Indicatie: aankoopprijs D pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Indicatie: aankoopprijs D pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:26

ik heb mijn paard 1,5 jaar geleden ook gekocht met alles erbij; 2 halsters, halstertouw, nieuw merkspringzadel, 2e hands dressuurzadel, 3 dekens, 3 dekjes, poetsspullen, longeerlijn, peesbeschermers, bandages, 2 hoofdstellen, 1 bit enz

ik vond de rpijs die ik moets betalen behoorlijk maar iedereen zei; is een normale prijs aangezien je ook alles erbij krijgt enz.

maar sommige spullen heb ik nog steeds maar de rest is bijna allemaal verkocht; de zadels waren beide niks en lagen niet goed dus heb sowieso al een nieuw zadel moeten kopen en dekens en dekjes en nog veel meer

dus je kunt wel zeggen; ik krijg alle spullen erbij maar dit hoeft dus niet perse meerwaarde te hebben ; je zei zelf al dat het zadel niet goed ligt en ik denk persoonlijk ook dat je een grotere inch voor het zadel nodig hebt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:29

tamaramt schreef:
dus je kunt wel zeggen; ik krijg alle spullen erbij maar dit hoeft dus niet perse meerwaarde te hebben ; je zei zelf al dat het zadel niet goed ligt en ik denk persoonlijk ook dat je een grotere inch voor het zadel nodig hebt

Kijk dat bedoel ik dus ook...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:32

Ilzas schreef:
Nou ja, dat is dus een vergelijkbare deal. Ik krijg er ook alles bij. Maar goed, die van jou was wel groter, jonger en had papieren...
Ja, je hebt tweemaal gelijk: en het is wat de gek er voor wil geven en ze is geweldig.

Mijn vroegere pony kan je er ook mee vergelijken, en je kan dan ook meteen zien dat het de prijs is die de gek er voor wilt geven..

Merrie zonder papieren, 14 toen we haar kochten, Bdressuur, Lspringen, wij hebben haar gekocht voor 1500€. Toen ik 15 werd hebben we haar verkocht (overgang naar paarden, in België was dat op 15), ze was toen 18jaar, Bdressuur, Lspringen, maar ik kreeg het talent dat er inzat er ook uitgereden en had al verschillende mensen op wedstrijd tegengekomen met de vraag ofdat ze niet verkocht werd... Ik kon haar voorrijden op een los parcours 1.30, losse sprong 1.45, ze is uiteindelijk verkocht voor iets van een kleine 2500€, inclusief zadel/hoofdstel/dekens/transportbeschermers.

Het is maar wat de gek ervoor geeft Clown.

Met een pony van 14 kan je nog JAREN plezier hebben, een degelijke standvastige gezonde pony kan in de sport (zeker dressuur)nog makkelijk 10jaar meegaan..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:41

Ik vind een goeie vraagprijs 3000 of meer euro, pony's zijn echt heel erg duur de laatste tijd! Er is heel veel vraag naar d-pony's. En 14 jaar is niet zo oud hoor Knipoog

Mijn d-pony: 1.48 hoog, geen papieren, ras onbekend, 5 jaar en nog niet geklassseerd. Wel een met apart kleurtje (cremello) maar een ruin. Voor 3750 euro. Tong uitsteken

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:45

Het ligt er helemaal aan wat de gek ervoor wil geven,
is je pony erg lief en een makkelijke leerpony, is hij zo weg voor 3500 euro.
Maar heeft je pony streken? dan heb je kans dat je hem nog niet kwijtkomt voor 2000 euro.
Zelf hebben wij ook een x 5jarige D pony gekocht voor rond de 3000 euro, en ja d-pony's zijn gewoon duur

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:47

Nou ja, als je het verloop van het topic een beetje volgt, dan gaat het eigenlijk inmiddels niet eens meer zo om de prijs, maar meer of ik het uberhaupt wel zal doen...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:51

Ilzas schreef:
Nou ja, als je het verloop van het topic een beetje volgt, dan gaat het eigenlijk inmiddels niet eens meer zo om de prijs, maar meer of ik het uberhaupt wel zal doen...

Bij twijfel niet doen Knipoog
Als je haar echt super vindt moet de prijs ook niets uitmaken ookal is hij niet reeël.
En pony's zijn misschien wel ff makkelijk maar dat kan ook maar bedrog zijn Extreme duivel die van mij is af en toe een echte draak en echt niet makkelijk te rijden Knipoog

Volg je gevoel zou ik zeggen Ja

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:54

Nee, pony is echt wel een schat. En ze zal ook echt niet de draak uithangen. Dus daar gaat het niet om. Kwestie van gevoel is op zich wel goed. Is meer verstand dat zich dingen afvraagt, of het wel een goede deal is of ik niet beter af ben met een paard.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:54

idd bij twijfel niet doen!!
Wel een leuk ding, vast ook niet meer zo'n wild ding als een 4 jarige.
Als ie maar braaf is toch?
Wat zijn je voor en tegens om het wel/niet te doen?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:58

Misschien is het idee om eerst gewoon bij een paar andere paarden te gaan kijken en te gaan rijden enz. Als je daarna nog steeds zoiets hebt van neeee de pony is toch echt het allerallerleukst dan lijkt het mij duidelijk! Die mensen wilden de pony niet perse a la de minute verkopen toch?
Beslis niet te snel maar volg wel je gevoel!
Succes met je beslissing!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:59

Voor: ze is lief, makkelijk, aanhankelijk, gevalletje liefde op het eerste gezicht.

Tegen: het is een pony, ze is echt vrij klein. Wat hier gezegd wordt is waar, de combinatie is gewoon niet echt schitterend. Hoewel ik dat op zich niet heel veel uit vindt maken.
Ze is al 14. Ik heb 1 paard verloren van 14 en 1 van 13, dus ik vind 14 al vrij... fataal...gevoelsmatig in ieder geval. Qua verstand weet ik wel dat ze nog wel tien jaar mee kan gaan, maar toch.
En wat ik net al zeg, het kost toch een hoop geld en ben ik met een paard niet beter af dan.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:01

AronenLoutje schreef:
Misschien is het idee om eerst gewoon bij een paar andere paarden te gaan kijken en te gaan rijden enz. Als je daarna nog steeds zoiets hebt van neeee de pony is toch echt het allerallerleukst dan lijkt het mij duidelijk! Die mensen wilden de pony niet perse a la de minute verkopen toch?
Beslis niet te snel maar volg wel je gevoel!
Succes met je beslissing!

Die mensen wilden de pony uberhaupt eigenlijk niet per se verkopen. Alleen aan mij. Omdat ik haar dan zou laten staan waar ze nu staat. Maar ze willen er dus op zich best nog wel een bedrag voor. De pensionstalling die ze willen hebben, vind ik ook wat fors en ik zou een verzorg/rij kind aanhouden en er zou ook nog 1 dag twee lesjes op gegeven moeten worden. En dat zie ik bij nader inzien helemaal niet zitten...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:05

Nee, ik zou het niet doen. Dit doordat je eingelijk iets te groot voor de pony bent, het oogt niet echt mooi....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:49

Niet doen. Je laatste post zegt al genoeg en je weet het, ik ken je Haha!
En dat is niks voor jou, die dingen.
Houd gewoon lekker de constructie aan die je nu hebt en bekijk alles over een half jaar / jaar nog weer eens...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:55

essie_blue schreef:
Ik vind een goeie vraagprijs 3000 of meer euro, pony's zijn echt heel erg duur de laatste tijd! Er is heel veel vraag naar d-pony's. En 14 jaar is niet zo oud hoor Knipoog

Mijn d-pony: 1.48 hoog, geen papieren, ras onbekend, 5 jaar en nog niet geklassseerd. Wel een met apart kleurtje (cremello) maar een ruin. Voor 3750 euro. Tong uitsteken

dan ben je goed beetgenomen Knipoog

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:08

Om eerlijk te zijn zou ik het ook niet doen. Helemaal niet na je laatste post. Kijk gewoon nog even verder, geen hand vol maar een land vol hoor.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:19

Wildgirl schreef:
essie_blue schreef:

dan ben je goed beetgenomen Knipoog

Haha inderdaad, had ik nooit gedaan. Maar is eigen keuze.
Mijn pony is beetje zelfde verhaal, wel iets kleiner en 3 jaar maar kan super lopen en is een palomino, hartstikke leuk beest. Heb ik gekocht als sportpony en ik kan zeggen dat ik daar lang niet zoveel voor heb betaald.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:22

Ilzas schreef:
Wat is "niet veel"?

800 euro, inclusief dressuurzadel wat nieuw al vrij prijzig was en andere toebehoren. Clown
Maar die mensen wilden gewoon een goed tehuis voor die pony en hoefde er ook niet veel voor te hebben, dus dat is mijn geluk geweest. Want qua karakter was het een pony uit duizenden.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:43

ik zie meer tegen's dan voor's staan in je post.. niet doen dus

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:09

ik zou het idd ook niet doen zoals ik je al paar heb geschreven maar nu na je laatste bericht zou ik het helemaal niet meer doen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:40