wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Re: wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:45

Wat maakt het nou uit of er veel Fjorden op concour gaan?
Het interesseert mij niks wat andere mensen zeggen of kunnen zeggen over mijn paard en mij.
Het gaat erom dat je lol met je knol hebt, en dat jullie er beiden plezier mee hebben.

Kortom niet nadenken wat andere mensen zeggen Fjord op concour kan echt niet!
Wat maakt jou dat nou uit!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:26

Amusements waarde van dit topic wordt steeds groter.
Ergenis over dit topic ook geloof ik :D

Heb geen smileys om het topic te omschrijven, maar wel ehhh fjorden.
Velen in dit topic zijn er ondersteboven van dat je niet je fjord wil houden.
Anderen zijn er ondersteboven van dat je nog steeds geen springpaard hebt.
Ik ben ondertussen ondersteboven van de besluiteloosheid.
http://lh5.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SQoNN ... %20069.JPG
Echter ook velen denken ondertussen zo over het topic. Aangezien het maar door gaat.
Aan de andere kant, reageren we steeds weer.
http://lh4.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SUlFF ... %20019.JPG
Ik zelf denk nu ongeveer dit: (kreukelneus) op een aantal reacties.
En bedenk er een snorkend geluid bij.
http://lh6.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SV81f ... %20153.JPG

En sommigen hebben gewoon een bord voor hun kop. (ik ook en blijf commentaar leveren)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D4QFYMCZ.jpg

Laat ik het zo zeggen, gezien de antwoorden die TS geeft, denk ik
dat de beste uitkomst voor alle partijen is.

Verkopen de fjord (fjord blij, krijgt baasje dat hem waardeert, nieuwe baasje blij want die wou
altijd al een fjord)

Ga fatsoenlijke lessen nemen op paard van je zus of ander paard.
Ga lekker onderling als jullie gelest hebben eens wat wedstrijdjes rijden.
Vind het het dan echt gaaf! en ben je niet meer bang, zoek dan ! je springpaard !
(dan weet je ondertussen ook wat voor soort springpaard je misschien wilt, want
ook die zijn leverbaar in diverse smaken. En als je al wat smaken geproefd hebt,
weet je vaak beter wat meer in jouw lijn ligt.)

Ben na al die blz van mening dat ook al zegt TS dat ze toch wel wat voor de fjord voelt etc.
dat dat toch niet echt zo overkomt.
Ook ik kreeg een fjord, heb gelukkig toen ingezien dat je soms je ambities en dromen moet
bijstellen. Omdat ongemerkt, je droom al werkelijkheid is geworden, maar dat je dat soms
niet direct ziet.

TS ziet het blijkbaar niet, of het is echt niet haar droompaard, in beide gevallen ben ik ondertussen
in dit topic om en zeg, verkopen dat lekkere ding, met zijn super koppie en zijn gave zebrastrepen.

Ik zeg maar zo: wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd :Y) :D .
En klein maar dapper.
En lest best: How can I hang on to a dream.................(ongeacht welke)

sorry, wordt ondertussen wat flauw en moest me ergens uitleven.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:31

hihiiii

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:41

Sjolvir : Amen!!

En wat een leuke foto's zeg. Is dat jouw Fjordje??
Leuk ding hoor haha.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:00

Nikki_L schreef:
Sjolvir : Amen!!

En wat een leuke foto's zeg. Is dat jouw Fjordje??
Leuk ding hoor haha.

JIP, mijn al 6 1/2 jaar in mijn bezit zijnde gekregen gouden paardje met zilveren randje.
(ik wou geen merrie, het moest groot zijn en niet lichtgekleurd, liefde is dus blind! 8-) )

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:04

ik vind het n beetje stom gelul als je zegt dat je niets kan met n fjord, je kunt met fjorden, haflingers friezen ed net zoveel bereiken als met kwpners enz. tenminste dat is MIJN MENING!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:07

Ja? Waarom springen fjorden dan geen internationaal de paarden?Waarom zie je ze niet bij de olimpische spelen?
Natuurlijk zijn fjorden leuke dieren, maar wees ook als fjorden liefhebber realistisch en dram geen mening door omdat jullie zelf voor dat ras gevallen zijn. Laat een ander in zijn waarde als die niet voor dat ras gevallen is. Jullie zijn echt erg kinderachtig bezig.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:10

En jij bent af en toe best irritant.
Fjorden springen niet op internationaal niveau omdat ze net als tinkers, ijsjes, haflingers en al dat soort paarden nog altijd niet geaccepteerd worden in de wedstrijdcirkels. Alleen maar omdat een stel dozen ze niet goed genoeg vinden is de TS besluiteloos om voor de volle 100% procent voor dr fjordje te gaan.

Sorry maar ik word een beetje heel erg moe van jouw opmerkingen. TS is oud genoeg om voor zichzelf te praten.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:16

Haha, Nee, ik ben niet irritant, ik ben realistisch. En dat willen sommige niet horen en gaan ze ts kinderachtig uithoren. En ja dan moet mijn bericht ook even aangevallen worden phoe wat ben ik nu onder de indruk zeg. Het geeft meteen aan wat ik bedoelde in dat berichtje. Drammen, maar totaal geen realistisch drammen, maar kinderachtig gezeur tegen die meid met een paar tegelijk. (en dat is waarom ik me blijf bemoeien, kan daar niet tegen) Echt flauw. En dat is pas irritant. Mensen niet in de waarde laten.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:24

Ik ben geen fjorden fan :o dat heb ik al eerder aangegeven.

En nee fjorden zie je inderdaad niet op de spelen of wereld beker wedstrijden en ja dat komt omdat ze daar simpel weg de kwaliteiten niet voor hebben maar wie heeft er een paard die dat wel kan en waar vind je die? Op marktplaats? Speurders? Of bij een willekeurige handelaar? Nee he lijkt me niet en bovendien is het niet het paard alleen wat het moet doen. Maar ja ook op de vraag wat TS uiteindelijk echt wil bereiken hebben we nog steeds GEEN antwoord dus ja we kunnen het hier wel over de spelen en zo hebben maar niemand weet of dat het doel is van TS :+ .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:27

Omg. Wat kom jij verwend over.
Je bent nog niet eens BEGONNEN. En dan wil je gelijk al het beste van het beste?
Een Fjord is een geweldig leer paard. Je zegt zelf dat je angst hebt, maar je wilt wel gelijk een
groot sjiek springpaard, terwijl jij een ervaring hebt van nul?
Begin dan liever met je Fjord waar je al een band mee hebt . Vind het ook banketstaaf voor je Fjord,
dat hij zomaar ingeruild word, omdat JIJ zijn talent niet kan erkennen, omdat je het idee hebt
dat Fjorden niet kunnen.

En aan de andere kant, verkoop hem lekker, en geef hem aan iemand die het paard wél waardeerd
en wel blij is met een Fjord .

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:31

cyranoGelukkig ben jij nog zo realistisch en zeg je niet ze zijn even goed als kwpn-ers. En nee die van de OS staan niet op marktplaats, maar die van het Z wel. Iets wat een fjordje ook niet kan hoe goed hij zijn best ook doet. En je mag het als ruiter ook niet gaan verlangen. Geen 1 paard mag je verlangen boven zijn vermogen.
Ze wil verder komen in de springsport, dat is wat ze wil bereiken. Hoe ver dat is zal de tijd leren. Daar weten wij geen van alle iets over. Alleen jullie vinden dat het maar moet met die fjord en andere zeggen dat ze beter een ouder leerpaard kan nemen om het te leren.Maar dat antwoord mag niet?
Als je een paard hebt moet die voor het leven zijn??? Mijn vraag, hoe komen jullie aan je paard? Ook vast omdat iemand zijn diertje niet voor het leven heeft gehouden.

Wijziging: dat bedoel ik dus.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:46

Eerlijk is eerlijk aan het begin van deze topic had ik zoiets van ga het lekker proberen met je Fjord wees blij met wat je hebt maar later heb ik mijn mening bijgesteld en zou ik heel blij zijn als dat beestje bij het juiste baasje terecht zou komen in plaats van bij haar maar goed dat is mijn mening en waar die op gebaseerd is kun je opmaken op de manier hoe zij naar haar beestje kijkt en hoe ze over de paardensport denkt.

Ik probeerde haar ogen te openen dat het allemaal niet met een springpaard zomaar goed zal komen en dat je er mega veel voor moet doen waaronder dus de basis goed onder de knie hebben en dat te meten op wedstrijden.
De teleurstelling die haar staat te wachten als ze op deze manier door zal gaan wilde ik haar besparen en nog erger de spijt die dan zou kunnen komen omdat ze haar Bjorn weg heeft gedaan en nu zo mist.
Dit probeer ik niet alleen maar nog een groot aantal met mij het jammere is dat het zo vreselijk verkeerd uitgelegd word door TS en nog een paar andere.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:52

Ohh en het vorige baasje van mijn paard heeft hem niet voor het leven gehouden maar ze heeft hem wel uit de manege gehaald waar hij het niet redden en daarom terug de handel in moest.
En ja hij blijft bij ons voor het leven en als dat om wat voor reden niet gaat lukken dan gaat hij lekker terug naar zijn vorige baasje, zijn toekomst ziet er goed uit of het nu bij ons is of bij haar verkocht zal hij nooit worden.
Maar ja verkopen die ik eigenlijk zowiezo nooit ik geef ze liever weg aan mensen die 10000% vertrouw en waarvan ik er zeker van ben dat ze het bij die mensen een stuk beter hebben dan bij mij want ja het kan altijd beter hoe goed je ook voor je beestje ben, maar verkopen nee nooit.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:59

Als je geen klik hebt, om wat voor reden ook kun je beter verkopen, of weggeven, maar niet je paard houden. En daar lijkt het bij TS toch op.Maar omdat ze volgens sommige de verkeerde reden heeft mag het ineens niet, die roepen meteen verwend nest. De reden van niet klikken doet er niet toe, al is het omdat ze niet van zijn kleur houd. Dan is hij beter af bij een ander. En niet omdat tS een rotmens is, helemaal niet. Ze is juist eerlijk. Eerlijk in dat ze vind dat ze te groot voor hem is. Eerlijk in dat ze denkt dat hij geen goede springer zal zijn. En wees eerlijk, ze is groot voor hem. En wees ook eerlijk, een groene fjord is geen spring leer paard. Waarom wordt ze afgekat op eerlijk en hardop denken? Mochten mensen een voorbeeld aan nemen.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:03

kazary schreef:
Als je geen klik hebt, om wat voor reden ook kun je beter verkopen, of weggeven, maar niet je paard houden. En daar lijkt het bij TS toch op.Maar omdat ze volgens sommige de verkeerde reden heeft mag het ineens niet, die roepen meteen verwend nest. De reden van niet klikken doet er niet toe, al is het omdat ze niet van zijn kleur houd. Dan is hij beter af bij een ander. En niet omdat tS een rotmens is, helemaal niet. Ze is juist eerlijk. Eerlijk in dat ze vind dat ze te groot voor hem is. Eerlijk in dat ze denkt dat hij geen goede springer zal zijn. En wees eerlijk, ze is groot voor hem. En wees ook eerlijk, een groene fjord is geen spring leer paard. Waarom wordt ze afgekat op eerlijk en hardop denken? Mochten mensen een voorbeeld aan nemen.

Nee is ze is juist niet eerlijk want ze geeft aan dat ze wel een band met hem heeft en ook gek op hem is maar laat aan de andere kant duidelijk zien dat het toch niet zo is.
Ze is vooral niet eerlijk voor zichzelf want ze ziet duidelijk niet de benodigdheden die echt nodig zijn om hoger op te komen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:35

Moderatoropmerking:
En weer open met het verzoek om toch wat vriendelijker naar elkaar te reageren. Het is nergens voor nodig om op de man te gaan spelen dus behandel elkaar met respect.