Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en een bruinige kleur). Die blijven vrolijk liggen op het ruiterpad als ik er aankom. Vorige keer stond er eentje op toen ik voorbij kwam en paard kreeg zowat een hartverlamming en in een mum van tijd waren we aan de andere kant van de hei
. Ook als ze liggen vind die ze al erg eng
(ook zwart-witte koeien zijn al eng, paard spoort ook niet helemaal
)

Bugles schreef:Paarden waar ik op buiten gereden heb zijn niet geschrokken toen we reeen tegen kwamen.
Maar er zijn paarden die wel schrikken van wild. Vooral als ze ploseling uit de bosjes komen.
Het leuke vind ik dat als je stil blijft staan je vaak lange tijd naar het wild kan kijken, omdat de geur van jouw paard overheerst over jouw eigen geur en het wild daar niet bang voor is.
Voor wilde zwijnen zal ik wel uit kijken, die kunnen volgens mij nog wel eens aanvallen, zeker als ze jongen hebben.
) en dat heb je niet als je gewoon gaat wandelen. Wij komen met rijden altijd heel veel herten tegen, terwijl wandelaars ze bijna niet zien. Het paard ziet ze meestal wel eerder dan jijzelf, dus je moet goed op de reactie van je paard letten! En je moet er zelf gewoon van genieten. Want als je zelf al zenuwachtig op je paard gaat zitten, bang dat je wild tegen komt, dan wordt het paard natuurlijk ook sneller bang... simodi schreef:Natascha schreef:Zwijnen hebben we hier niet. Konijnen en hazen vindt mijn paard niet erg. Reeen in de verte en in de bosjes kijkt hij even naar en loopt dan door, maar in het voorjaar schieten ze vaak het ruiterpad over vlak voor mijn paard en dat vindt hij meestal niet erg leuk. Ik heb in die tijd altijd een kattenbelletje aan een hangertje aan mijn zadel hangen waardoor ze me eerder aan horen komen en niet als een gek voor mijn neus het pad over vliegen
He, dat is slim!
Ze schrikt eigenlijk altijd van reeen,vosjes en hazen! Vooral omdat ze altijd zo onverwacht te voor schijn springen. Koeien gaan wel goed, alleen ze moet er wel uitgebreid naar kijken.
).
). Of dat ze het wild eerder gezien hebben als ik, dan is er niets aan de hand. 
oneilltje79 schreef:Zwijnen zitten hier niet.
Maar reeen en fazanten kom ik bijna dagelijks tegen. Ik heb mn paard geleerd erachteraan te galoperen, dat is nu een soort spelletje voor hem geworden. Nu gaat ie tegenwoordig zelfs in galop met zn neus over de grond achter brutale honden aan.
Alleen bij grote groepen zwijnen word hij nog wel eens nerveus.
.