nooit schrikken en nooit onverwachte bewegingen maken, struikelt ook het beste paard weleens ;) Ik weet dat mijn eigen evenwicht overwegend goed, maar nooit gegarandeerd 100% is. Als je zelf een minder stabiel moment hebt, kan er ook van alles gebeuren.

Better safe than sorry wat mij betreft.

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:50

ik rij altijd zonder cap.
2 keer gevallen geweest met cap ( wel heel erg gevallen) en beide keren meer nadelen gehad van het dragen van mijn cap als voordelen, bevestigd door de huisarts.
sindsdien draag ik er geen meer.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:51

Ja ik rijd altijd met cap en wat de rest doet moeten zij weten dus nee ik zeg niet de fotos zonder cap verbieden

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:22

ik moet tot mijn 18e met cap rijden, ALTIJD. :j
na mijn 18e mag ik het zelf beslissen, denk toch dat ik 'm dan ophoud. :j

chiickrules

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:27

Hmmm een paard blijft een dier hoe goed je hem/haar ook kent.. 1 onverwachte beweging en het kan mis zijn. Ik heb altijd een cap op, zonder cap voel ik mij niet op me gemak. Plus de laatste keer dat ik van het paard viel was ik mijn cap erg dankbaar..

En rijden in een bak zonder cap? je heb vaak ook zo'n bakrand.. of ze dat mogen noemen.. omheining ofzo? Naja iedergeval.. als je daar met volle gewicht op terecht komt met je hoofd.. Denk ik ja dom! Dan had je maar een cap moeten dragen;) En zonder cap schijn je niet verzekert te zijn mocht er wat gebeuren;).

Ik heb ook geen medelijde met mensen die zonder cap rijden en vervolgens een zwaar ongeluk hebben gehad te paard..
Eigen schuld dikke bult;)

Mzzl

chiickrules

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:29

Lightielight schreef:

Mee eens!! 8-)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:51

thuis rijdt ik nooit met cap

op de manege en wedstrijden is het verplicht dus dan wel

3 weken geleden gingen we mijn paard voor het eerst inspannen, nou ik was blij dat ik hem op had :o
anders had ik dit niet na kunnen vertellen
heb er nu alleen een gebroken pols en een gecompliceerde schouderbreuk aan over gehouden.
en een week lang een blauwe plek p mijn voorhoofd van de cap :Y)

voor uitgebreide verhaal
[MW] gecompliceerde schouderbreuk,nog mensen met ervaringen?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:56

Ik reed "vroeger" altijd zonder cap, want anders was je zeker niet stoer en als puber ben je daar ontzettend vatbaar voor.
Nu rij ik niet veel meer, maar als ik ga rijden heb ik altijd mijn cap op! In mijn geval: verstand komt met de jaren!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:00

In de bak rijd ik altijd zonder cap moet ik wel zeggen :o . als ik van het terrein af ga gaat mijn cap hoe dan ook altijd op!

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:13

Altijd met cap. Heb al een keer een klap gehad (hoofd tegen de bakbodem geknald) en als ik toen geen cap op had gehad weet ik niet wat er gebeurd zou zijn. Zelfs met cap had ik wel even hoofdpijn. Nu kon ik na een paar minuutjes weer opstappen en verder rijden, zonder cap was dat echt niet zo geweest. (En nee, het was geen moeilijk of onbetrouwbaar paard.)

Edit: typfoutje

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:19

Hier ook iemand die altijd zweert bij een cap
Al heb ik het gisteravond wel een beetje verbroken door tijdens een wandeling even op mn onbeleerde paard te zitten.
Ik doe dat niet meer hoor, het was écht een impulsmomentje. Als mijn paard, mn vriendin met paard, en ik niet zo überrelaxt waren had ik het ook echt niet gedaan ;).

Nee hoor altijd een cap! Ik ben een keer gevallen waarvan ik niet eens meer weet hoe het nou was gebeurd. Ben toch erg blij dat er ooit een geniaal brein bestond die de CAP heeft bedacht :)*.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:24

Ik rijd altijd netjes met cap. Heb het goed mis zien gaan.
Tja, diegene die toch zonder op het paard stappen en waarbij het misgaat moeten zelf de consequenties dan ook maar aanvaarden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:32

BillyBo schreef:
En dat gelul over dat zo`n cap te warm zit in de zomer :o? die dingen worden tegenwoordig zo gemaakt dat ze practies gewichtsloos zijn en met zoveel luchtgaten dat je niet eens kan gaan zweten.

Gaaaaaaaf :)) , geef me het merk, wat een genot om een cap te hebben waarin je zelfs bij de warme dagen geen zweethoofd krijgt!!!
Dan gaat mijn lichtgewichte uvex vol ventilatiegaten de deur uit en kan ik zweetloos rijden in de zomer *\o/*

Kortom, wat een onzin! Moet je eens rond snuffelen op bokt voor hoeveel mensen dit echt een vervelend probleem is. Oja, dat zijn dus de mensen die wel met cap rijden om maar even ontopic te blijven.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:34

Hahaha ja lekker zo'n plakpony op je hoofd. :))