Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amondi schreef:Ik heb er ook wel eens over nagedacht, vooral ook omdat in "onze"tijd de "E pony's" doorgroeiden tot 1.65m! Kom je aan met een D van 1.42m... Wat dat betreft snap ik TS volkomen....
Alleen, bij de C's rijden toch vaak jongere kinderen terwijl je ook D pony's hebt die qua gangen niet onder doen voor een KWPNér! denk idd aan de welsh of deutsche reitpony of de NRPS.....
Als je als new forrest merrie van 1.40m het moet opnemen tegen een Welsh hengst van 1.46,5.... tja, dan sta je ook wel even te kijken.....
Blijft dressuur sport en idd D en E wordt nergens gesplitst.
)
Raggel schreef:Het niveau tussen D en E is veeeeeel vergelijkbaarder dan dat tussen D en C.. Er zijn inderdaad E's met grote goede gangen.. Maar er zijn er ook veel minder... Hier is het zo dat het niveau kwa rijden bij de D's hoger ligt dan bij de E's..
Ook zijn er niet heeel veel D's van 1.40, de meeste zitten toch richting de 1.46/1.48.. Dit is dat toch echt niet te vergelijken met een Ctje van 1.27.. Hier rijden dan ook vaak kleine, jonge kinderen op.. Terwijl op de D's en E's vaak kinderen van 17/18 jaar zitten.. Dat is toch niet te vergelijken..
Ik vind het goed zo...
Het is het leeftijdsverschil en ervaring van de oudere kinderen wat het voor haar moeilijk maakt. Maar ook daar leert ze weer van...
gabyfedde schreef:Jaren geleden reed iedereen tegen elkaar. Ik reed met mijn Welsh-A tegen grote E-pony's. Ik was toen een jaar of 8 en moest dus tegen meiden van soms 10 jaar ouder. Kaapte vaak zat de prijzen weg
Niek123 schreef:Ik ben het er ook mee eens dat D/E gewoon bij elkaar kan in de dressuur, maar niet in het springen.
een D-pony is toch wat sneller en wendbaarder dan een E-pony