Belangrijkste wijzigingen per 1 april a.s.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:54

Even over het juryeren. Iedereen roept altijd dat je pas een WP moet krijgen als je klaar voor de volgende klasse bent. Nee je krijgt een WP als je DIE proef goed rijdt.
Zo ik ook met mijn paardje als ik in een bepaalde klasse reed reed ik wp en prijzen bij het leven, hoppa zit je zo aan je 15 punten en MOET je over....en als je daar nog niet aan toe bent omdat je je paard van groen aanrijdt??? Als je ff geluk hebt rijd je in 2/3 maanden je paard de klasse uit.
Dus aan de ene kant vind ik het wel een goede regeling. Liever had ik gezien bij 5 mag je en bij 20 moet je. Dus voor degene die er echt klaar voor zijn hoppa oprotten voor degene die er niet aan toe zijn lekker blijven zitten.
Dit heeft niks met slechte jurering te maken in mijn ogen.......wel dan?

En ow wat godvergeten konden ze daar niet een jaartje eerder mee komen??? Dan zat ik nou niet voor jan L.U.L in die M1 rond te hobbelen tegen mn zin in......

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:04

Lielle schreef:
Cloris, volgens mij moet je alleen een keer L1 starten, dan ben je nl L1+0 geregistreerd en mag je dus L1 blijven rijden na 1 april.

Ok, bedankt voor je antwoord, er zat er hier 1 heel onrustig te worden Haha! maar die kan ik nu geruststellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:07

Anya, hoe dat precies zit met gestart zijn weet ik niet maar ik heb ene kreupel paard dat L2+0 is (dus voor die is het niet relevant) en een drachtig paard dat L1+3 is (zie hier voor DE buik [ITP] Op bezoek bij Raimaer, Lielle en de buik! *LOL*) en dan zou ik dus eerst nog 2 wp moeten rijden om een keer L2 te starten. Zo wanhopig ben ik ook weer niet Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:39

Lielle, dan is het inderdaad niet relevant...dacht dat je gewoon op die grens van 5 zat en gestart moest zijn in de hogere klasse...
Laatst bijgewerkt door Anya op 03-02-03 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:55

Jippie schreef:
Jammer dat die grensen zo opgehoogd worden. Voor veel mensen wordt paardrijden nu wel een heel kostbare aangelegenheid. Wil de KNHS het imago weer optrekken naar elitair of zo?
Jammer allemaal. Ik zou veel liever zien dat ze wat strenger zouden worden in het beoordelen van een proef.

Nouja, dit was precies wat ik wilde zeggen....ik zie ook liever dat ze wat strenger jureren (maarja, dan moet je ook meer proeven rijden om hetzelfde te bereiken, in theorie)

Ik denk dat ik gewoon wat beter ga rijden en dan maar dubbele punten ga halen... Clown Haha!
Nee, even zonder gekheid, hoe kan het dat dee maatregel zo ineens uit de lucht komt vallen? Wel een béétje vreemd hoor.

LaUtJûHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:44

Heej,
gaat het nou pas in per april 2003 of geld het nu al? Dus als ik zeg maar nu voor 5 april 5wp mag ik nog naar de volgende klasse of zit ik nu een beetje blonde vragen te stellen??

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:42

LaUtJûHh schreef:
Heej,
gaat het nou pas in per april 2003 of geld het nu al? Dus als ik zeg maar nu voor 5 april 5wp mag ik nog naar de volgende klasse of zit ik nu een beetje blonde vragen te stellen??

Nou dat vraag ik mij ook af. Maar over het jureren betreft. Sommige jury's zijn in verhouding veel strenger dan anderen. Daar moet ook wat aangedaan worden.

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:00

orionneke"]
Zo ik ook met mijn paardje als ik in een bepaalde klasse reed reed ik wp en prijzen bij het leven, hoppa zit je zo aan je 15 punten en MOET je over....en als je daar nog niet aan toe bent omdat je je paard van groen aanrijdt???
[/quote]

Het gaat soms al gauw te snel, na vijf wedstrijden en twee starts per keer kan je al 10 winstpunten rijker zijn. Tegenwoordig moet men zo snel als mogelijk het liefs zo hoog mogelijk starten. Of het paard er nu aan toe is of niet Verward

[quote="orionneke"]
Dus aan de ene kant vind ik het wel een goede regeling.
[/quote]

Denk het wel.

[quote="orionneke schreef:
Dit heeft niks met slechte jurering te maken in mijn ogen.......wel dan?

Als een combinatie een winstpunt verdient, moet hij/zij die gewoon krijgen.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:25

Dat het meer tijd en geld kost om een klasse door te rijden is 1. Maar dat zal fanatieke ruiters waarschijnlijk niet tegen houden om toch veel met een jong paard te starten.

Wat mij stoort is dat het hele wedstrijdgebeuren draait op vrijwiligers. Je hebt vrijwilligers nodig om een concours te runnen, en te jureren.
En het is algemeen bekend dat iedereen het steeds drukker heeft, en steeds minder inzetbaar is voor vrijwilligerswerk. Als iedereen gemiddeld 2x zoveel wedstrijden moet rijden om een klasse door te rijden, en het al zo moeilijk is om iedereen voldoende startgelegenheid te bieden, hoe wil de KNHS dan al die winstpunten mogelijk maken?
Nog meer wedstrijden uitschrijven? Gezien de bovenstaande tendens denk ik eerder dat het minder gaan worden.. Huilen

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:30

Hoe kan het dat er op de KNHS site nog niets van deze nieuwe regelingen te lezen is?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:41

Wat ik me eigenlijk afvraag.

Hoe hard staat 1 april? Of is dit weer zo'n geintje, net als vorig jaar door het ministerie van Landbouw en Visserij (paarden zouden per 1 april 2003 oormerken moeten gaan dragen). Toen ging ook half paardenminnend Nederland over de rooie.

Als het geeeeen geintje is, dan inderdaad maar wat Rieja zegt, beter mijn best doen en dubbele punten halen. Clown Haha! Als ik tenminste al een wp krijg voor mijn proeven }>

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:23

Ik heb ook het vermoeden dat het een 1 april-grap is, maar dan wel een hele flauwe...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:41

Ik heb niet het idee dat Fitz een 1 aprilgrap maakt....Tong uitsteken Of ze moeten er op de bijscholing een grapje over hebben gemaakt Haha!

Al zou dat wel leuk zijn natuurlijk Party!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:24

hEt probleem is ook nog eens dat ik een bevestigend mailtje heb gekregen voor die vergaderingen dat er inderdaad over gesproken zou gaan worden.
Helaas is degene die het bij onze vereniging direct moet weten al een paar weken ziek, dus die wist nog nergens van.
Weten alle juryleden het al?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 18:52

germie schreef:
.
Weten alle juryleden het al?

Als ze naar de bijscholing gaan wel Haha!

Even goed zal er nu wel meer bekend zijn, want de Ledenraad vergadering was gisteren. Wie heeft al wat gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:25

imker schreef:
Ik heb ook het vermoeden dat het een 1 april-grap is, maar dan wel een hele flauwe...

De KNHS staat nu niet bepaald bekend om blijk van gevoel voor humor, dus ik weet het niet.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:00

Per 1 april begint ook officieel het buiten seizoen...
Tot nog toe heb ik ieder jaar gewoon buiten gereden, was echt geen geintje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:01

Sjuimpje schreef:
Per 1 april begint ook officieel het buiten seizoen...
Tot nog toe heb ik ieder jaar gewoon buiten gereden, was echt geen geintje.

Voor alle zekerheid heb ik dat altijd uitgesteld tot 1 mei Haha!.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:36

Lovely"]
[quote="imker schreef:

De KNHS staat nu niet bepaald bekend om blijk van gevoel voor humor, dus ik weet het niet.
[/quote]

Iemand bij ons heeft gebeld en die kreeg te horen dat we er ernstig rekening mee dienen te houden dat het doorgaat, een datum gaven ze niet...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:41

ik wil ook graag wedstrijden rijden
ik ben schoolgaand en ik werk een keer in de week
om mijn wedstrijdkleding te betalen vind ik al best pittig en dan nog die winstpuntenregeling en mijn ouders denken ook van ja wij zij lekker gek...
nou volgens mij is het voor mij echt niet meer te betalen Verdrietig
maar ja............